کد خبر 491055
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳

مخرب‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما از لحاظ تعداد اتومبیل‌های منهدم شده، ۱۱ فیلم است که در مجموع ۱۹۴۶ اتومبیل در پروسه ساخت آنها اسقاط شده است.

به گزارش مشرق، این روزها تخریب اتومبیل‌های گران قیمت در پروژه سینمایی بالاخص فیلم‌های هالیوودی با هزینه‌های گزاف میلیونی به تبی فراگیر تبدیل شده که البته در جذب مخاطب چندان هم بی‌تأثیر نبوده و برخی از آنها چند برابر هزینه‌های کلانی که صرف ساختشان شده است را راهی جیب سازندگانشان کرده‌اند.

مخرب‌ترین صحنه‌های تصادف تاریخ سینما  + عکس

در این گزارش نگاهی داریم به مخرب‌ترین صحنه‌های تصادف تاریخ سینما:

_فیلم‌ سینمایی «تبدیل شوندگان 3» (تبدیل شوندگان: نیمه تاریک ماه)/532 اتومبیل:

این فیلم علمی-تخیلی-اکشن، سه بعدی به کارگردانی «مایکل بی» 1 ژوئن سال 2011 اکران عمومی شد.

مخرب‌ترین صحنه‌های تصادف تاریخ سینما  + عکس

این فیلم داستان سم و دوستان رباتی‌اش است که متوجه می‌شوند که سپتیکناها در حال جستجو برای یافتن سلاحی هستند که در کرهٔ ماه پنهان شده ‌است و هر گروهی که آن را به دست آورد می‌تواند نبرد قدیمی بین اتوبات‌ها و سپتیکانها را به نفع خود به پایان ببرد.

در این فیلم از 532 اتومبیلی استفاده شد که در جریان یک سیل، آسیب دیده بودند و براساس قانون در هر صورت باید تحویل مراکز اسقاط خودرو داده می‌شدند.



ماتریکس: بارگذاری مجدد/300 اتومبیل:

 فیلم عملی-تخیلی «ماتریکس: بارگذاری مجدد»به نویسندگی و کارگردانی «واچوفسکی‌ها» محصول سال 2003 میلادی است.

مخرب‌ترین صحنه‌های تصادف تاریخ سینما  + عکس

در این فیلم بازیگرانی همچون «کیانو ریوز»، «لارنس فیشبورن»، «مونیکا بلوچی» و «کری آن موس» ایفای نقش کرده‌اند.

 این فیلم دومین قسمت در سه‌گانه ماتریکس و ادامهٔ فیلم ماتریکس در سال 1999 است. قسمت سوم و آخر این سری نیز با نام «انقلاب‌های ماتریکس»، شش ماه پس از بارگذاری مجدد، در 5 نوامبر 2003 اکران شد.

در این فیلم 300 اتومبیل تخریب شد که توسط کمپانی خوردو‌سازی آمریکایی «جنرال موتور» به سازندگان این فیلم اهداء شده بود.



فیلم سینمایی «سریع و خشن 5»/ 260 اتومبیل:

این فیلم که به نام‌های «سریع و خشمگین» و همچنین «تند و بی‌امان» نیز مشهور است، پنجمین قسمت از سری فیلم‌هایی اکشن و هیجانی است که از نظر تخریب تعداد اتومبیل نیز یکی از مخرب‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما محسوب می‌شود.

مخرب‌ترین صحنه‌های تصادف تاریخ سینما  + عکس

قسمت پنجم این فیلم را «جاستین لین» کارگردانی کرده و بازیگران مطرحی چون «پل واکر» و «ون دیزل» در این قسمت همانند قسمت‌های قبل نقش خود را تجدید کرده‌اند. البته «پل واکر» دو سال پیش در جریان ساخت قسمت هفتم این فیلم در جریان تصادف اتومبیل پورشه‌اش به طرز دلخراشی جان باخت.

این فیلم داستان دو زندانی فراری است که به آمریکای جنوبی و شهر ریو می‌گریزند و تصمیم میگیرند تا تعدادی ماشین را سرقت کنند ولی این ماشین‌ها متعلق به ریس مشهور یگ گروه بزرگ از قاچاقچیان است که این مسئله باعث درگیری و سر و صدای زیادی می‌شود.

برای ساخت قسمت پنجم فیلم «سریع و خشن» حداقل 260 اتومبیل در حد بسیار زیادی آسیب دیده و تخریب شد. البته گفته می‌شود که تاکنون بیش از 1000 اتومبیل برای ساخت مجموعه قسمت‌های مختلف این فیلم استفاده شده و تنها تعداد انگشت شماری از آنها جان سالم به در برده‌اند.

در قسمت ششم این فیلم نیز حدود 400 اتومبیل استفاده شد و تنها تعداد کمی سالم ماند.



یک روز خوب برای جان‌سخت/ 132 اتومبیل:

«یک روز خوب برای جان سخت»، پنجمین قسمت از سری فیلم‌های «جان‌سخت» که در سال 2013 به نمایش درآمد.

مخرب‌ترین صحنه‌های تصادف تاریخ سینما  + عکس

این فیلم به کارگردانی «جان مور» داستان «جان مک کلین» است که این بار به روسیه سفر می‌کند تا به پسر به ظاهر نافرمانش کمک کند. اما متوجه می‌شود که پسرش یک مامور سیا است که باید از دزدیده شدن یک سلاح هسته‌ای جلوگیری کند. آن‌ها با هم تیمی علیه نیروهای زیرزمینی تشکیل می‌دهند.

در این فیلم اکشن و حادثه‌ای با بازی «بروس ویلیس» 132 وسیله نقلیه تخریب شد و در قسمت‌های بعدی نیز 518 اتومبیل به طرز بسیار بدی صدمه دید. هزینه خسارت وارد شده در فیلم «یک روز خوب برای جان سخت» معادل 7 میلیون و 200 هزار پوند برآورد شده است.



فیلم سینمایی «جی.آی.جو: ظهور کبرا»/112 اتومبیل:

فیلم سینمایی «جی.آی.جو: ظهور کبرا» سال 2009 به کارگردانی «استیون سامرز» و با بودجه‌ای بالغ بر 175 میلیون دلار ساخته شد که البته دنباله آن با نام «جی.آی.جو: تلافی» در سال 2013 میلادی ساخته شد.

مخرب‌ترین صحنه‌های تصادف تاریخ سینما  + عکس

در این فیلم بازیگرانی چون «چنینگ تیتوم»، «کریستوفر اکلستون» و «جوزف گوردون-لویت» ایفای نقش کرده‌اند و داستان آن درباره گروهی از بهترین و کارآزموده ترین افراد ضربت است که در کنار یکدیگر جمع می‌شوند تا با دلال اسلحه‌ای که قصد به آشوب کشاندن دنیا را دارد، مقابله کنند.

مخرب‌ترین صحنه‌های تصادف تاریخ سینما  + عکس

در این فیلم 112 اتومبیل تخریب شد و با اختلاف 8 فیلم توانست رکورد فیلم سینمایی «برادران بلوز 2000» را بشکند.



فیلم سینمایی «برادران بلوز 2000»/ 104 اتومبیل:

«برادران بلوز 2000»، فیلمی موزیکال و کمدی به کارگردانی «جان لندیس» است که در سال  1998 به نمایش درآمد.

مخرب‌ترین صحنه‌های تصادف تاریخ سینما  + عکس

سایت سینمایی «ای‌ام‌دی‌بی»، این فیلم را در فهرست 100 فیلم برتر کمدی تاریخ سینما، در جایگاه یازدهم جدول قرار داده است.

در این فیلم که در ادامه فیلم «برادران بلوز» ساخته شد، بازیگرانی چون «جیمز براون»،«جان گودمن»، «جو مورتون» و «آرتا فرانکلین» بازی کرده‌اند.

در قسمت اول این فیلم 103 اتومبیل و در قسمت بعدی آن نیز 104 اتومبیل اسقاط شد. در قسمت اول این فیلم تنها از 60 اتومبیل پلیس استفاده شد.



فیلم سینمایی «سرقت در 60 ثانیه»/ 93 اتومبیل:

تاکنون دو نسخه از این فیلم ساخته شده که نسخه اصلی با بودجه‌ای معادل 150 هزار دلار و دومی در سال 2000 با 90 میلیون دلار ساخته شد.

مخرب‌ترین صحنه‌های تصادف تاریخ سینما  + عکس

هر دو نسخه بالاخص نسخه اول اگرچه در گیشه با موفقیت ظاهر شدند ولی نتوانستند نظر مثبت  منتقدان را در حد قابل قبولی به خود جلب کنند، البته  هر دو از فیلم‌های مورد علاقه طرفداران فیلم‌های اکشن و پر از سرعت و هیجان محسوب می‌شود.

نسخه اصلی این فیلم را «اچ.بی.هالیکی» کارگردانی و تهیه‌کنندگی کرده و خودش هم نقش اصلی فیلم را بازی می کند.

این فیلم داستان سارقی حرفه‌ای است که در شصت ثانیه می تواند هر ماشینی را بدزدد، او ناگهان درگیر شرایطی می‌شود که باید دریک روز 50 ماشین مدل بالا سرقت کند.

در این فیلم از  93 اتومبیل محصول کارخانه هایی چون شورلت، فورد، بیورک، فراری، رولزرویس، هامر، آستین و... استفاده شد و در یکی از صحنه‌های تعقیب و گریز با اتومبیل ، اتومبیل با پست برق برخورد کرد و چند نفر مصدوم شدند.



فیلم سینمایی «بولیت»/بیش از 80 اتومبیل:

فیلم سینمایی «بولیت» به کارگردانی «پیتر ییتس» و بازی «استیو مک‌کوئین» داستان کارآگاهی به نام «فرانک بولیت» است که با «فورد ماستنگ» خود در تعقیب جنایتکاران در خیابان‌های سانفرانسیسکو می‌خواهد آنها را به سزای اعمال خود برساند.

در این فیلم بیش از 80 فیلم از جمله  9 دستگاه ماستنگ و دوج چارجر برای تهیه صحنه های هیجان انگیز استفاده و بسیاری از آنها اسقاط شد.

مخرب‌ترین صحنه‌های تصادف تاریخ سینما  + عکس

«استیو مک کوئین» نیز برخی از صحنه های خطرناک اتومبیل را خودش انجام داد ولی بیشتر قسمت‌های خطرناک توسط بدل‌ها بازی می‌شد.



فیلم سینمایی رونین/ 80 اتومبیل:

فیلم سینمایی «رونین» به کارگردانی «جان فرانکن هایمر» و نویسندگی «جی. دی. زیک» محصول سال 1998 است.

در این فیلم اکشن بازیگران مطرحی چون «رابرت دنیرو» و «ژان رنو» ایفای نقش کرده‌اند و داستان آن درباره نزاع چند گروه روس، ایرلندی و آمریکایی بر سر کیفی است که حاوی مدارک مهمی است.

در این میان سام (رابرت دنیرو) که وانمود می‌کند از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) خارج شده با همکاری با گروهی که می‌خواهد این کیف را از دستۀ روسی برباید درصدد دستیابی به آن است.

مخرب‌ترین صحنه‌های تصادف تاریخ سینما  + عکس

«جان فرانکن‌هایمر» که خود یک راننده اتومبیل‌های مسابقه بود برای ساخت این فیلم از 300 راننده بدلکار کمک گرفت.

صحنه‌های اصلی مربوط به کورس اتومبیل‌ها و همچنین تصادف و انهدام آنها در خیابان‌های پاریس فیلمبرداری شد و در این میان 80 اتومبیل تخریب شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حسین ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    فکر می‌کردم پراید فقط به همین درد بخوره چون راحت مچاله می‌شه و البته بعدا متوجه شدم مچاله شدنش خیلی‌ اکشن و فاخر نیست و حتی به همین درد هم نمیخوره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس