گروه تروریستی تکفیری احرارالشام و دیگر گروه‌های تشکیل‌دهنده "جبهه اسلامی سوریه" که بازوی نظامی رسمی اخوان المسلمین و القاعده در سوریه به شمار می‌آیند ارتباطات بسیار مستحکمی با القاعده داشته و دارند. ارتباط نزدیک و اعتماد کامل بن‌لادن به بنیانگذار گروه تروریستی تکفیری احرارالشام تا بدانجا بود که وی همیشه همراه سرکرده القاعده بود.

گروه بین الملل مشرق- با گذشت بیست روز از آغاز عملیات نظامی وسیع ائتلاف جدید مبارزه با تروریسم در سوریه که با حملات کوبنده زمینی و هوایی به مواضع گروههای تروریستی تکفیری القاعده (جبهه النصره)، ارتش آزاد، داعش، جبهه اسلامی (احرارالشام، جیش الاسلام و صقور الشام) همراه بود، واکنش های کشورهای حامی تروریسم تکفیری علیه آن همچنان ادامه دارد.

احرارالشام بازوی رسمی القاعده در سوریه+اسناد

طی دو روز گذشته از رجب طیب اردوغان رییس جمهور و داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه که تحت تاثیر شوک های پی در پی ناشی از موفقیت ارتش سوریه در بازپس گیری مناطق وسیع در استان های حمص، حلب و حماه با اطلاع از سفر رسمی رییس جمهور سوریه به روسیه خواستار ماندن وی در مسکو شده بودند، تا پادشاه سعودی و امیر قطر و اسرائیل و آمریکا هر کدام به فراخور حال و روز ناخوش خود که ناشی از نابود شدن کاخ امیال و آرزوهای آنها در پرونده بحران دست ساز تروریستی در سوریه می باشد، اقدام به اعلان موضع علیه روند سیاسی و عملیات نظامی ضد تروریسم تکفیری در این کشور کرده اند.

احرارالشام بازوی رسمی القاعده در سوریه+اسناد

در این میان قطعا مضحک ترین موضع گیری از آن مسئولان  "قطر" واقع در کرانه خلیج فارس بود که روز گذشته از زبان "خالد العطیه" وزیر امور خارجه این امیر نشین ، کشور سوریه را رسما به "حمله و اشغال نظامی" تهدید کرده بود! البته وی برای اینکه عرصه سخن خالی از عریضه نگذاشته باشد، از همکاری ترکیه و آل سعود در این طرح نیز خبر داده است.

احرارالشام بازوی رسمی القاعده در سوریه+اسناد

این سخنان با موضع گیری توام با تمسخر وزارت امور خارجه سوریه و اعلام این نکته که کوچکترین تهاجمی را با واکنشی ویران گر پاسخ خواهیم داد مواجه شد. اما سخنان بحث برانگیز وزیر امور خارجه قطر که کشورش تنها دولت جهان می باشد که گروه طالبان را رسما بعنوان دولت به رسمیت شناخته و برای آن دفتر و سفارتی با عنوان "امارت اسلامی افغانستان" ایجاد کرده، بدینجا ختم نشد. چرا که وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر چرایی حمایت دولت قطر از گروههای تروریستی تکفیری همچون القاعده و احرارالشام در سوریه، رسما به دروغگویی و قلب واقعیت روی آورد.

همپیمانی احرارالشام با القاعده+تصاویر

العطیه در پاسخ به این سوال، بدون آنکه حمایت قطر از طالبان و القاعده را تکذیب کند، از افزایش ارسال تسلیحات و تدارکات برای گروه هایی مانند "احرارالشام" که وی مدعی شد از "گروههای مسلح میانه روی سوری" هستند، خبر داده و واکنش به اشاره خبرنگاران به ارتباط این گروه با القاعده تاکید کرد که احرارالشام هیچگونه ارتباطی به القاعده ندارد. در ماه های گذشته اظهارات مشابهی را از مسئولان کشورهای حامی تروریسم در منطقه نیز شاهد بودیم که با تاکید بر "تروریست خوب-تروریست بد" در صدد سرپوش گذاشتن بر جنایت بزرگ پرورش گروه های تروریستی در کشورهای مختلف هستند.

احرارالشام بازوی رسمی القاعده در سوریه+اسناد

اما از آنجایی که "ماه هرگز پشت ابر نخواهد ماند، تنها با گذشت 24 ساعت از ادعای "خالد العطیه" وزیر امور خارجه قطر مبنی بر اینکه گروه احرارالشام هیچ ارتباطی به القاعده ندارد، پایگاه اطلاع رسانی احرارالشام با انتشار بیانیه ای رسمی از هم پیمانی خود با القاعده و ارتش آزاد خبر داده است. در این بیانیه با اشاره به گسترش عملیات ائتلاف چهار گانه (روسیه، سوریه، عراق و ایران) مبارزه با تروریسم در سوریه، ائتلاف با القاعده و گروه اجناد الشام اعلام شده است.

احرارالشام بازوی رسمی القاعده در سوریه+اسناد

بنابر این گزارش، روز گذشت وزیر خارجه قطر در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر وجود اتهامات جدی به دولت این کشور مینیاتوری مبنی بر حمایت از گروه های تروریستی تکفیری بین المللی همچون طالبان، القاعده و احرارالشام به ویژه در سوریه، در اظهاراتی مضحک مدعی شد که گروه تروریستی تکفیری "احرارالشام" از گروههای "میانه روی سوری" است و تروریستی و تکفیری نبوده و کوچکترین ارتباطی با شبکه تروریستی بین المللی القاعده (جبهه النصره) در سوریه نداشته و ندارد.

احرارالشام بازوی غیر رسمی القاعده در سوریه+اسناد/آماده انتشار

این در حالی است که صبح امروز در بیانیه منتشر شده از سوی گروه تروریستی تکفیری احرارالشام از ائتلاف آن با القاعده (جبهه النصره) و اجناد الشام (وابسته به گروه تروریستی تکفیری ارتش آزاد) برای حمله به مواضع نیروهای دولتی سوریه در حاشیه شهر دمشق پایتخت این کشور خبر داده است.

احرارالشام بازوی رسمی القاعده در سوریه+اسناد

بر اساس اسناد غیر قابل انکار، گروه احرارالشام و سایر گروه های تشکیل دهنده "جبهه اسلامی سوریه" که بازوی نظامی رسمی گروه اخوان المسلمین و القاعده در سوریه به شمار می آیند، ارتباطات بسیار مستحکمی با القاعده داشته و دارند. بنابر تصاویر منتشره در منابع رسانه ای، موسس اصلی این گروه فردی بنام "ابوخالد سوری" بوده است. ابوخالد سوری از فرماندهان ارشد گروه القاعده، معاون و دست راست اسامه بن لادن رهبر آن بوده است.

احرارالشام بازوی رسمی القاعده در سوریه+اسناد

همزمان با آغاز بحران تروریستی تکفیری علیه مردم و دولت سوریه، ابوخالد سوریه به همراه گروهی از فرماندهان و رهبران اصلی القاعده بنابر دعوت سازمان جاسوسی عربستان سعودی و قطر که در طول فعالیتهای این گروه در دهه 80 و 90 از سوی آمریکا متولی هدایت و پشتیبانی مالی و تسلیحاتی آن بودند، به یک جلسه در شهر استانبول دعوت شد. ازدیگر حاضران در این جلسه "دو تن از رهبران اخوان المسلمین سوریه، معاون سازمان جاسوسی ترکیه (میت)، روسای سرویسهای جاسوسی قطر و عربستان سعودی بوده اند.

احرارالشام بازوی غیر رسمی القاعده در سوریه+اسناد

از مصوبات این جلسه تشکیل گروهی متشکل از نیروهای دارای تفکرات تکفیری - جهادی با حمایت مستقیم تدارکاتی - تسلیحاتی ترکیه، عربستان و قطر بوده است. در همان ماههای ابتدائی بحران در سوریه گروهی بانام "حرکه احرار الشام" با نظارت مستقیم ابوخالد سوری و به فرماندهی گروهی از اعضا و فعالان اخوان المسلمین سوریه در مناطق حاشیه شمالی استان های ادلب، حلب و دمشق آغاز بکار کرد. فرماندها اصلی گروه احرارالشام شامل این افراد بودند:

أبو عبدالله الحموي (حسان عبود) فرمانده کل/ أبو يزن الشامي (مسئول شاخه نظامی)/ أبو عبدالملك الشرعي (مسئول صدور فتوا و امور به اصطلاح شرعی!)/ أبو يوسف بنش/ أبو طلحة الغاب/ أبو حمزة الرقة/ أبو الزبير الحموي/ أبو سارية الشامي

احرارالشام بازوی غیر رسمی القاعده در سوریه+اسناد

ابوخالد سوری که بود؟

ابوخالد سوری متولد 1964 در شهر حلب، در 25 سالگی یکی از اعضای گروه اخوان المسلمین سوریه بود که بدنبال جنگ رخ داده میان این گروه با دولت سوریه که به سرکوب شدید اعضا و هواداران آن در (دهه 80 میلادی) استانهای مختلف این کشور منجر شد، به ترکیه و سپس اسپانیا، انگلیس، سودان و در نهایت افغانستان سفر کرد. در افغانستان وی نام "ابومصعب السوی" را برای خود برگزیده و ضمن ارتباط با گروه القاعده به نزدیکترین فرد به اسامه بن لادن رهبر آن تبدیل شد.

احرارالشام بازوی غیر رسمی القاعده در سوریه+اسناد

این ارتباط نزدیک تا بدان جا پیش رفت که بن‌لادن وی را بعنوان دست راست و معاون خود در امور اداره اردوگاه های نیروهای جهادی و امر جذب و سازماندهی آنها منصوب کرده بود. ارتباط نزدیک و اعتماد کامل بن لادن به ابومصعب السوری تا بدانجا بود که وی همیشه و در همه حال همراه رهبر القاعده بود. در تصاویر منتشر از بن لادن در کوهها و غارهای تورابورای افغانستان ابومصعب السوری نیز مشاهده می شود.

احرارالشام بازوی غیر رسمی القاعده در سوریه+اسناد
پس از ایفای نقش محوری و مستقیم ابومصعب یا ابوخالد السوری در تاسیس گروه احرارالشام و نزدیکی این گروه به دیگر تشکیلات وابسته به القاعده یعنی "جبهه النصره" (شاخه رسمی القاعده در سوریه) و اختلافات داخلی آن با گروه نوپا و تازه تاسیس "داعش" که به درگیری های خونینی میان دو طرف منجر شد، ایمن الظواهری رهبر جدید القاعده که پس از هلاکت بن لادن جای وی را گرفته بود، ابومصعب السوری را بعنوان امین و نماینده تام الاختیار به سوریه فرستاد تا میان داعش و گروههای وابسته به القاعده (احرارالشام و جبهه النصره) صلح و سازش ایجاد کند.

احرارالشام بازوی غیر رسمی القاعده در سوریه+اسناد

اما بدنبال حمله انفجاری به مقر احرارالشام که به کشته شدن فرماندهان اصلی این گره منجر شد، عمر ابوخالد سوری نیز به دنیا نماند! چرا که وی نیز در حمله انتحاری دیگری که یکی از اعضای داعش انجام داد، در مقر احرارالشام در شمال حلب به همراه 7 تن از فرماندهان باقیمانده این گروه کشته شدند. عملیات انتحاری در حالی صورت گرفت که ابوخالد سوری به نمایندگی از الظواهری رهبر القاعده بدنبال میانجی گری با نماینده داعش بود.

احرارالشام بازوی غیر رسمی القاعده در سوریه+اسناد

گفته می شود که فرد انتحاری همان نماینده داعش در این جلسه بود که به خود جلیقه مواد منفجره بسته و هنگام نشیتن بر سر میز مذاکره خود را منفجر کرد! بدنبال این انفجار، موجی از محکومیت ها علیه داعش و فرماندهان و  رهبران آن به راه افتاد. الظواهری رهبر جدید القاعده نیز با انتشار یک فایل صوتی ضمن تعریف و تمجیدهای فراوان از فعالیت های ابوخالد سوری به داعش 5 روز مهلت داد تا عوامل این حمله را تحویل دهند. امری که هرگز به وقوع نپیوسته و اختلاف میان "برادران جهادی منشعب از القاعده" به درگیریهای خونین با هزاران کشته و زخمی انجامید.

احرارالشام بازوی غیر رسمی القاعده در سوریه+اسناد

احرارالشام بازوی غیر رسمی القاعده در سوریه+اسناد/آماده انتشار

فعالیتهای احرارالشام در بحران سوریه

این گروه در هفته ها و ماههای نخست تشکیل برای تامین سلاح با حمله به مراکز نظامی و پادگانهای ارتش و نیروهای مسلح سوریه پس از قتل عام نظامیان، آنها را غارت می کرد. از دیگر فعالیت های احرارالشام ترور شخصیتهای سیاسی، نظامی و علمی سوریه و بمبگذاری در اماکن عمومی با هدف گسترش بحران ناامنی در شهرهای مختلف سوریه بوده است. بر اساس گزارش سازمان جاسوسی آمریکا (سیا)، احرارالشام و موسسین و فرماندهان آن بویژه حسان عبود ارتباط بسیار نزدیک سازمانی و فکری با القاعده و نماینده آن در سوریه یعنی "ابوخالد السوری" داشته اند.

احرارالشام بازوی غیر رسمی القاعده در سوریه+اسناد

سال گذشته طی یک انفجار مشکوک در مقر فرماندهی اصلی احرارالشام در حاشیه شهر "رام حمدان" واقع در شمال استان ادلب بیش از 47 تن از فرماندهان و موسسان اصلی این گروه به هلاکت رسیدند. ساعتی بعد، رسانه های نزدیک به این گروه ضمن تایید این انفجار آن را ناشی از حمله عامل انتحاری به محل اصلی جلسه شورای عالی فرماندهی احرارالشام عنوان و داعش را به انجام آن متهم کردند.

احرارالشام بازوی غیر رسمی القاعده در سوریه+اسناد

پیرامون چرایی و چگونگی و کیفیت ورود عامل انتحاری، عدم انتشار حتی یک عکس از محل وقوع حمله، چگونگی آسیب رسیدن به فرماندهان احرارالشام در جلسه در حالیکه در مقری کامل ایمن در عمق چندین متری زمین قرار داشتند و از همه مهمتر کامل سالم بودن اجساد فرماندهان هلاک شده (احتمالا بر اثر انتشار گاز سمی کشته شده اند) بر شدت این ابهامات افزوده است. نکته جالب در این میان عدم واکنش رسمی داعش مبنی بر پذیرش یا عدم پذیرش این عملیات بوده است.

احرارالشام بازوی غیر رسمی القاعده در سوریه+اسناد

احرارالشام با بیش از 50 تا 60 هزار نیرو از اتباع سوریه و برخی کشورهای عربی، از ابتدای بحران در سوریه در اکثر بخشهای این کشور و بویژه استانهای "حلب، ادلب، حمص، دمشق، درعا، قنیطره و مرز سوریه با لبنان (القلمون) حضور فعالی داشته و دارای تشکیلات منظم نظامی مجهز به انواع تسلیحات مدرن ساخت بلوک شرق و غرب می باشد.

احرارالشام بازوی غیر رسمی القاعده در سوریه+اسناد

از مهمترین عملیات های اخیر این گروه که با همکاری القاعده و ارتش آزاد انجام شده می توان به عملیات اشغال استان ادلب و محاصره و حمله به شهرهای شیعه نشین فوعه و کفریا در شمال آن تحت عنوان "ائتلاف جیش الفتح" تحت فرماندهی ارشد سازمان القاعده در سوریه اشاره کرد.

احرارالشام بازوی غیر رسمی القاعده در سوریه+اسناد

کلیه عملیات های احرارالشام با گروه جبهه النصره (القاعده) هماهنگ بوده و دو گروه از نزدیک ترین سطح روابط در بعد تشکیلاتی و عملیات برخوردار هستند. طی ماهها گذشته و همزمان با اوج گیری انتقادات نسبت به عملکرد ائتلاف آمریکایی - ترکی - عربی - اروپایی مبارزه با تروریسم در عرصه بین المللی که طی آن افکار عمومی جهان خواستار نابودی گروههای تروریستی خصوصا داعش و القاعده شده اند، کشورهای حامی تروریسم در منطقه و فرامنطقه را وادار کرد تا برای ادامه انتقال کمکهای تسلیحاتی و تدارکاتی به تروریست ها، از نامها و عناوین جدید استفاده کنند.

احرارالشام بازوی غیر رسمی القاعده در سوریه+اسناد

درهمین راستا و علی رغم اینکه القاعده متولی اصلی عملیات اشغال ادلب و محاصره شهرهای فوعه و کفریا بوده، بدلیل حساسیت افکار عمومی بر روی موضوع چگونگی دستیابی تروریست های القاعده و داعش به انواع تسلیحات و تدارکات نظامی، در تبلیغات رسانه ای بیشتر بر روی نام "ائتلاف جیش الفتح" تاکید می شود. بنابر گزارش های اطلاعاتی منابع سوری، هم اکنون گروههای تروریستی مستقر در این کشور به انواع تسلیحات نظامی بغیر از بالگرد وهواپیما مجهز بوده و در این زمینه عملا از ارتش های بسیاری از کشورهای جهان نیز مسلح تر می باشند.

احرارالشام بازوی غیر رسمی القاعده در سوریه+اسناد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    0 0
    آفرین مشرق جان عالی بود منتظر گزارشت از سوریه هم هستیم دلمونو شاد کردی بعد یکسال خبرای بد پشت سر هم دو هفتس روانشادمون کردی واقعا از حلب بگو بچه های ما چیکار کردن آنجا
  • ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    0 0
    اینا چیه گذاشتی بابا اخبار جبهه های سوریه رو بذار که امروز اوضاع خیلی خوب بوده
  • اهوازی ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    0 0
    لبیک یا زینب
  • ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    0 0
    این دو هفته که همش خبر شهادت اومده تو این دوهفته چه خبر خوبی گرفتی ارتش سوریه هم چهار تا روستا آزاد کرده همین
  • ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    0 0
    خنده دار اینه که خود احرار شام میگه من از القاعده هستم و اینهمه سند هست انوقت وزیر خارجه قطر میکه ربط به القاعده نداره قطر چند ساله کشور شده اقا؟خداییش هرچی گشتم ندیدم روی نقشه نه با ذره بین و نه با میکروسکوپ سوریه باید بهش اجازه بده اشغالش کنه ببینیم چطوری اینکارو میخواد بکنه!
  • parsa ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    0 0
    عالی بود .
  • سرمدی ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    0 1
    این را توضیح می دادید که احرارالشام در کدام مناطق استقرار داره و چقدر از آنها خارجی هستند
  • ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    0 0
    به خدا قسم از بمب اتم هم بر علیه این وحشی های تکفیری استفاده شود کم است
  • جواد ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    0 0
    قطر واحرار الشام والقاعده و.... همه پیمانکار امریکا برای نابودی فرهنگ مقاومت هستند.
  • سرمدی ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    0 0
    ممنون مشرق عزیز تو مرجع ما دانشجویان علوم سیاسی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز هستی
  • ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
    0 0
    دوستان به نظر من احرارالشام با القاعده ارتباطی نداره!!!و حرف وزیر قطر درسته اینها خیلی بدترن!!!برای حرفم دلیل دارم1.اولا القاعده هرگز بصورت رسمی جهاد برای زنان رو تایید نکرده اینها جهاد نکاح راه انداختن!!! 2.با اینکه القاعده هم شیعه کشی میکرده ومیکنه ولی اونها هدف اصلیشون غرب بوده(حداقل درظاهر) اما اینها رسما شیعه رو دشمن میدونن و غرب واسراییل رو اگه با هاشون مخالفتی نکنن فعلا دوست!!! 3. اگه به اهدافی که القاعده حمله بلاخص انتحاری میکنه دقت کرده باشین اکثرا نظامی یا وابسته به دولت وشبه نظامی بودن (البته موارد غیر نظامی هم بوده ولی کمتر از این وحشی ها است) 4. القاعده سازمان مشخصی نداره واعضاش بصورت پراکنده هستن در حالی که داعش وجبهه اانصره بسیار سازمان یافته دارای رسته های نظامی وسازمانی منابع مالی مشخص وثابت و اهداف مشخص هستند (ویژگی هایی که باعث میشه هرگونه احتمال عدم دخالت سرویس های جاسوسی عربی وغربی قدرتمند در تاسیس اونها رد بشه)5.انها بر خلاف القاعده از ابتدا شروع به ایجاد حکومت کردن!!! 6.فعالیت و امکانات رسانه ای و جنگ روانی اینها بسیار فراتر از القاعده است درحالی که القاعده تنها از نوار صدای رهبرشو پخش میکنه داعش از دوربین های fullHDبرای ضبط جنایتاش استفاده میکنه!!!و این گروها بصورت حرفه ای وسازمان یافته در شبکه های اینترنتی حضور دارنو سایت رسمی ساختن ولی القاعده تنها توسط برخی طرفدارا و بصورت خودسرانه گه گاه خبری ازش پخش میشه!!!
  • ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
    0 0
    در بیانیه احرار الشام نوشته: والسلام علی رسول الله و "علی آله"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
    0 0
    حرومزادهاي اجاره ايي!!!!!
  • ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
    0 0
    اعتقاد دارم تمام سران تکفیری وهابی حالا چه نیجریه و بوکوحرام باشه چه الشباب باشه چه داعش چه النصره چه طالبان چه ... توسط ماهواره ها ، ابزارهای جاسوسی و پایگاه های جاسوسی منطقه ای و فرامنطقه ای و همچنین نیروی انسانی در حلقه فرماندهان کنترل می شن لغزش در اجرای فرمان و انحراف نه اینکه اصلاح شده باشن خدمات لازم رو ندارن یا هدف تغییر کنه یا بخوان مثلا اطلاعاتی رو به دولتی بدن و ... غرب عملیات حذف رو انجام می ده حالا یا با پهباد یا عملیاتی نظیر حذف بن لادن و ... فرماندهان احرارشام اونم در همچنین جلسه ای با حضور این همه فرمانده بعیده که کار یک گروه تروریستی باشه این کار به نظرم با حضور یک یا چند دولت انجام شده در ادامه بعد از ترور ، استان ادلب به غیر فوعه و کفریا و عمده سهل الغالب سقوط کرد و فشار مضاعفی به حلب و حما وارد شد که با از بین رفتن این تعداد فرمانده قدیمی و کارا جور درنمیاد غرب افسار حرامزاده ها رو در دست داره و جنگ نیابتی رو صورت می ده هر وقت هم دلش بخواد فرمانده ای رو حذف می کنه ، این وسط قدرت فکری نخبه های نظامی سیاسی ما و ماهواره ها و ابزار نظامی روسیه بازیه غربو ریخته به هم ، اینه که غرب با ما مشکل داره چون چوب لا چرخش می زاریم اونا هم هسته ای ، نقض حقوق بشر !!!! ، قدرت موشکی و ... بهانه می کنن .
  • ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
    0 0
    مشرق جان :اين عنوان كشور مينياتوري رو اونقدر تكرار كنيد كه انشاء الله در دنيا جا بيفتد ! آشغالهايي كه با پول فراوان حاصل از فروش گاز منبع مشترك پارس جنوبي ، فكر ميكنن بزرگ شدن وسلاحهايي كه آمريكا بهشون قالب كرده اينهارو بدجوري مست كرده ! چهارتا موشك با كلاهك بلاست قطر رو قعر نشين خليج فارس ميكنه
  • یک کماندو ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
    0 0
    من نمیدانم مورچه چیه که کله پاچه اش چی باشه.کسی نیست بگه قطر تو ده دقیقه هم در مقابل حزب الله دوام نمیاری تا چه برسد به سوریه آخه کشور مینیاتوری کسی تورا در حد یک گردان قبول نداره.بابا بشین سرجات
  • سعید ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
    0 0
    ان شاالله اربعین در حرم حضرت زینب باشیم... خدایا نسل این یزیدیان رو منقرض کن...
  • غضبان جباری ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
    0 0
    یعنی باید 60 هفتاد هزار و نفر رو بکشیم تا از شرشون راحت شیم؟!
  • ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
    0 0
    تمام کشورهای سنی مذهب برای جنگ با شیعیان خصوصا ایرانیها متحد شدند.تهدیدهای عربستان و خرید تسلیحات نظامی کشورهای حاشیه خلیج فارس را دست کم نگیرید.این کشورها از به قدرت رسیدن ایران بعد از توافق به شدت به هراس افتادند.الان شیعیان را در مالزی اندونزی بجرین عربستان قطر کویت نیجریه و سایر کشورهای سنی مذهب را به شدت تحت فشار قرار دادند.مسئولین به فکر باشند.
  • تریستان ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
    0 0
    ساده لوح نباش. فرمانده ی همشون یکیه. راستی این که گفتی القاعده برای جهاد با غرب آمد را جدی گفتی؟ یعنی 11 سپتامبر هم کار القاعده بوده دیگه؟ این پرچم بالا سرت تا نسوزه آروم نمیشه... در ضمن همشون با هر اسم و لقبی توله های برژینسکی و اخوان الماسونی هستند. جدا فکر میکنی باورم میشه که القاعده واسه جهاد با کفار غربی تشکیل شده؟ یه راهنمایی و پارتی بازی میکنم واست شاید بدردت بخوره. مقدمه ی کتاب ریاضیات زیبا نوشته ی تام سیگفرید رو با دقت بخون و اگه کل کتاب رو هم بخونی بهتره. دارم بهت کلید میدم دوست عزیز...
  • محمد ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
    0 0
    آقا یک سوال دارم این اخوان مسلمین سوریه و ترکیه که دست به جنایت زدن وابسطه به همون اخوانی هائی هستن که در الاظهر مصر هستن و وابسطه به همون اخوانی هست که در مصر به وسیله مرسی یک سال به قدرت رسید ؟و به وسیله اسیسی تار ومار شدن؟
  • دلسوز ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
    0 0
    اقا ما نفهمیدیم اینا اگه بر محمد و ال مطهر ایشان درود میفرستند و اهل بیت را مطهر میشمارند مشکلاشان با شیعیان چیست و چرا به کشتار شیعیان مظلوم میپردازند؟!؟ ایا ظلم بر امت اسلام نیست که با اعتقادات یکسان این چنین پاره پاره شده ؟!؟قطعا نمیتوان همه پنجاه هزار نیرو را کشت و نابود کرد بلکه با ریشه یابی و منشا اصلی این اختلافات را برطرف کرد
  • ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    1 0
    تروریست تروریسته وباید مث ...... تک تکشون رو سقط کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس