مردم شرق عربستان در محکومیت حکم اعدام صادره علیه روحانی برجسته شیعی این کشور در العوامیه تظاهرات کردند.

به گزارش مشرق، ساکنان منطقه «العوامیه» واقع در شرق عربستان امشب(پنجشنبه) در اعتراض به حکم اعدام صادره علیه «شیخ النمر» روحانی برجسته شیعی این کشور تظاهرات کردند.

تظاهرات در عربستان در محکومیت حکم اعدام «شیخ النمر»+تصاویر

به گزارش شبکه تلویزویونی «اللولوءه»، تظاهرات‎کنندگان عربستانی با سر دادن شعارهایی خواستار لغو حکم اعدام النمر و آزادی فوری زندانیان سیاسی شدند.

تظاهرات در عربستان در محکومیت حکم اعدام «شیخ النمر»+تصاویر

معترضان در تظاهرات امشب خود پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن شعارهایی مانند «ظالمانه» و «ناعادلانه» بودن احکام دستگاه قضایی عربستان علیه زندانیان سیاسی بویژه شیخ النمر درج شده بود.

تظاهرات در عربستان در محکومیت حکم اعدام «شیخ النمر»+تصاویر

شیخ نمر باقر النمر که برجسته ترین زندانی سیاسی عربستان به شمار می رود، در تیرماه سال 2012 به دلیل اعتراضات مردمی در شهر القطیف بازداشت شد.

وی در تاریخ مهرماه 1393 نیز به اتهامات واهی ایجاد آشوب در کشور و محاربه، به اعدام با شمشیر در انظار عمومی محکوم شد.

وزارت کشور عربستان روز یکشنبه گذشته با امضای «محمد بن نایف» ولی‌عهد این کشور حکم اعدام شیخ «نمر باقر النمر» روحانی مبارز شیعه عربستانی را تأیید کرده که به معنای مجوز به وزارت کشور برای اجرای حکم اعدام او بدون هشدار قبلی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ایرانی ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    0 0
    چقدر کمند!امیدی به اینها نیست!
  • ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    0 0
    اعدام شیخ النمر یعنی بایان اتحاد حجاز نجران ظهران قطیف
  • علیرضا اهواز ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    0 0
    چقدر شلوغه،جای دولت عربستان بودم حداقل از ترس اینا حکم رو لغو میکردم!!! تفاوت ملت ها رو ببین که با دستگیری حضرت امام قیام پانزده خرداد شکل میگیره و لوتی های محل هم برای سید اولاد پیغمبر خون میدن اونوقت این مردم برای رهبرشون حکم اعدام صادر شده و توی شهر و منطقه ای که همه شیعه هستن صد نفر هم بیرون نیومدن برای تظاهرات ، دیگه وضع خشونتش از ساواک و ارتش سال 42 که بدتر نیست... البته تظاهرات یکی دو سال اخیر مردم عوامیه هم که خیلی شلوغ و پر سر و صدا شد با واریز مبلغ 20هزار دلار برای هر نفر به عنوان هدیه دولت پادشاهی به مردم عوامیه فروکش کرد و زود جمع شد... ملت ها متفاوتن دیگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس