شبکه مستند سیما مستندهایی چون «هنر عاشورایی»، «انقلاب اسلامی و غرب»، «بعد از تو» و «آن روی سکه» را برای پخش در نظر گرفته است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، قسمت سوم «هنر عاشورایی» با موضوع واقعه کربلا از پنجره هنرهای تجسمی، نمایش و موسیقی ساعت 17 روی آنتن می‌رود.

هنرمندان ایرانی برجسته در شاخه‌های مختلف هنر از جمله تئاتر، نقاشی خط، خوشنویسی، عکاسی، گرافیک، موسیقی و  نقاشی در «هنر عاشورایی» حضور دارند.

قسمت اول از مستند «انقلاب اسلامی و غرب» ساعت 19:30 روی آنتن می رود. این مستند در هشت قسمت 30 دقیقه ای ساخته شده است.

چهارمین قسمت از مجموعه «بعد از تو» ساعت 20:30 روی آنتن می رود. در این مجموعه به کارگردانی فاطمه سادات محمود پور با همسران شهدای خلبان ارتش جمهوری اسلامی ایران گفتگو می‌شود.

معمولا در آثاری این گونه این زنان صرفا به بیان خاطرات از همسران خود می پردازند اما در واقع محور و سوژه اصلی شهید است اما در این مجموعه با رویکردی متفاوت به این افراد پرداخته شده؛ به این معنی که عمده روایت از زمان شهادت تا به امروز است و افراد مصاحبه شونده از ازدواج، چگونگی اداره زندگی بعد از شهادت همسر، نحوه تربیت فرزندان، مشکلات موجود در این مسیر و.. سخن می گویند.

در این مستند در سفرهایی جداگانه این زنان موفق در سفرهایی به محل زادگاه خود، پایگاه هایی که در آنها زندگی کرده اند، محل کار همسران و مکان های مختلفی که مدنظرخودآنها بوده است توسط تیم مستندساز همراهی شده اند و روایت های آنان در این لوکیشن ها شکل گرفته است.

تمام پایگاه های نظامی کشور اعم از تهران ، اصفهان ، بوشهر ، دزفول و... از لوکیشن های اصلی این مجموعه بوده اند.

«آن روی سکه» مجموعه مستندی است که 42 قسمت دارد و مربوط به آموزش سینما توسط استاد اکبر عالمی است. این مجموعه در دهه 60 تولید شده و الهام بخش بسیاری از هنرمندان فعلی برای ورود به عرصه هنر سینما بوده است.

هشتمین قسمت این مجموعه با موضوع آشنایی با نحوه تولید فیلم خام و نحوه ظهور و چاپ عکس و فیلم ساعت 23 روز سه شنبه پنجم آبان از شبکه مستند سیما پخش می شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس