کد خبر 487623
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴

منابع خبری از ناکامی تروریست های حاضر در سوریه و حامیان خارجی آنها در حمله به دمشق خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از خبر پرس، روسیه حمله میدانی ای را که گروه تروریستی «جیش الاسلام» برای تصرف دمشق ترتیب داده شده بود، خنثی کرد.

جیش الاسلام از جمله گروه هایی است که بطور مستقیم از سوی عربستان حمایت می شود.

خبرپرس عنوان داشته که این عملیات، در اعتراض به حملات هوایی روسیه به مواضع گروه های تروریستی و حمایت روسیه از دولت سوریه پاسخ بدهد. به همین منظور، عربستان سعودی و اردن با تشکیل اتاق عملیات«الموک» و گشودن درهای انبار موشکهای آمریکایی «تاو» برای تمام گروه های تروریستی مسلح قصد داشتند با حمله سریعی از محور «درعا» و «القنیطره» به دمشق حمله کنند.

افزون براین، عربستان سعودی برای اجرای این عملیات، به «زهران علوش» مرد شماره اول خود در سوریه و سرکرده گروه تروریستی «جیش الاسلام» دستور حمله را صادر کرده بود.

با رصد تحرکات میدانی و غیر عادی این گروه در مناطق «جوبر» و «ضاحیه الاسد» واقع در نزدیکی دمشق توسط نیروهای حزب الله و همکاری اطلاعاتی آن با نیروهای روسی، جنگنده های روسیه توانستند به مواضع و مقر فرماندهی این گروه تروریستی که در غوطه شرقی دمشق قرار دارد، حمله کرده و حمله به دمشق را خنثی کنند.

گفتنی است پس از آنکه روسیه رسما از بشار اسد حمایت کرد و حملات هوایی این کشور به مواضع تروریست ها در سوریه آغاز شد، عربستان سعودی برای منصرف کردن مسکو از این اقدام، دست به اقداماتی از جمله سفر ولی عهد عربستان به روسیه در حاشیه مسابقات فرومول 1 در «سوچی» زد که طرف روسی دست رد بر سینه طرف سعودی زد.

پس از این بود که حامیان تروریست ها به سرکردگی عربستان سعودی تبلیغات رسانه ای شدیدی علیه حملات هوایی روسیه در سوریه با عنوان «جنگ صلیبی جدید» ترتیب دادند و طی آن افراد مسلح تازه ای از چچنی ها را برای حمله به پایتخت سوریه جمع کرد که با همکاری اطلاعاتی حزب الله و روسها این حمله خنثی شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس