کد خبر 488597
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳

معاون عملیات سازمان امدادو نجات هلال‌احمر با بیان این که ۱۶ دستگاه موتور پمپ و لجن کش برای امدادرسانی به مردم ایلام ارسال شد، گفت: تاکنون ۷ هزار نفر از آسیب‌دیدگان امدادرسانی شد‌ه‌اند/ شمار کشته‌شدگان ۷ تن و مفقودی‌ها یک نفر است.

 به گزارش مشرق، حسین  درویشی با اشاره به گزارش عملیات امدادرسانی در 13 استان متاثر از آبگرفتگی و سیل در سراسر کشور تا ساعت 21:00 امروز(جمعه) گفت: آذربایجان شرقی، ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، قزوین، گیلان، چهارمحال و بختیاری، زنجان و فارس متاثر از سیل و آبگرفتگی هستند؛ علاوه بر آن 45 شهرستان از جمله دالاهو، آستارا، دهگلان، تسوج، ایلام، ایوان غرب، مهران، سنندج، سرپل ذهاب، شیروان، ملکشاهی، کرمانشاه، گیلانغرب، الیگودرز، لالی، نورآباد، الوند، کنگاور، بیستون، اسلام آباد،روانسر، پاوه،سنقر، چرداول، کوهدشت، ثلاث باباجانی، شیروان، جوانرود، الشتر، سی سخت، نهاوند، ملایر، باغ ملک، دزفول، شادگان، اندیکا، سی سخت، کهگیلویه، نهاوند، اسدآباد، لاهیجان، املش، کوهرنگ،خدابنده و سپیدان نیز دچار آبگرفتگی و سیل شدند.

به گفته معاون عملیات سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر، ساکنان 58 روستا و مناطق عشایرنشین نیز درگیر سیل و آبگرفتگی شده اند.

وی با تاکید بر اینکه از ابتدای آغاز عملیات امدادرسانی به مردم در مناطق سیل زده تا ساعت 21:00 امروز(جمعه)  به 7 هزار نفر امدادرسانی شده است، اضافه کرد: به750 نفر از هموطنان اسکان اضطراری داده شد و یک نفر بر اثر وقوع سیل مصدوم شده بود که به کمک نیروهای امدادی هلال احمر به مرکز درمانی منتقل شد.

درویشی ادامه داد: متاسفانه 7 نفر از هموطنان بر اثر وقوع سیل در استان های ایلام، لرستان و کرمانشاه جان خود را از دست دادند و یک نفر هم در شهرستان دهلران مفقود شده است و 26 تن نیز توسط عوامل هلال احمر به مناطق امن منتقل شدند.

وی با بیان اینکه 750 تن از امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در قالب 170 تیم عملیاتی تخصصی در حال خدمت رسانی به هموطنان سیل زده هستند، بیان کرد: نیروهای عملیاتی با استفاده از 140 دستگاه خودرو، یک فروند بالگرد و60دستگاه موتورپمپ لجن کش در حال خدمت به مردم در استان های مختلف هستند.

به گفته معاون عملیات سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر، تا ساعت 21:00 امروز(جمعه) 150 دستگاه چادر امدادی، یک هزار تخته پتو، 250 تخته موکت، 170 شعله والور، 300 قوطی کنسرو، 5هزار قرص نان و یک هزار و 900 بطری آب معدنی در میان سیل زدگان توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور انتقال 500 کیلوگرم اقلام امدادی به کوهدشت، سه سورتی پرواز بالگرد هلال احمر صورت گرفت. درویشی از برپایی 50 دستگاه چادر در 2 اردوگاه به منظور اسکان اضطراری سیل زدگان ایلامی خبر داد.
منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس