کد خبر 487894
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۷

معاون وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید که ایران می‌تواند پس از برداشته شدن تحریم‌ها، به عضویت سازمان همکاری‌های شانگهای درآید.

به گزارش مشرق، «سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر امور خارجه روسیه و دیپلماتی که ریاست مذاکره‌کنندگان روس در قالب گروه 1+5 را برعهده داشت، می‌گوید که برداشته شدن تحریم‌های ضدایرانی، به تهران کمک می‌کند که به سازمان همکاری‌های شانگهای بپیوندد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، به گفته وی ایران می‌تواند پس از برداشته شدن تحریم‌ها، به عضویت سازمان همکاری‌های شانگهای درآید.

این دیپلمات روس که در نشست دانشگاه جهانی بریکس در مسکو سخن می‌گفت، ابراز داشت: «ما فکر می‌کنیم که با تکمیل شدن امور مربوط به برداشته شدن فشار تحریم‌ها بر ضد ایران، راهی برای عضویت در سازمان همکاری‌های شانگهای در پیش روی ایران باز خواهد شد.»

در تاریخ 23 تیرماه سال جاری، ایران و شش کشور موسوم به 1+5 به توافقی در وین دست یافتند که به برجام مشهور شد. اجرای این توافق هنوز رسما آغاز نشده است.

پس از اجرای تعهداتی که ایران پذیرفته، تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای آمریکا علیه ایران متوقف شده و دستورهای اجرایی اتحادیه اروپا برای تحریم ایران لغو می‌شود، هرچند که اتحادیه اروپا اصل قوانین تحریمی خود را فعلا تعلیق خواهد کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    با تدبیر و امید تفاوت را در همه چیز احساس کنید روحانی عشق منی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس