رزمایش محرم یک رزمایش دفاعی امنیتی در استان‌های کرمانشاه و ایلام است امروز پس از دست یافتن به کلیه اهداف از پیش تعیین شده در منطقه غرب کشور به پایان رسید.

به گزارش مشرق، یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در نخستین روز از رزمایش محرم و به‌منظور اجرای رزمایش در منطقه عمومی غرب و شمال‌غرب گسترش پیدا کردند. این رزمایش با حضور یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی، در منطقه عمومی غرب و شمال‌غرب در روزهای 27 و 28 مهرماه برگزار می‌ شود و نیروی زمینی و هوایی ارتش و قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) در این رزمایش دست به عملیات می‌زنند و یگان‌هایی از سپاه، بسیج و مرزبانی نیز در آن حضور دارند.

در رزمایش محرم یگان‌های واکنش سریع نیروی زمینی ارتش که اخیراً در سطح این نیرو تشکیل شده‌اند از فاصله 400کیلومتری با استفاده از ترابری هوایی و زمینی به منطقه مورد نظر اعزام می‌شوند و در زمان رسیدن نیروها به منطقه سامانه‌های پدافند هوایی، جمع‌آوری اطلاعات و سیگنالی شروع به عملیات خواهند کرد.

یگان‌های واکنش سریع نیروی زمینی ارتش از تجهیزات کاملاً بومی استفاده می‌کند که مهمترین آنها تسلیحات ضدزره، آر.پی. جی 29 و سلاح‌های پدافندی سبک است.

شور «محرم» در کالبد یگانهای رزمی ارتش/ رزمایشی برای رونمایی از کاوه و فکور

در رزمایش محرم مأموریت عملیاتی نیروی هوایی به دو بخش دفاع هوایی و عملیات هوایی تقسیم می‌شود و چهار پایگاه هوایی شهید لشکری مهرآباد، شهید نوژه همدان، شهید فکوری تبریز و شهید وحدتی دزفول در آن شرکت دارند.

حضور صمصام و ذوالفقار در رزمایش امروز ارتش

امیراحمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش صبح امروز با حضور در منطقه عمومی رزمایش بزرگ محرم از یگان‌های واکنش سریع نزاجای حاضر در این رزمایش بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی تهدیدهای موجود در منطقه گفت: نیروهای مسلح با توجه به این تهدیدات نیابتی وظیفه دارند به عنوان بازوی نظام ظرفیت‌های خود را بالا ببرند که این امر یکی از اهداف مدنظر در این رزمایش است.

پوردستان خاطرنشان کرد: رزمایش محرم یک رزمایش دفاعی امنیتی در استان‌های کرمانشاه و ایلام است و ما به مردم کشورمان اطمینان می‌دهیم که این آمادگی در نیروهای مسلح وجود دارد و هیج تهدیدی متوجه آنها  نیست.

فرمانده نیروی زمینی ارتش پاسخ نیروهای مسلح به هر تهدیدی را سخت، خشن، قاطع و کوبنده توصیف کرد وافزود:‌ گروهک‌های تروریستی و تکفیری به نیابت از آمریکا و رژیم صهیونیستی و با پول برخی کشورهای منطقه دست به جنایت می‌زنند و ما وظیفه داریم متناسب با این تهدیدها توانمندی خود را ارتقا دهیم.

وی تصریح کرد: یگان‌های واکنش سریع نیروی زمینی می‌توانند در برابر هر تهدیدی با قدرت حاضر شده و با آن مقابله کنند.

پوردستان با اشاره به حضور بالگردهای هجومی مجهز به راکت و تیربارهای 7.62 و 12.7 م.م در این رزمایش گفت: یگان بالگردی در کنار پهپادها، دست بلند نزاجا هستند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: باید توان دشمن را پیش از رسیدن به مرزها از بین برد و در این رزمایش انواع تانکهای بهینه سازی شده صمصام و ذوالفقار نیز حضور دارند.

حضور 4 پایگاه شکاری در رزمایش محرم

سرهنگ سیدمحمد میرسعیدی فرمانده قرارگاه تاکتیکی نیروی هوایی در رزمایش محرم نیز با حضور در جمع خبرنگاران گفت: 4 پایگاه شکاری مهرآباد، همدان ،تبریز و دزفول در رزمایش محرم مشارکت دارند که شامل پرواز هواپیماهای صاعقه، فانتوم، اف5، C130، سوخترسان 747 و پهپاد شناسایی می‌شود.

وی گفت: پهپادهای شناسایی و جنگال از پایگاه همدان به پرواز در می‌آیند.

عملیاتی شدن «کاوه» در رزمایش محرم

اسلحه نارنجک انداز30 میلیمتری "کاوه" با برد 1800 متر و قابلیت انهدام تجمعات دشمن، انهدام نفربرهای زرهی و با حجم آتش بالا در رزمایش محرم، رونمایی شد.
به گزارش مشرق، این سلاح قابلیت نواخت 350 تا 400 گلوله را در دقیقه دارد و نوع گلوله آن شدید الانفجار بوده و قابلیت انهدام اهداف مختلف دارد که در دفاع زمینی برایپشتیبانی از نیروهای واکنش سریع به کار می رود.

دوربین نصب شده بر روی این سلاح قابلیت تنظیم 45 درجه در اطراف و 75 درجه در ارتفاع را دارد. نارنجک انداز کاوه قابلیت نصب بر روی خودور، قایق و هلی کوپتر را داراست و به خاطر وزن پایین قابلیت حمل توسط نفر را دارد.

عملیاتی شدن «کاوه» در رزمایش محرم +عکس
این سلاح به خشاب حلزونی مجهز است و توسط صنایع شهید کاوه وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است. نارنجک انداز کاوه بدون پایه 18کیلوگرم وزن و با احتساب پایه 30 کیلو وزن دارد.

میرسعیدی افزود: این جنگنده‌ها در عملیات های مختلف هوایی و پشتیبانی از نیروها حاضر خواهند بود و علاوه بر آن در کنار یگانهای پدافند غرب و شمالغرب، به انجام نبرد با تهدیدات هوایی نیز خواهند پرداخت.

نیمی از کشور تحت پوشش مستقیم پدافند رزمایش محرم

به گزارش مشرق، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا در حاشیه مرحله گسترش نیروها در رزمایش مشترک محرم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این رزمایش نیمی از کشور را به صورت مستقیم و کل کشور را به صورت غیرمستقیم دربر می‌گیرد.

وی ادامه داد: سامانه‌های موشکی ارتفاع پایین، برد متوسط و موشک‌های دوش پرتاب و موشک شلمچه علیه پهپادهای با سرعت متوسط و بالا استفاده می‌شود و همچنین سامانه‌های توپخانه‌ای در این رزمایش مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به طرح برنامه‌های از پیش تعیین نشده برای ارزیابی نیروها یادآور شد: سامانه کنترل هوشمند تاکتیکی فکور فردا در رزمایش مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین سامانه باور 373 تا پایان سال تست‌های اولیه خود را پشت سر خواهد گذاشت.

اجرای عملیات جنگنده صاعقه در رزمایش «محرم»

سرهنگ محرم سمیعی نیز در جمع خبرنگاران افزود: در این رزمایش هواپیماهای «اف 4» و «اف 5»، رهگیر، شناسایی و ترابری نقش آفرینی می کنند.

سمعیی فرمانده قرارگاه تاکتیکی نیروی هوایی ارتش تصریح کرد: هواپیماهای جنگ الکترونیک نیز از پایگاه همدان برخاسته و دست به عملیات می زنند. همچنین هواپیماهای 330 و 747 سوخت رسان نیز از پایگاه تهران در این رزمایش شرکت می کنند.

رزمایش «محرم» در هفته جاری با حضور نیروی زمینی و هوایی ارتش و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در منطقه عمومی غرب و شمالغرب کشور برگزار می شود.

رصد آنلاین رزمایش محرم با پهپادها

 امیر مسعود مقدس معاون فاوای قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) و سخنگوی رزمایش پدافند هوایی نیز گفت: پدافند هوایی همزمان با رزمایش مشترک محرم رزمایش تخصصی نیز انجام می دهد که در آن انواع سامانه‌های راداری، موشکی، توپخانه ای و پهپادی ازجمله شلمچه، مرصاد، صافات و میثاق مورد تست و آزمایش قرار می‌گیرد.

وی همچنین به رصد منطقه رزمایش توسط پهپادهای شناسایی مجهز به دوربین های پیشرفته اشاره کرد و اظهار داشت: این سامانه ها می توانند اطلاعات کسب شده را به صورت آنلاین ارسال کنند.

عملیات گردان‌های واکنش سریع ارتش در "محرم"

به گزارش مشرق، امیر نوذر نعمتی فرمانده تیپ 65 نوهد نیز با اشاره به اینکه گردان‌های واکنش سریع باید قابلیت اجرای عملیات در شرایط مختلف جوّی و اقلیمی را داشته باشند، افزود: در این رزمایش طبق تدبیر ستاد کل نیروهای مسلح، سناریو به یکان‌ها ابلاغ نمی‌شود و نیروها با توجه به شرایط و دستور سلسله‌مراتب، به‌صورت واکنش سریع خود را به منطقه رسانده و اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

شور «محرم» در کالبد یگانهای رزمی ارتش/ رزمایشی برای رونمایی از کاوه و فکور

امیر نعمتی ادامه داد: این یکان‌ها از گذشته تمرینات مختلفی را پشت سر گذاشته‌اند و امروز سطح توانمندی‌شان با اجرای عملیات‌های غافلگیرانه سنجیده می‌شود .

رزمایش «محرم» با رمز «لبیک یا حسین» آغاز شد

رزمایش مشترک ارتش با عنوان محرم و با رمز لبیک یا حسین از بامداد امروز با گسترش تاکتیکی یکان‌های واکنش سریع نیروی زمینی و استقرار شبکه یکپارچه پدافند هوایی در مناطق از پیش تعیین شده، انجام عملیات عکسبرداری هوایی توسط هواپیماهای آر.اف4 نهاجا و نیز عملیات شناسایی توسط پهپادها و بالگردهای نزاجا به‌منظور کشف و شناسایی مناطق تجمع یکان‌ها و تجهیزات دشمن باموفقیت به مورد اجرا گذاشته شد.

دراین مرحله از رزمایش براساس دستورات عملیاتی صادره از قرارگاه ذوالفقار ارتش با همکاری قرارگاه جوانان متشکل از دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) و تحلیل و تفسیرعکس‌های هوایی وبررسی محورهای نفوذ و محل گسترش دشمن، اجرای آتش سنگین بر روی مواضع مقرر توسط یکان‌های توپخانه و بالگردهای هوانیروز با پشتیبانی سامانه‌های موشکی ارتفاع متوسط و تجهیزات راداری تاکتیکی پدافند هوایی در سطح وسیعی انجام شد.

همچنین عملیات هلی‌برن تیم‌های واکنش سریع نیروی زمینی و درگیر شدن آنها با نیروهای مهاجم در محورهای پیشروی دشمن بخشی از عملیات واکنش سریع نیروهای خودی بود؛ که در این مرحله از رزمایش با موفقیت به مورد اجرا گذاشته شد.

در این مرحله یکان‌های واکنش سریع نیروی زمینی ارتش با بهره‌گیری از تجهیزات مدرن سبک و نیمه‌سنگین جدید شامل سلاح‌های تک‌تیرانداز مرصاد، سلاح‌های انفرادی ام 4، موشک‌های هدایت‌شونده دهلاویه و انواع دوربین‌های حرارتی سبک و قابل حمل توسط نفرات، و رادارهای زمینی سیار و نارنجک‌اندازهای40 م.م با نواخت تیر بالا و موشک آر پی جی 29 با قابلیت نفوذ در زره، طرح‌های عملیاتی خود را در شرایط دشوار منطقه عمومی رزمایش به مورد اجرا گذاشتند.

همچنین عملیات پشتیبانی هوایی از نیروهای خودی و بمباران وسیع مناطق تجمع نفرات و تجهیزات دشمن توسط هواپیماهای جنگنده اف 5 و صاعقه نیروی هوایی و حفظ امنیت آسمان منطقه رزمایش توسط شبکه یکپارچه قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) آجا با موفقیت انجام شد.

همچنین نیروهای عمل‌کننده بر اساس تصمیم‌های آنی قرارگاه هدایت‌کننده، بدون هرگونه اطلاع قبلی و کاملا غیر مترقبه، وضعیت‌های لازم را در جابجایی و استقرار در نقاط حساس اتخاذ کردند.

شایان ذکر است، همزمان با اجرای عملیات‌های رزمی، عملیات مردم یاری و اعزام اکیپ‌های سیار پزشکی و مددکاری با حضور کادر پزشکی مجرب و متعهد ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه عمومی رزمایش محرم انجام شد.

تمرین یگان واکنش سریع نزاجا با RPG-29 و دهلاویه

یگانهای واکنش سریع نیروی زمینی ارتش صبح امروز در مرحله اصلی رزمایش محرم در غرب کشور، به اجرای عملیات با استفاده از نیروهای تک تیرانداز و تجهیزات مختلف ازجمله آر.پی.جی 29 پرداختند.

انهدام خودروهای زرهی دشمن با استفاده گسترده از سامانه های موشکی ضد زره دهلاویه از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مرحله از رزمایش بود.

همچنین در خلال انجام ماموریت‌های زمینی، جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش نیز ضمن بمباران گسترده منطقه مورد نظر به پشتیبانی از یگانهای عمل کننده پرداختند.

نابودی پهپاد هدف بر فرار تاسیسات هسته ای خُنداب

امروز در جریان اولین روز از مرحله اصلی رزمایش محرم، سامانه توپخانه اپتیکی «صافات» پدافند هوایی یک فروند پهپاد هدف با سطح مقطع راداری کم را بر فراز سایت هسته ای خنداب سرنگون کرد.

این رزمایش در منطقه غرب کشور با حضور یگانهای مختلف زمینی، هوایی و پدافند در حال اجراست.

آزمایش میدانی سامانه فرماندهی و کنترل فکور

سامانه فرماندهی و کنترل هوشمند تاکتیکی با نام «فکور» برای اولین بار در رزمایش ارتش تست میدانی شد‎.

با ورود این سامانه به مجموعه قرارگاه پدافند هوایی عملا گذر از مرحله مکانیزاسیون هوشمند سازی شبکه فرماندهی و کنترل تحقق می‌یابد. این سامانه با روش‌های نوین با استفاده از تجهیزات سخت‌افزاری مشابه و ایجاد قابلیت انعطاف در نرم‌افزار مورد نیاز کاملا منطبق با سامانه SOC بومی در پروژه پیامبر اکرم طراحی و ساخته شده است.

سامانه فکور قابلیت جمع‌آوری اطلاعات از کلیه منابع اطلاعاتی مرتبط دفاع هوایی شامل حساسه‌های پسیو و اکتیو اعم از رادارهای نظامی و کشوری، سامانه‌های شنود و سیگنالی و عناصر دیده‌بانی،‌ مراکز فرماندهی و کنترل همجوار و سامانه موشکی را داشته و با پردازش و تلفیق اطلاعات و داده‌های ورودی ضمن ارائه یک تصویر یکپارچه از منطقه تحت مسئولیت در خصوص هدایت و کنترل سامانه‌های دفاع هوایی هواپایه و زمین‌پایه اقدام می‌کند.

دریافت اطلاعات از کلیه منابع اطلاعاتی مرتبط با دفاع هوایی هدایت کامل مکانیزه و هوشمند عوامل دفاعی موشکی و توپخانه‌ای با استفاده از روش‌های ابداعی و خاص منطبق بر جغرافیا و اصول دفاعی کشور، هدایت روش‌مندانه هواپیماهای جنگی خودی با تکنیک‌های بومی،‌ اطمینان‌بخشی از اصابت و انهدام مراکز عملیاتی و تداوم عملیات در هر شرایط، انطباق کامل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری با سامانه SOC بومی پروژه پیامبر اعظم، تحرک بالا و قابلیت استقرار و جابجایی در مناطق صعب‌العبور، بهره‌برداری از ارتباط امن با استفاده از تجهیزات ارتباطی ضدجنگ الکترونیک، رمزکننده‌های شبکه و خطوط تلفنی و نیز قابلیت دفاع در مقابل جنگ‌های نوین، جنگ الکترونیک و حملات شیمیایی برخی از قابلیت‌های عملیاتی و کاربردی این سامانه است.

رادار جدید 600کیلومتری با نام «فتح 14» عملیاتی شد

جدیدترین رادار پدافند هوایی ارتش با نام «فتح 14» در جریان رزمایش محرم در غرب کشور رونمایی و عملیاتی شد.

این رادار با برد 600 کیلومتر قابلیت کشف اهداف ریزپرنده را در ارتفاع بالا دارد‎.

ربات‌های انتحاری در زمین و «فتح 14» در آسمان درخشید/ تاسیسات هسته‌ای هم تست پدافندی شد
تحرک بالا و اتضال سریع به شبکه فرماندهی و کنترل از جمله ویژگی های این رادار نیمه هادی است که می تواند تمام اهداف استراتژیک دشمن را در همه زوایا در فاصله 600 کیلومتری شناسایی کند.

به گفته مسئولان ارتش این اولین نمونه از این مدل رادار در منطقه است.

استفاده نزاجا از ربات انتحاری در رزمایش محرم

امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: مرحله اول رزمایش نیروی زمینی با اجرای عملیات موفق یگان‌های واکنش سریع انجام شد؛ که در این مرحله، برای حفظ انعطاف‌پذیری، سرعت و افزایش قدرت تاکتیکی نیروهای واکنش سریع در برابر تهدیدات، وضعیت‌های مختلفی را ایجاد کردیم؛ که این نیروها توانستند خیلی سریع و با قدرت به اهداف تعیین شده دست یابند.

وی افزود: نیروی زمینی ارتش در رزمایش مشترک «محرم» با توجه به نوع تهدیدات و فضای نا همطراز و نیز جنگ‌های نیابتی، تاکتیک های خود را ترسیم کرده است که در کنار این موضوع سلاح‌های ویژه‌ای را نیز در این خصوص طراحی کرد.

امیر پوردستان ادامه داد: برای نمونه از سلاح‌های متعددی استفاده کردیم که در این زمینه می‌توان از رادارهای مراقبت زمینی که چشم بینای ما در شب و روز هستند، نام برد.

وی با بیان اینکه در این رزمایش از انواع تک‌تیراندازها در کالیبرهای مختلف استفاده کردیم، به نصب سلاح‌های جدید بر روی بالگردها اشاره کرد و اظهار داشت: از انواع سلاح‌های ضد زره همانند موشک «دهلاویه» که از قدرت نفوذپذیری بالایی برخوردار است، نیز در این رزمایش استفاده شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین عنوان کرد: برای نخستین بار در این رزمایش از ربات‌های «انتحاری» در حوزه دفاع زمینی استفاده کردیم؛ البته این سلاح‌ها، تنها بخشی از تسلیحات جدید بکارگیری شده در رزمایش بود، و به دلیل ملاحظات امنیتی نمی‌توان به سلاح‌های دیگری که در رزمایش محرم استفاده شدند، اشاره کرد.

شلیک موشک «تاو» بهینه شده در رزماش ارتش

در آخرین روز از رزمایش عملیات اسلینگ و تخلیه مجروحان و ادوات رزمی همراه با شلیک موشک های بهینه سازی شده «تاو» توسط بالگردهای هوانیروز در پشتیبانی از یگان های واکنش سریع نیروی زمینی ارتش انجام شد.

 انهدام پهپاد دشمن فرضی توسط موشک جنگنده F4

در مرحله پایانی رزمایش محرم، با شلیک موشک های زمین به هوای «شلمچه» از سامانه های بومی «مرصاد» اهداف از پیش تعیین شده با موفقیت مورد اصابت قرار گرفته و منهدم شدند که سامانه های مرصاد پس از انجام شلیک با توجه به شناسایی مکان استقرار خود در کمترین زمان ممکن عملیات جابجایی سریع را تمرین کردند.

همچنین یک فروند جنگنده بمب افکن اف 4 (فانتوم) پس از شناسایی و رهگیری پهپاد متخاصم با شلیک دقیق موشک هوا به هوا توانست این پهپاد مهاجم را سرنگون سازد.

در ادامه این رزمایش جنگنده های نیروی هوایی ارتش با کنترل و هدایت شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور ضمن انجام تمرین عملیات سوخت گیری هوایی جهت ماموریت های برد بلند خود با پشتیبانی نزدیک هوایی از نیروهای سطحی؛ مواضع از پیش تعیین شده را در منطقه هدف بمباران کردند.

انجام عملیات رهگیری هواپیماهای دشمن فرضی با استفاده از رادارهای پیشرفته و بومی قرارگاه  پدافند هوایی و هواپیماهای طرح پدافندی تحت نظر شبکه یکپارچه قرارگاه پدافند هوایی؛ از دیگر بخش های تعبیه شده در این مرحله از رزمایش است.

همچنین در این مرحله از رزمایش از پرنده های فوق سبک و پهپادهای نهاجا نیز در راستای شناسایی و انهدام اهداف شبیه سازی شده در حجم گسترده ای استفاده شد.

ایجاد میدان های مین و موانع مهندسی و اجرای تخریبات و انفجارات تاکتیکی توسط یگان های مهندسی رزمی نزاجا، اجرای آتش پرحجم یگان های توپخانه ای سنگین و نیمه سنگین نیروی زمینی و عملیات اسلینگ و تخلیه مجروحان و تجهیزات و ادوات رزمی همراه با شلیک موشک های بهینه سازی شده «تاو» توسط بالگردهای هجومی هوانیروز علیه اهداف از پیش تعیین شده و در پشتیبانی از یگان های واکنش سریع نیروی زمینی ارتش بخش دیگری از عملیات های موفق اجرا شده در روز دوم و پایانی این رزمایش بزرگ و مشترک بود.

گفتنی است، رزمایش مشترک محرم ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از دو روز انجام عملیات های پیچیده و متعدد زمینی، هوایی و پدافندی با دستیابی به تمامی اهداف رزمایش، شناسایی نقاط قوت و ضعف، انتقال تجربه به کارکنان جوان، بهره گیری از تازه ترین و علمی ترین فنون تاکتیکی و رزمی روز دنیا و با نظارت کارشناسان مجرب ستاد کل نیروهای مسلح با موفقیت پایان یافت.

سامانه فرماندهی و کنترل هوشمند و تاکتیکی فکور قابلیت جمع‌آوری اطلاعات از کلیه منابع اطلاعاتی مرتبط با دفاع هوایی، رادارهای پسیو و اکتیو اعم از رادارهای نظامی و کشوری، عناصر دیده‌بانی، شنود سیگنالی، سامانه‌های موشکی و مراکز کنترل و فرماندهی همجوار را برخوردار بوده و ضمن ارائه یک تصویر یکپارچه از منطقه تحت مسئولیت درخصوص هدایت و کنترل سامانه‌های دفاع هوایی زمین ‌پایه و هواپایه به صورت کاملا مستقل عمل می‌کند.

همچنین قابلیت تحرک و جابجایی  بالا و استقرار در مناطق صعب‌العبور، دفاع در برابر جنگ الکترونیک و استفاده از شبکه‌های ماکروویوی اختصاصی، فیبر نوری و مخابرات کشوری و اطمینان بخشی از اصابت و انهدام اهداف از دیگر قابلیت‌های این سامانه هوشمند است. درحقیقت این سامانه بر اساس راهبرد قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) درخصوص دفاع هوایی کشور و بهره‌برداری در زمان تهدید و بحران به صورت تاکتیکی طراحی و ساخته شده و با ورود آن به قرارگاه پدافند هوایی، عملاً باگذر از مرحله مکانیزاسیون، هوشمندسازی شبکه فرماندهی وکنترل قرارگاه پدافند هوایی تحقق یافته است.

انجام موفقیت‌آمیز رزمایش «محرم»درکرمانشاه

امیر منوچهر کاظمی با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز و مقتدرانه رزمایش محرم در منطقه عمومی استان، اظهار داشت: به لطف خداوند و با همت تمام همرزمانمان در مجموعه ارتش جمهوری اسلامی ایران و به ویژه نیروی زمینی، رزمایش محرم در استان کرمانشاه در کمال اقتدار و با موفقیت برگزار شد.

وی با بیان اینکه دوشنبه مرحله پایانی رزمایش محرم در استان کرمانشاه بود، افزود: این رزمایش برای نخستین بار در تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی ایران با محوریت نیروهای مسلح به ویژه در ارتش در شرایط واقعی صحنه نبرد برگزار شد.

امیر سرتیپ کاظمی با تاکید بر اینکه رزمایش محرم حتی در پیش از پیروزی انقلاب سابقه نداشته، گفت: در این رزمایش فرماندهان با عکس العمل سریع و به صورت غیرمترقبه در شرایط خاص قرار گرفته و با تهدید روبرو شدند که به لطف خداوند و تدبیر و تجربه توانستند ماموریت خود را با موفقیت به انجام برسانند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش درغرب کشور ادامه داد: این رزمایش پیچیدگی‌های خاصی داشت و به صورت رزمایش واکنش سریع و مشترک میان نیروی هوایی، پدافند و همچنین نیروی زمینی انجام شد.

وی با اشاره به پیچیدگی‌های بسیار زیاد رزمایش محرم در منطقه عمومی قصر شیرین افزود: بنا بر اوامر فرماندهی معظم کل قوا که فرمودند رزمایشات باید در شرایط حقیقی و واقعی برگزار شود، رزمایش محرم در شرایط کاملا حقیقی در استان کرمانشاه برگزار شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش درغرب کشور بیان کرد: دوشنبه روز پایانی رزمایش محرم در استان کرمانشاه بود و اما ادامه رزمایش از سه شنبه در استان‌های آذربایجان غربی و شمال غرب کشور انجام می‌شود.

وی پیام رزمایش محرم برای منطقه و مسلمانان و کشورهای دوست را صلح و دوستی  عنوان کرد و گفت: دشمنان انقلاب اسلامی و بدخواهان ملت‌های مسلمان بدانند که یقینا نیروهای مسلح ما در اوج آمادگی و توانمندی قرار دارند و قدرت و قاطعیت برخورد با هر تهدیدی را دارند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش درغرب کشور در تشریح روند برگزاری رزمایش محرم در استان کرمانشاه گفت: در این رزمایش برای نخستین بار از تجهیزات پیشرفته ارتباطی، تجهیزات راداری، سلاح‌های نقطه زن، تک تیرانداز و موشک‌های هدایت شونده استفاده شد.

امیر سرتیپ کاظمی در ادامه تاکید کرد: با عنایت خداوند این رزمایش در سلامت کامل برگزار شد و به طور قطع از نتایج و تجربیات آن در نیروهای مسلح استفاده می‌شود.

وی در پایان گفت: در این رزمایش به لطف وعنایت خداوند و با تدابیر و تجربه و شجاعت و علم بالای فرماندهان ما هیچگونه مشکل و هیچ سانحه‌ای برای هیچ فردی اتفاق نیفتاد و رزمایش محرم با موفقیت برگزار شد.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    لبیک یا حسین
  • ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    خدا قوت رزمندگان اسلام
  • ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    خوبه مانور خبری بیشتری رو این مانورها داده بشه تا داعش ببینه و حساب کار دستش بیاد
  • ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    خوب بود مشرق
  • شهرام ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    با سلام حالا که ما توانایی تولید سلاح های گوناگون رو داریم چرا باید هنوز از کلاشنیکف استفاده میکنیم؟؟؟ ما باید سلاح سازمانی خود را تغییر داده و سربازانمون رو به سلاح های پیشرفته تجهیز کنیم مثل سلاح خیبر که واقعا خوب است.
  • وحید ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    سلام در تایپ یه اشتباهی بود که خواستم به اطلاعتان برسانم " همچنین هواپیماهای 330 و 747 سوخت رسان نیز از پایگاه تهران در این رزمایش شرکت می کنند." هواپیمای C-130 درست است ، نه 330. در اصطلاح با این لفظ خوانده میشود که به جای "سی یکصدوسی" گفته میشود "سی صدوسی". باتشکر (لطفا تصحیح بفرمایید)
  • ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    ببخشید اشتباهی منفی دادم
  • ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    رزمایش محرم یک رزمایش محرمانه و واکنش سریع هست.که در نوع خودش بی نظیره.خیلی از مراحل رزمایش بصورت سری هست .البته ارتش همیشه کارهاش محرمانه انجام میده.مثل زمان جنگ.
  • ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    یاعلی برادران ارتشی.یاعلی محافظان ومدافعان حریم ولایت .یاعلی فداییان ملک اسلام.نگهبانان انقلاب اسلامی.عشق مدیون شماست شهیدان زنده میهن
  • ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    عاشقان شهادت و فداییان ولایت خداقوت.ارتشیان قهرمان افتخارمایید
  • رضا ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    داعش اصلا به حساب نمیاد، اونی که باید دستش بیاد، آمریکا و نوچه هاشن.
  • صلواتی ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم برای سلامتی تمامی نیروهای مسلح بخصوص ارتشیان با اخلاص واین مانور عاشورائی آنها در محرم 14 صلوات هدیه مینمائیم اللهم ل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم نهضت جهانی صلوات
  • ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    درود بر مشرق که بخوبی وبه عدالت فعالیتهای نیروهای مسلح منعکس میکنه.ارتش حقش بیشتر از ایناست.ارتش قدرت فوق العاده ای داره.من سربازارتش بودم در رزمایشات ازنزدیک شاهد تخصص وتوانایی و اخلاص ارتشی ها بودم.برعکس ظاهر مغرورشون توشهروپادگان ،درمنطقه و ماموریتها بسیار خون گرم و فداکار و دلسوز هستند.واقعا بی ریا ومخلصند.درودبرهمه افسران کشورمون.درود بر افسران رهبر
  • ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    پشتیبانی خبری رزمایش زیر صفره!!!
  • سینا ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    0 0
    اینا فقط جزئی از قدرت نظامی ایرانه اگه جنگ بشه ایران چنان سلاح های میده دست سرباز ها که سلاح های آمریکای هم توان مقابله باهاشون رو نداشته باشه
  • محمدتقی ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    0 0
    یکی توضیح بده که ربات انتحاری چیه و چیکار میکنه این که دیگه محرمانه نیست
  • ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    چون محرمانه ست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس