انتشارات روایت فتح به قلم راضیه تجار در مجموعه کتاب‌های «آسمان» به شهید خلبان سهیلیان می‌پردازد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، راضیه تجار در گفت‌وگو با ایبنا از در دست نگارش داشتن کتابی درباره شهید حمید‌رضا سهیلیان خبر داد و اظهار کرد: با آن‌که او از خلبانان هوانیروز شهید شده در روز‌های نخست جنگ تحمیلی (21 مهرماه 1359) است، از این‌که تاکنون کتابی درباره او نوشته نشده است، متعجبم.

وی با بیان این‌که نگارش کتاب «شهید سهیلیان» از سوی موسسه «روایت فتح» به او پیشنهاد شده است، افزود: این کتاب در مجموعه «آسمان» منتشر می‌شود و هرچند از سوی این انتشارات اسناد و مصاحبه‌هایی در اختیارم قرار گرفته است اما من به صورت تلفنی با همسر شهید «سوسن رجبیان» در ارتباطم.
راضیه تجار درباره شهید خلبان سهیلیان کتاب می‌نویسد
این داستان‌نویس ادامه داد: حس خوبی برای نوشتن این کتاب دارم و توانستم ارتباط موثری با راوی کتاب برقرار کنم. من از کودکی احساس عجیبی به پرواز هواپیما داشتم و گمان می‌کنم که شهیدان بابایی، شیرودی و سهیلیان خودشان مرا برای نوشتن آثارشان برگزیده‌اند.

تجار قالب این اثر را «زندگینامه داستانی» معرفی کرد و گفت: گفت‌وگو‌های انتشارات روایت فتح پنج سال گذشته با همسر شهید انجام شده بود و برخی اطلاعات نیاز به‌روز رسانی دارد. برای نوشتن این کتاب 4 ماه فرصت دارم اما گمان می‌کنم که زودتر از موعد مقرر کتاب را تحویل دهم.

درباره شهید سهیلیان:
حميدرضا سهيليان در بيست و هشتمين روز از فروردين ماه ۱۳۳۳ در محله نارمك تهران به دنيا آمد. تحصيلاتش را تا مرحله اخذ ديپلم ادامه داد و در سال ۱۳۵۱ براى خلبانى بالگرد در هوانيروز استخدام شد.

او پس از گذراندن دوره‌هاى نظامى، زبان انگليسى، تخصصى پرواز در تهران و پايگاه مركز آموزش هوانيروز اصفهان با شهيد كشورى و ديگر دوستانش در تخصص بالگرد كبرى فارغ‌التحصيل شد. سهيليان بيست و يكم مهرماه ۱۳۵۹در منطقه كوره موش غرب با نيروهاى بعثى درگير شد و به شهادت رسيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس