حاج عبدالله عبدالهی فرزند حاج یحیی در سال 1329هجری شمسی در بندر دیر بوشهر دیده به جهان گشود. پدر ایشان مرحوم حاج یحیی از متدینین و افراد قابل اعتماد شهر بوده و قسمتی از زمین مسجد جامع شهر اهدایی ایشان است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق،حاج عبدالله عبدالهی از فعالین انقلابی، دار فانی را وداع گفت.

وی که از مجاهدان انقلاب در جنوب بوشهر بود، مدتی در بستر بیماری بود و پس از 51 روز بستری در ساعت 19:30 تاریخ بیستم آبان ماه جاری ندای حق پاسخ گفت.

حاج عبدالله عبدالهی فرزند حاج یحیی در سال 1329هجری شمسی در بندر دیر بوشهر دیده به جهان گشود. پدر ایشان مرحوم حاج یحیی از متدینین و افراد قابل اعتماد شهر بوده و قسمتی از زمین مسجد جامع شهر اهدایی ایشان است.

شروع فعالیت های سیاسی:

بعد از تبعید مرحوم آیت الله مدنی به بندر کنگان (20کیلومتری بندردیر) و دیدار با معظم له و دریافت سفارشات و نکته های مهم جهت پیشبرد اهداف انقلاب فعالیت های خود را با توجه به فضای ملتهب و سیاسی مخصوصا در جنوب بوشهر آغاز نمود.
برای «حاج عبدالله» دعا کنیم
منزل ایشان به عنوان پایگاه اصلی روحانیت مبارز انقلاب مشخص و توسط ژاندارمری و برخی نیروهای ساواک شناسایی شده بود.

مرحوم حجت الاسلام حبیب الله مغیثی و حجج الاسلام مقیمی و بهاری در تمام ادواری که جهت سخنرانی و اهداف مشخص انقلابی به جنوب بوشهر اعزام می شدند با هماهنگی ایشان به موضوعات و فعالیت ها می پرداختند.

بعد از دستگیری مرحوم مغیثی در کنگان ایشان بهمراه تعداد بسیار زیادی از مردم شهرستان دیر مسیر 20کیلومتری را به طرف کنگان پیموده و همین امر باعث آزادی این روحانی مبارز انقلابی شد.

ایشان تمام داریی های خود را جهت ترویج و تبلیغ انقلاب کردند. فعالیتهای که در همان زمان مرسوم بود و بعلت پخش اعلامیه و دیوار نویسی چندین نوبت دستگیر شدند.

ماموران وقت ژاندارمری و ساواک در چندین نوبت به منزل ایشان تیر اندازی کرده و قصد دستگیری ایشان را داشتند که موفق نشده و ایشان به شهرهای اطراف فرار کردند.

اما ایشان بالاخره توسط یک مامور ساواک به همراه پسر 4ساله خود دستگیر و شکنجه شد.

همسر ایشان نقل می کند بعد از دستگیری و شکنجه های فراوان به منزل که برگشتند تمام بدناشان از شدت خونریزی عفونت کرده و پوست بدنشان کنده شده بود. وقتی به ایشان گفتم سخت گذشت؟ پاسخ دادند: از فحاشی هایی که می شد سخت تر نبود.

ارتباط مستقیم با مرحوم آیت الله پسندیده و مدرسه علمیه رسالت در قم و دریافت رهنمودهای لازم جهت پیشبرد صحیح و پیروی از روحانیت مبارز انقلاب از دیگر فعالیت های این مبارز مخلص بوده است. بعد از پیروزی انقلاب هیچ مسئولیت رسمی را نپذیرفت و بعد از رحلت امام خمینی (ره) بشدت دچار مریضی و افسردگی شدند. همواره به نزدیکان خود می گفتند که امام خامنه ای با امام زمان (عج) ارتباط مستقیم دارند.

بعد از شنیدن خبر ارتحال حضرت امام (ره) به نقل برخی اهالی تا چند روز دچار مریضی بسیار سختی شده بودند.
برای «حاج عبدالله» دعا کنیم
حاج عبدالله عبداللهی در بیمارستان
بنیانگذار دعای ندبه در جنوب بوشهر و بندر دیر که بزرگترین بندر صیادی کشور محسوب میشود، خادمی امام حسین (ع) و ترویج فرهنگ عزاداری برای تمامی ائمه اطهار علیهم سلام از فعالیتهای دیگر این مبارز انقلابی است.

وی51 روز قبل  از رحلت، بعلت خونریزی شدید مغزی در حالت کما رفته و در بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان بستری شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • بنی اسدی ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    شادی روحش فاتحه مع الصلوات
  • ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    خدا رحمتش كند
  • ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    0 0
    خد رحمتش کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس