کد خبر 488141
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۴

برنامه جهانی غذای سازمان ملل با ابراز نگرانی شدید از شرایط زیستی درشهر تعز یمن اعلام کرد که عدم دسترسی امدادگران به مردم این شهر بدلیل مشکلات شدید امنیتی، سبب شده است که صدها هزار نفر ازمردم این شهر بیش از یک ماه در گرسنگی ومحرومیت غذایی بسر ببرند.

به گزارش مشرق، برنامه جهانی غذای سازمان ملل روز پنجشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد که امدادگران این نهاد بیش از5 هفته پیش برای آخرین بار قادر بوده اند در میان 240 هزار نفر از مردم محروم شهر تعز در جنوب یمن کمک های غذایی توزیع کنند.
'مهند هادی' مدیر منطقه ای این نهاد بین المللی در گزارش امروز نسبت به وضعیت ده ها هزار زن، کودک و سالمند تعز هشدار داده و خواستار دسترسی فوری امدادگران این سازمان به مردم گرسنه این شهر به منظور پیشگیری از فجایع سنگین انسانی شده است.
وی افزوده است: این مردم هم اکنون نیز از گرسنگی شدید رنج می برند ودرصورتی که وضعیت موجود ادامه پیدا کند لطمات وفجایع غیر قابل جبرانی درپی خواهد داشت.
این نهاد درگزارش ماه ژوئن در مورد کمبود موادغذایی در 10 استان از مجموع 22 استان یمن از جمله شهر تعز هشدار داده و شرایط موجود در این استان ها را طبق استانداردهای بین المللی یک درجه مانده به مرحله قحطی کامل ارزیابی کرده بود.
دراین گزارش بااشاره به عدم امکان ورود کالا به اکثر نقاط یمن بدلیل ممنوعیت های تحمیلی رژیم سعودی در بنادر و فرودگاه های این کشور، گفته شده است که کمبود کالاهای موردنیاز دراغلب استان های این کشور ازجمله مواد غذایی و سوختی موجب افزایش شدید قیمت ها شده است.
به موجب همین گزارش شهر تعز از این نظر متحمل بیشترین خسارات شده و علاوه بر افزایش شدید قیمت مواد غذایی، نرخ سوخت دیزل در هفته های اخیر تا 500 درصد افزایش پیدا کرده است.
درپایان این گزارش آمده است که افزایش درگیری ها و شروع بمباران های رژیم سعودی و نیروهای ائتلاف از ماه مارس امسال تاکنون بیش از 3 میلیون نفر بر شمار گرسنگان یمنی افزوده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    0 0
    خدا ریشه ی وهابیت وعربستان ملعون ودشمن شیعه را بکند.
  • پسر ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    0 0
    لعنت خداوند بر آل نحوس نجوس وحوش
  • ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    0 0
    لعنت خدا بر سازمان ملل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس