کد خبر 487124
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲

فرزند نوه مؤسس خاندان حاکم در عربستان، که به اتهام قاچاق 2 تن مواد مخدر در بیروت بازداشت شد، اذعان کرد مواد مخدر مصرف می‌کند.

به گزارش مشرق، روزنامه "الاخبار" لبنان در مطلبی، با اشاره به بازداشت یک شاهزاده سعودی به اتهام قاچاق 2 تن مواد مخدر، نوشت: بازداشت و دستبند زدن به یک شاهزاده سعودی در لبنان، موضوعی بی سابقه است.

 الاخبار نوشت: "عبدالمحسن بن ولید آل سعود" فرزند نوه مؤسس خاندان حاکم در عربستان است. وی برادرزاده امیر حائل و عضو کمیته بیعت "سعود بن عبدالمحسن بن عبدالعزیز" است.

این درحالی است که نوادگان عبدالعزیز در اکثر کشورهای دنیا مصونیت دارند.

عبدالرحمن بن ولید در فرودگاه رفیق حریری قصد داشت سوار هواپیمای خود شود و به حجاز برود. 4 نفر او را همراهی می کردند. وی 24 بسته و 8 کیف بزرگ سفری داشت که وزن هرکدام از آنها 40 کیلوگرم بود.

روی هرکدام از آن بسته ها کاغذی تحت این عنوان چسبانده شده بود که نشان می داد آن‌ها متعلق به شاهزاده مذکور بودند.

اما پس از بازرسی، مشخص شد مقادیر بسیار زیادی از قرصهای مخدر "کپتاگون" درون آنها قرار دارد و وزن این محموله مواد مخدر به حدود 2 تن می رسد.

همه قرص‌ها درون کیسه‌های پلاستیکی مخصوص جاسازی و هوای کیسه ها کاملا خالی شده بود. این محموله حاوی نوع خاصی از کپتاگون است که "زینیا" نامیده می شود و از گران‌ترین نوع به شمار می آید. بر اساس گفته محققان، ارزش این محموله بیش از 110 میلیون دلار است.

این شاهزاده سعودی تا قبل از آنکه بازداشت شود، انکار نمی کرد این محموله متعلق به او است. 

وی با این حال پس از بازداشت ادعا کرد که این محموله ارتباطی به او ندارد.

با پیشرفت تحقیقات، این شاهزاده سعودی اذعان کرد مواد مخدر مصرف می کند.

بقیه بازداشت شدگان نیز تأکید کردند که این محموله ارتباطی به آنها ندارد. یکی از بازداشت شدگان، که "یحیی" نام دارد، اصرار می کند که وکیل این شاهزاده از او خواسته بود تا این بسته ها را با خود بیاورند، و گفته بود که در این بسته ها آثار تاریخی قرار دارد!

در همین راستا، سفارت عربستان سعودی، تلاشهای خود را برای تحت فشار قرار دادن محققان آغاز کرد.
قائم مقام سفارت عربستان درخواست کرد با بازداشت شدگان خوش رفتاری شود که این امر رعایت شد. اما درخواست او برای دست بند نزدن به آن شاهزاده، پذیرفته نشد.

البته دادگاه‌های لبنان و به ویژه در دوره دادستانی کل قاضی "سعید میرزا"، معمولا سعودی‌های وابسته به خاندان حاکم و یا نزدیکان به این خاندان را در ارتباط با جرم مواد مخدر آزاد کرده است. 

شاهزاده قاچاقچی سعودی: مصرف شخصی دارم

البته این امر فقط به افراد خوش شانس آل سعود محدود نشده و اتباع برخی کشورهای دیگر عربی را نیز در بر می گیرد.

به عنوان مثال، حدود 5 سال قبل یک کمدین مصری با مقادیری مواد مخدر برای "استفاده شخصی" در فرودگاه رفیق حریری بازداشت شد. پس از تماسهای این کمدین با یکی دیگر از کمدینهای بانفوذ مصری، دفتر "حسنی مبارک" رئیس جمهور مخلوع مصر وارد صحنه شد و در نهایت این کمدین به قید وثیقه آزاد شد و به قاهره بازگشت!
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • امیرحسین ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    1 0
    انقدر مصرف کن تا Ovver Doze کنی اینطوری با مرگت منم حال خوشی پیدا میکنم
  • ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    1 0
    قاچاقچیان مواد مخدر اگه بتونن مواد رو به داخل عربستان بیشتر ترانزیت کنن هم منفعت بیشتری میبرن هم دخل عربستانو میارن بهترین شیوه جنگ با عربستان همینه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس