کد خبر 490133
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۴

نیروهای امنیتی لبنان موفق شدند یک هسته تروریستی را که در حال آماده شدن برای انجام عملیات تروریستی در شمال این کشور بود، متلاشی کنند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری تحلیلی العهد، نیروهای امنیتی و ارتش لبنان یکبار دیگر موفق شدند با متلاشی کردن یک هسته تروریستی در طرابلس، خطر تروریسم را از شمال این کشور دور کنند.

ارتباط تروریستها با داعش و النصره

بر اساس اطلاات به دست آمده، اعضای این هسته تروریستی قصد داشتند به فرمان گروه تروریستی داعش و النصره مجددا در مناطق شمال لبنان دست به اقدامات خرابکارانه بزنند.

تلاش داعش و النصره برای نفوذ مجدد به شمال لبنان

در سایه ثبات امنیتی که طرابلس از زمان فروپاشی گروه های تروریستی و اجرای یک برنامه امنیتی در این شهر برخوردار است، همچنان دستگاههای امنیتی لبنان روز به روز توانایی خود را در جستجو از جنایتکاران تحت تعقیب خطرناک و بازداشت آنها ثابت می کند و این در حالی است که گروه تروریستی داعش و النصره برای نفوذ مجدد به طرابلس و به خدمت گرفتن جوانان این شهر برای انجام اقدامات تروریستی در شمال لبنان تلاش می‌کنند.

چگونگی متلاشی شدن این هسته تروریستی جدید

حکایت متلاشی شدن این هسته تروریستی جدید از زمانی آغاز شد که دستگاه امنیت عمومی لبنان شخصی تحت تعقیب به نام "ع.ک" را که در راه بازگشت از ترکیه از طریق فرودگاه بین المللی بیروت بود، دستگیر کرد. در نتیجه بازجویی های به عمل آمده از این فرد، وی به وابستگی خود و شریک تحت تعقیبش به نام "م. غ" که - وی نیز بعدا دستگیر شد - به گروه تروریستی النصره اعتراف کرد. مأموریت این دو فرد به خدمت گرفتن جوانان طرابلس برای انجام اقدامات انتحاری در داخل این کشور و یا پیوستن آنها به گروههای تروریستی در سوریه بود. نامبردگان اعتراف کردند که آنها از طریق همکاری با تروریستی به نام "نبیل سکاف" پول و افراد مسلح را  برای پیوستن به صفوف داعش و النصره به سوریه اعزام کردند.

بر اساس اطلاعات امنیتی به دست آمده، بازداشت شدگان برای به خدمت گرفتن شماری از جوانان طرابلس که عمر آنها از 20 سال تجاوز نمی کرد و تبدیل کردن آنها به تروریست برای هدف قرار دادن مراکز نظامی به دستور مستقیم «شادی المولوی» و «ابومالک التلی» - دو تروریست تحت تعقیب - تلاش می‌کردند. بازداشت شدگان همچنین موفق شدند تروریست «عیسی عوض» را که قرار بود به مرکز اطلاعات ارتش در طرابلس حمله و خود را در این مکان منفجر کند، به خدمت بگیرند. هر چند عیسی عوض نظر خود را تغییر داد، اما بازداشت شدگان به ارتباطشان با وی برای قانع کردن مجددش برای انجام این عملیات تروریستی ادامه دادند.

اما این دو تروریست دستگیرشده بعد از دستگیریشان توسط نیروهای امنیتی لبنان در کامل کردن مأموریتهای خود ناکام ماندند.

روابط عمیق هسته تروریستی جدید با گروههای تروریستی در سوریه

بر اساس اطلاعاتی که پایگاه العهد به آن دست یافته این هسته تروریستی روابط عمیقی با گروههای تروریستی در سوریه داشت و تحت فرمان شادی المولوی تروریست فراری و ابومالک التلی عمل می‌کرد.

بنا به گفته منابع امنیتی، فروپاشی این هسته تروریستی به نیروهای امنیت عمومی در شناسایی سایر اعضای آن کمک کرد. نیروهای امنیتی بعد از بازجویی از بازداشت شدگان موفق شدند عیسی عوض جوان زیر 20 سال لبنانی تحت تعقیب را نیز دستگیر کنند. عوض به این نکته اعتراف کرد که برای انجام یک عملیات انتحاری علیه ارتش به خدمت گرفته شد اما خود وی برای انجام این عملیات مردد بود.

وی همچنین در ادامه اعترافات خود با بیان اینکه یک دوره آموزش نظامی به مدت سه ماه را در ارتفاعات عرسال گذرانده است، اسامی برخی که با آنها در ارتباط بوده از جمله تروریست «نبیل اسکاف» ملقب به ابومصعب از ساکنان حنین و یکی از اعضای گروه تروریستی «خالد حبلص» را فاش کرد.

سریال چگونگی متلاشی شدن این هسته تروریستی ادامه دارد. اداره اطلاعات امنیت عمومی لبنان موفق شد از طریق کارگذاشتن یک کمین در جاده "الضنینه" در منطقه ما بین منطقه "مریاطه" و "عشاش"  «ا.صباغ» فرد تحت تعقیب و مظنون به دست داشتن در عملیات تروریستی را دستگیر کند. عملیات دستگیری وی طی چندین دقیقه صورت گرفت.

بر اساس اطلاعات امنیتی که پایگاه العهد به آن دست یافته الصباغ یکی از کسانی است که پیش از این در کشتار نظامیان لبنانی در ارتفاعات عرسال نقش داشته و در حال آماده کردن خود برای انجام عملیات تروریستی علیه مراکز امنیتی حساس بود. این فرد با گروه تروریستی داعش در ارتباط بود.

از سوی دیگر دستگاههای امنیتی لبنان به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌دهد «شادی المولوی» تروریست تحت تعقیب در این کشور همچنان به فرمان «ابومالک التلی» کار می‌‌کند و با هویت جعلی بین اردوگاه "عین الحلوه" و طرابلس در حال آمد و شد است. این تروریست هر بار در چهره و لباس جدیدی ظاهر می‌شود تا هویتش آشکار نشود.

تحرکات شادی المولوی همزمان با ادامه تلاشهای النصره و داعش برای ارتباط گرفتن با برخی از جوانان طرابلس و عکار صورت می‌گیرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس