مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه ازاعزام ۶۶ تیم عملیاتی هلال احمر به مناطق سیل زده در استان کرمانشاه خبرداد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته امدادگران این جمعیت به ۴۱۳ نفر امدادرسانی کرده اند.

به گزارش مشرق، کاووس محمودی عصر جمعه در جمع خبرنگاران، در خصوص عملیات های صورت گرفته توسط جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه به مناطق سیل زده گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته و ۶۶ تیم عملیاتی به همراه تجهیزات کامل به یاری گرفتاران در سیل و آب گرفتگی  در  استان شتافتند.

وی افزود: با توجه به بارش های چشمگیر استان از روز گذشته  ۶۶ تیم برجسته عملیاتی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه  شامل نجاتگران و متخصصان جستجو و نجات در سیلاب به مناطق سیل زده و آب گرفته استان اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تصریح کرد: نیروهای امدادی این جمعیت متشکل ۳۲۳  نجاتگر در قالب ۶۶ تیم عملیاتی با همراه داشتن ۲۰ دستگاه آمبولانس، خودرو کمک دار، خودرو لجن کش و... جهت تسهیل در امر کمک رسانی به مناطقی که وضعیت نامساعدتری داشتند اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت:  تا کنون ۲۳ منطقه استان دچار سیل زدگی و آب گرفتگی شده ا ند و در این بین کرمانشاه، بیستون، اسلام آبادغرب، جوانرود و گیلانغرب بیشترین آب گرفتگی امکان مسکونی و معابر را طی این مدت داشته اند.

وی افزود: ۴۱۳ تن از عصر روز گذشته به علت آب گرفتگی فراوان گرفتار شدند که نیروهای امدادی ضمن یاری رساندن و انجام عملیات رها سازی  کارانتقال آنها به مراکز درمانی را انجام دادند همچنین تا بهبود وضعیت جوی و انتقال به امکان امن اقلام زیستی چون برنج، روغن، موکت و ... متناسب با نیاز حادثه دیدگان بین آنها توزیع کردند.

محمودی با بیان اینکه یک نفر گرفتار در سیل و یک تن هم بر اثر صاعقه دچار سانحه شدند، افزود: یک جوان ۳۰ ساله که بر اثر سیل در منطقه سوران سفلی از توابع شهرستان اسلام آباد غرب  نیز دچار سانحه شده بود توسط  نیروهای عملیاتی از آب خارج و به نیروهای مربوطه جهت انتقال تحویل دادند.

وی خاطر نشان کرد: جوان دیگری در روستای مذکور که برادر فرد گرفتار در سیل بود نیز بر اثر صاعقه دچار سانحه شده و به شدت آسیب دیده بود که  توسط نیروهای عملیاتی جهت مداوا به نزدیکترین مرکز درمانی منتقل شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس