فعال توئیتری معروف به افشای اسرار خاندان آل سعود در جدیدترین افشاگری‎های خود فاش کرد که آمریکا از وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان توقف جنگ علیه یمن و تن دادن به مذاکره را خواستار شد.

به گزارش مشرق، «مجتهد» فعال توئیتری که به افشای اخبار سری مربوط  به خاندان حاکمه آل سعود معروف است، در جدیدترین افشاگری خود پس از اعلام رسمی وزیر خارجه عربستان مبنی بر «پایان قریب الوقوع جنگ در یمن» فاش کرد که آمریکا از مقامات سعودی خواست تا به این جنگ پایان دهند.

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان روز گذشته در نشست خبری مشترک با فلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس در ریاض تاکید کرد که جنگ علیه یمن به روزهای پایانی خود نزدیک شده است.

مجتهد در صفحه تویئتر خود فاش کرد که آمریکا به دلیل گسترش نفوذ القاعده در عدن، نگران ادامه جنگ عربستان علیه یمن است.

وی افزود: مقامات آمریکایی به محمد بن سلمان وزیر دفاع و فرزند پادشاه سعودی گفتند که استمرار این جنگ به معنای نفوذ بیشتر القاعده در عدن است، از همین روی به وی نصیحت کردند که قبل از آنکه مجبور به توقف جنگ شود، آبرومندانه آن را متوقف کند.

فعال توئیتری معروف عربستان گفت: درگیری و هرج و مرج در عدن باعث فرار خالد بحاح و دولت وی از این شهر شد، همچنانکه اعضای جنبش «الحراک الجنوبی» که امارات سعی در نفوذ در این جنبش را دارد، از عدن خارج شدند.

مجتهد در ادامه به اختلافات منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن (مورد حمایت عربستان) و خالد بحاح معاون وی (مورد حمایت امارات) اشاره کرد و گفت: اختلافات بین هادی و بحاح تشدید شد و این اختلافات از حالت سری بودن خارج و علنی شد، هر چند کفه ترازو به نفع بحاح است.

افشاگر اسرار آل سعود افزود: آمریکایی ها نگران افزایش مشکلات همزمان با گسترش دایره نفوذ القاعده و داعش در یمن در پی حمله حوثی های یمن به مرزهای دو کشور و ناتوانی نیروهای مسلح عربستان در مقابله با آنها هستند.

وی گفت: آمریکا معتقد است که باقی ماندن بخشی از نیروهای حوثی(انصارالله) و نیروهای طرفدار علی عبدالله صالح برای مقابله با القاعده ضروری است و از همین روی مقامات آمریکایی به محمد بن سلمان نصحیت کردند که مذاکره برای حل سیاسی بحران یمن را قبول کند و به جنگ پایان دهد.

مجتهد افزود: اما محمد بن سلمان وزیر دفاع عربستان مشغول حساب و کتاب خسارت های مالی مربوط به تجهیزات نظامی مانند تانک ها و خودروهای زرهی است تا برای انعقاد قرارداد جدید جهت خرید بیشتر این تجهیزات اقدام کند و به زودی اخبار مربوط به این قرارداد منتشر خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    0 0
    لبنان باید شاهزاده سعودی را با شیخ سلمان روحانی بحرینی مبادله کند.
  • ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    0 0
    بزدوی درعربستان ویمن اتفاقاتی عحیب رخ می دهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس