نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه از رهبران حزبش به خاطر قصور در ابطال برجام انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، «تد کروز»، سناتور جمهوری‌خواه و یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال 2016 دوشنبه از رهبری حزبش در کنگره، به خاطر قصور در ابطال توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 انتقاد کرد.

وی که با روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست گفت‌وگو می‌کرد گفت سناتور میچ مک‌کانل، رهبر حزب اکثریت‌ جمهوری‌خواه در مجلس سنا و جان بینر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا توجهی به پیشنهادهای او برای ابطال برجام نکرده‌اند.

تد کروز گفته او در نامه‌ای به این دو مقام حزب جمهوری‌خواه خاطرنشان کرده که دولت به خاطر عدم تسلیم  «برجام» طبق مفاد قانون «بازبینی توافق هسته‌ای ایران در کنگره» تقدیم نمایندگان نکرده خلاف قانون عمل کرده و حق رفع تحریم‌ها علیه ایران را نخواهد داشت.

نمایندگان دموکرات مجلس سنای آمریکا چند ماه پیش با استفاده از یک ترفند قانونی موسوم به «فیلی‌باستر» مانع بررسی برجام در کنگره و رأی‌گیری درباره آن شدند. این در حالی بود که کنگره چند وقت قبل‌تر قانونی را به تصویب رسانده بود که نظارت کنگره بر هر گونه توافق هسته‌ای را الزامی می‌کرد.

کروز، به گفته خودش به رهبران هم‌حزبی‌اش پیشنهاد کرده بود به اطلاع بانک‌های نگهدارنده دارایی‌های مصادره شده ایران برسانند که هر گونه آزادسازی این اموال بنا به درخواست دولت اوباما مصداق نقض قوانین کنگره خواهد بود.

پیشنهاد دیگر این نماینده جمهوری‌خواه این بوده که کنگره بودجه‌های مالی لازم را در اختیار دولت فدرال قرار بدهد اما از تأمین منابع مالی لازم برای اجرای برجام خودداری کند. هر دوی این پیشنهادها به گفته کروز، رد شدند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس