کد خبر 468066
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹

یک مقام نظامی صهیونیستی تجهیز نیروی هوایی این رژیم به جنگنده‌های اف - ۳۵ را عاملی برای تغییر توازن نظامی علیه ایران دانسته است.

به گزارش مشرق، وبگاه «دیفنس نیوز» در گزارشی نوشت: اسرائیل با نگاه به ایران و تاسیسات به شدت محافظت شده این کشور در حال تقویت زیر ساخت‌ها و قابلیت‌های بومی مورد نیاز در هنگام آغاز عملیاتی شدن جنگنده‌های اف_ 35 پنهان کار (F-35 Adir (Awesome قبل از سال 2017 است.

بر این اساس، تا قبل از دسامبر 2016 حضور اسکادران نخست جنگنده پنهان کار  اف_ 35 در نیروی هوایی اسرائیل غیر ممکن است اما از هم اکنون تا اواخر سال 2017 که خبر عملیاتی شدن این جنگنده‌ها در ارتش اسرائیل اعلام می‌شود، فعالیت در دو زمینه ادامه خواهد داشت. یکی از آن‌ها برنامه چند ملیتی و دیگری در سطح دو جانبه و حمایت‌هایی است که اسرائیل در انجام آن‌ها بر دولت آمریکا در زمینه یکپارچه سازی تسلیحاتی  و موارد دیگر حساب باز کرده است.

یک افسر نیروی هوایی اسرائیل در این زمینه و در پاسخ به چگونگی برتری اف  _35 بر سامانه‌های پیشرفته دفاع هوایی روسیه منجمله اس _ 300 ارسالی به ایران گفت: «پنهان‌کاری و قابلیت‌های پیشرفته دیگر این جنگنده آشکار هستند.»

یک سرگرد اسرائیلی دیگر فعال در پروژه اف _ 35 نیز گفت: «شما با این هواپیماها قابلیت حمله موثری را علیه دشمن خواهید داشت. کارهایی را که قبلا می‌توانستیم انجام دهیم حال با وجود اف _ 35 خطای کمتری برایمان در بر خواهد داشت و اقدام‌هایی که قبلا انجام آن میسر نبود حال شدنی است. این مسئله یعنی ضربه به دشمن بدون این‌که آن‌ها بتوانند شما را متوقف کنند از لحاظ روانشناسی عرصه را متغیر خواهد کرد. این هواپیما تغییر دهنده وضعیت خواهد بود و دشمن آن‌را می‌داند. »

به نوشته دیفنس نیوز، هم اینک شرکت آمریکایی «لاکهید مارتین» و شرکت اسرائیلی «رافائل» در تدارک نصب جنگ افزار هوا به زمین ساخت اسرائیل در زیر این هواپیما هستند. همچنین پیمانکار مربوطه در حال ارزیابی‌های لازم برای افزودن مخازن اضافی سوخت به مقدار 18000 هزار پوند در بال اف _ 35  می‌باشد.

یک مسئول شرکت لاکهید مارتین نیز در این زمینه به دیفنس نیوز گفت: «در حال بررسی‌های لازم برای مهیا کردن این جنگنده به سوخت اضافی هستیم. وقتی شما فضا را به تسخیر در می‌آورید،  نباید نگران بحث رادار گریز بودن باشید، نباید از ترس رصد شدن نگران افزودن سوخت اضافی باشید.»

مقام‌های نظامی و صنایع هوایی اسرائیل نیز ابراز امیدواری کردند مخازن تطبیقی سوخت اف _ 35 را بهبود بخشند و در عین حال جنگنده‌های یاد شده رادار گریز باقی بمانند. آن‌ها می‌گویند این تلاش‌ها برای افزایش برد  این جنگنده با خطر کم رصد شدن  ارزشمند است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ساندیس خور ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    0 0
    سگی که واق واق میکنه ،گاز نمی گیره . اسراییلی ها بی سرو صدا به تاسیسات هسته ای عراق و سوریه حمله کردند ولی در مورد ایران سالهاست که رجز خوانی می کنند.اگر واقعا جرات حمله داشتند اینقدر هارت وپورت نمی کردند
  • رضا ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    0 0
    به فرض موفقیت در حمله و عدم انهدام پرنده های اسرائیلی !!!! یک مشکل کوچک برای خلبان به وجود می آید ؟؟ کجا فرود بیاید ؟ چون فرودگاهی باقی نماند است .
  • ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    0 0
    شل مغز عراق و سوریه بغل گوش اسراییل بودند/اگر عقل ندارید لااقل صحبت نکنید.
  • ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    0 2
    این اف-35 هرچقدر پنهانکار باشه از RQ-170 پنهانکارتر نیست که شکار شد چرا که سایز اون حداقل 4 برابر این پهباده
  • مهماندار هواپیما ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
    0 0
    این هواپیماها با ماهواره ای جاسوسی مدام در ارتباط هستند بهترین حالت برای مقابله با این هواپیماها ساخت موشک ضد ماهواره تا لااقل کمی از تهدید انها کم کنیم
  • محمد22 ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    ساخت موشک ضد ماهواره آسون نیست به رصد بسیار پیشرفته و ماهواره و رادار های قوی نیاز داره گرچه بعضی از رادار های جدید ایران به این توانایی نزدیک شدن ولی تا رسیدن به نقطه نهایی خیلی فاصله داریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس