کد خبر 488093
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵

نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا با کسب آرای کافی توانست به ریاست مجلس نمایندگان آمریکا برسد.

به گزارش مشرق، «پال رایان»، نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا روز پنجشنبه با کسب آرای کافی جایگزین «جان بینر»، رئیس قبلی مجلس نمایندگان آمریکا شد.

وی از حامیان تشدید تحریم‌ها علیه ایران و از مخالفان توافق هسته‌ای با این کشور بود. «رایان» در طول مدت مذاکراتی که به امضای «برجام» منتهی شد چندین نامه برای مقامات دولت آمریکا در مخالفت با ان نوشت. 

رایان که قرار بود در صورت پیروزی میت رامنی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2012 آمریکا به عنوان معاون وی منصوب شود، پس از آن گزینه ریاست بر مجلس نمایندگان شد که اختلاف جدی بین جمهوری‌خواهان بینر را وادار کرد که از سمتش کناره‌گیری کند. 

در هفته‌های پس از رفتن بینر، ابهام زیادی در خصوص آینده ریاست بر مجلس نمایندگان آمریکا وجود داشت و نامزد جدی‌ برای این سمت وجود نداشت.

نهایتا رایان دیروز رسما اعلام کرد که نامزد می‌شود و امروز با 236 رأی به این سمت انتخاب شد. «نانسی پلوسی» نماینده دموکرات کنگره دیگر نامزد انتخابات امروز بود که با کسب 184 ر‌أی همانطور که انتظار می‌رفت در ریاست بر مجلسی که اکثریت آن با جمهوری‌خواهان است، ناکام ماند. 

رایان امروز پس از پیروزی در انتخابات داخلی مجلس گفت: «بیائید رک باشیم. اوضاع مجلس خراب است. ما نه فقط مشکلات را حل نمی‌کنیم، به آن اضافه هم می‌کنیم. البته نمی‌خواهم کسی را مقصر کنم. دنبال تسویه حساب نیستیم، بلکه می‌خواهیم شروع تازه‌ای داشته باشیم.»

این نماینده ایالت ویسکانسین که خود با حمایت جناح محافظه‌کار و تندروتر جمهوری‌خواهان روی کار آمده، در اولین سخنرانی‌اش تلاش کرد تا رضایت این اقلیت را جلب کند؛ اقلیتی که به گفته او «نادیده گرفته شده‌اند»، اما «محترم هستند.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بیر نَفَر ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    0 0
    سگ زرد برادر شغالِ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس