شرکت تویوتا ربات کوچکی ساخته است که می‌تواند رفتار و احساسات راننده را زیر نظر گرفته و شرایط روحی او را بهبود بخشد.

کروبو؛ ربات روان‌شناس تویوتا + عکس به گزارش مشرق، شرکت تویوتا رباتی ساخته است که می‌تواند رانندگان را در زمان رانندگی هوشیار نگه دارد. هوش مصنوعی به کار رفته در این ربات کروبو مینی (Kirobo Mini) نام‌گذاری شده است. این ربات تنها 10 سانتی‌متر ارتفاع دارد.

مقامات شرکت تویوتا این ربات را یکی از پروژه‌های اصلی این شرکت معرفی کرده و گفته‌اند: چشم‌انداز آینده‌ی ما همکاری انسان و هوش مصنوعی برای ساخت دنیایی بهتر است.

کروبو توانایی بالایی در برقراری ارتباط دارد. این ربات می‌تواند احساسات راننده را بررسی کرده و با استفاده از انجام یک سری حرکات (مانند تکان دادن دست و پا) و یا صحبت کردن با راننده، او را در هنگام رانندگی هوشیار نگه دارد.

این ربات همچنین می‌تواند با توجه به وضعیت روحی راننده برای بهبود شرایط او یک موسیقی مناسب پیشنهاد بدهد. هدف تویوتا از ساخت این ربات تنها بهبود شرایط روحی کاربر نیست. آن‌ها می‌خواهند با کمک این ربات رفتار انسان‌ها را مورد مطالعه قرار داده و اطلاعات بیشتری در مورد انسان به دست بیاورند.

مقامات تویوتا اعلام کردند: مردم به طور میانگین 4.3 سال از عمر خود را در خودرو می‌گذرانند. این زمان معادل 3 مرتبه رفت و برگشت به ماه است. تویوتا باور دارد که می‌تواند از این فرصت برای مطالعه بر روی رفتار و احساسات کاربر در زمان رانندگی استفاده کند.

با اینکه این موضوع جالب به نظر نمی‌رسد، اما تویوتا اعلام کرده است آن‌ها می‌خواهند بر روی فیزیک و احساسات راننده برای ایجاد تجربه‌ای بهتر مطالعه کنند. کلمه‌ی کروبو در زبان ژاپنی به معنای امید است. همچنین کروبو مینی اولین هوش مصنوعی است که مدتی قبل در فضا صحبت کرد.

کروبو؛ ربات روان‌شناس تویوتا + عکس

تصویری از کروبو و محل قرارگیری آن در خودروهای تویوتا


منبع: سایبربان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس