در ديدار رييس فدراسيون تيراندازي و اعضاي هيئت مديره اين فدراسيون با وزير ورزش و جوانان، براي اولين بار از اسلحه سورنا رونمايي شد .

به گزارش مشرق، سيد مهدي هاشمي در حاشيه اين ديدار گفت: در راستاي سند چشم انداز 1404 ، فدرا سيون تيراندازي اقدامات لازم را براي طراحي و توليد تفنگ هاي مورد نياز اين رشته انجام داد که ماحصل آن در بخش تفنگ و تپانچه بادي توليد ir114 و, ir313 با مشارکت کشورهاي موفق در اين زمينه بود.

او در ادامه از ساخت اسلحه اي در بخش اهداف پرتاپي تراپ به نام سورنا خبر داد و گفت: اين اسلحه صد در صد داخلي و توسط کارشناسان کشورمان طراحي و توليد شده و در جلسه اي که امروز با وزير ورزش و جوانان داشتيم اين سلاح را با جزئيات کامل معرفي کرديم .

رييس فدراسيون تيراندازي در خصوص اسلحه سورنا چنين توضيح داد : اين سلاح را کارشناسان وزارت دفاع با مشارکت و مشورت فني فدراسيون تيراندازي طراحي و توليد کرده اند و از نظر کيفي مورد تاييد کارشناسان ايراني و جهاني قرار گرفته و استانداردهاي لازم در آزمايش هايي که انجام شده مورد توجه قرار گرفته است .

رونمایی از اسلحه

او تاکيد کرد: سورنا قابليت رقابت از تمام جهات با نمونه هاي خارجي را دارد و حتي مي شود گفت در بخش هايي بسيار مرغوب تراز نمونه هاي خارجي است. از اين سلاح در مرحله ي اول 20 قبضه توليد شده و قرار است در مرحله بعدي 100 قبضه به توليد برسد.

سيد مهدي هاشمي رشته تيراندازي را رشته ارزشي توصيف کرد و افزود: توليد اين سلاح ها از ابتدا با هماهنگي، تصويب و تاييد وزارت ورزش و جوانان پيگيري و اجرايي شد.

او اظهار اميدواري کرد تا با حمايت هاي بيشتر دربخش توليد تجهيزات ورزشي به ويژه امکانات مورد نيازدر رشته تيراندازي، هر چه زودتر سلاح سورنا به توليد انبوه برسد تا هم نياز ورزشکاران داخلي اين رشته برطرف شود و هم با صادرات آن به درآمدزايي برسيم .
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • افشین تهران ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    1 0
    این حرکت واقعا لازم بود چرا که برای کشوریکه در این سطح نیازهای نظامی خودش رو تامین میکنه نساختن تفنک بادی و این سلاح کسر شان بود.انشالله این سلاح بازار صادرات هم پیدا کنه.
  • سیری ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    1 0
    اسم سلاح قشنگه.چه عجب؟
  • مهدی خان ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    1 0
    به به!میبینم که برادرا کم کم دارن رو میکنند!
  • علی ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    1 0
    اسم این اسلحه سورنا هست نه سورن لطفا اصلاح فرمایید.
  • علی ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    1 0
    اسم این اسلحه سورنا هست نه سورن لطفا اصلاح فرمایید.
  • مصطفی IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    0 1
    به لحاظ کیفیت پایین تر از سلاح ترک وتازه اون هم مونتاژه نه ساخت داخل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس