کد خبر 487910
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۴

منابع نظامی واشینگتن و ناتو اذعان کردند توانمندی غرب در زمینه اداره جنگ الکترونیک، کمتر از 10% توان روسیه است.

به گزارش مشرق، منابع نظامی واشنگتن و ناتو تاکید می‌کنند که روسیه به توانمندی عظیمی در اداره جنگ الکترونیکی رسیده است و همه توانمندی غرب در این زمینه، کمتر از 10% توان روسیه است.

"پین خوجیس" فرمانده نیروی زمینی ناتو در اروپا، در سخنانی، که سایت خبری "دیفنس نیوز"  آن را منتشر کرد، گفت: آمریکایی ها توانمندی های عملی روسیه را در جنگ های الکترونیک نادیده نمی گیرند.

وی افزود: توان ارتش روسیه در این زمینه بسیار شگفت آور است، زیرا بر خلاف همتای آمریکایی خود از تشکیلات ویژه ای در زمینه اداره جنگ الکترونیک برخوردار است و می تواند تمام شبکه های ارتباطی فرماندهی های عملیات و نیروهای دشمن را غیر فعال کند.

"لری باکهوت" رئیس سابق اداره جنگ الکترونیک نیروی زمینی  آمریکا، نیز گفت: مشکل اصلی ما در این زمینه آن است که چند دهه است هیچ جنگ الکترونیک با روسیه نداشته ایم و همین امر باعث شده است که در صورت بروز چنین جنگی، از آگاهی لازم برای نحوه مقابله با روسیه برخوردار نباشیم.

وی افزود ما از توانمندی اطلاعاتی خوب و توان شنود 24 ساعته برخورداریم اما توان ما در غیرفعال کردن سیستم ارتباطی دشمن، کمتر از 10 درصد توان ارتش روسیه در این زمینه است.

روزنامه نیویورک تایمز نیز در تحلیل نگرانی ها در این زمینه به نگرانی شدید پنتاگون از فعالیت قابل توجه اخیر زیردریایی ها و ناوهای روسی اشاره کرد و نوشت: آنچه در این زمینه بیشتر موجب نگرانی و دلواپسی واشنگتن شده، نزدیک شدن این زیردریایی و کشتی های روسی به کابل های زیردریایی اینترنت و شبکه فیبرنوری است که آمریکا را با جهان مرتبط می سازد.

این روزنامه در ادامه به ادعای اخیر واشنگتن در خصوص آغاز برنامه ای ویژه برای کاهش این خطر اشاره و خاطرنشان کرد که اجرای این برنامه 12 سال زمان نیاز خواهد داشت.

نیویورک تایمز به نقل از منابع اطلاعاتی و نظامی آمریکا نوشت: آمریکا بیم آن دارد که در صورت بروز درگیری بین روسیه و غرب، مسکو این کابل ها را قطع کند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    0 0
    وقتی توان جنگ الکترونیک آمریکا ده درصد روسیه باشه، توان جنگ الکترونیک روسیه میشه ده برابر یا همون هزار درصد توان آمریکا این نود درصد رو از کجا در آوردید!؟!
  • مهماندار هواپیما ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    0 0
    ایران باید مکانهای این کابلها را شناسا یی کند وبعنوان یک ضربه خرد کننده در جنگ استفاده کند
  • حرف حساب ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    0 0
    کاملا درسته و حالا من موندم مشرق این منفیارم از کجا اورده!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس