مقامات وزارت دفاع آمریکا می‌گویند این هفته هواپیماهای جنگی این کشور در پی نزدیک شدن دو فروند هواپیمای روس به یک ناو آمریکایی، مجبور به انجام عملیات شده‌اند.

به گزارش مشرق،‌ مقامات نظامی آمریکایی روز پنج‌شنبه رویارویی میان هواپیماهای نظامی روسی و آمریکایی در آب‌های بین‌المللی نزدیک شبه جزیره کره را تائید کردند.
 به نوشته خبرگزاری رویترز، این اتفاق روز سه‌شنبه و زمانی رخ داد که دو هواپیمای ضدزیردریایی روسی به یک ناو هواپیمابر آمریکایی نزدیک شدند. در پی این رخداد، چهار فروند جنگنده اف-18 آمریکایی از عرشه این ناو برخاسته و به تعقیب هواپیماهای روسی پرداخته‌اند.

 یک مقام نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده است که هواپیماهای روسی از نوع «TU-142» بوده‌اند و به ناو هواپیمابر «ریگان» نزدیک شده‌اند.
 هواپیماهای TU-142 از جمله هواپیماهای جنگی ضدزیردریایی و مدلی از بمب افکن‌های راهبردی TU-95 هستند.

 مقام آمریکایی که خواسته نامش منتشر نشود، گفته است که خلبان‌های هر دو طرف رفتاری حرفه‌ای داشته‌اند و هواپیماهای روسی از ناو آمریکایی دور شده‌اند.

در حدود دو سالی که از آغاز بحران در شرق اوکراین می‌گذرد، تقریبا هر هفته اخباری از رویارویی هواپیماهای روسی و غربی منتشر می‌شود.
منبع: خبرگزاری دانشجو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    0 0
    عجب......
  • ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    0 0
    اینا همش بازیه. روسیه داره خط و نشون میکشه. این درحالی است که با هم تفاهم نامه ای برای پرهیز از درگیری و مشکلات اینچنینی امضا کرده اند. وقتی روسیه هواپیما میفرسته یعنی سرت رو بکش کنار مزاحم!
  • ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 0
    واسه بمب افکن های کند و بزرگ چهار تا جنگنده بلند کردن؟ فکر کنم اگه جای بمب افکن ها جنگنده بود از ترس چهل تا اف ۱۶ بلند میکردن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس