رئیس دیوان عدالت اداری نسبت به برخی رفتارهای موهن و خلاف احکام دینی در فیلم منتشره از اپرای عاشورایی که با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساخته شده است، به این وزارتخانه و مسئولان فرهنگی کشور اعتراض کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری در جلسه  هیات عمومی دیوان با اشاره به تسلیت ایام سوگواری حضرت امام حسین(ع) و همچنین نامگذاری هفته جاری به هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: عاشورای امام حسین(ع) احتیاج به اپرای عاشورایی اینچنینی ندارد و مجلسی که امام صادق(ع) برای عزای جدش توصیه کرده است، این مجلس نیست که در آن زن و مرد نامحرم بنشینند، آواز بخوانند و کف و دف بزنند.

وی افزود: طی روزهای اخیر در برخی از سایت‌ها فیلمی با عنوان اپرای عاشورا منتشر شده است که در آن متاسفانه خانمی با حجاب بسیار زننده پشت میکروفن، تکخوانی می‌کند و به نام حضرت زهرا(س) و امام حسین(ع) و پیامبر(ص) به آوازخوانی می‌پردازد.

رئیس دیوان عدالت اداری ادامه داد: متاسفانه این فیلم مربوط به یکی از مجموعه‌های وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. دیدن این صحنه‌ها بسیار رنج‌آور و دردناک بود. زیرا گاهی افراد خودشان معصیت و گناه می‌کنند، که باید جوابگو باشند اما اگر کسی تحت لوای عزای امام حسین(ع) و به نام آن حضرت حرمت‌شکنی کند، پذیرفتنی نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری اضافه کرد: یعنی ملت آنقدر درمانده شده است که محافل عزاداری، حسینیه‌ها و تکایا کنار رفته است تا ما اپرایی راه‌ بیندازیم با عنوان هنر اسلامی و در لوای آن به ارزش‌های اسلام لگد بزنیم و حرمت امام حسین(ع) را بشکنیم؟ آیا مکتب امام حسین(ع) این است؟

وی در واکنش به اطلاعیه اخیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر اینکه این اتفاق در صحنه نیفتاده است بلکه فیلم منتشره مربوط به پشت صحنه بوده است، اظهار داشت: اتفاقا پشت صحنه‌ها مهم است، مگر خداوند در پشت صحنه‌ها حاضر و ناظر نیست. این چه تفکر و سخنی است که در صحنه نبوده است. اگر ما پشت پرده‌ها را اصلاح کردیم، کاری کرده‌ایم.

رئیس دیوان عدالت اداری تاکید کرد: دردآور و مهم این است که این اقدام تحت لوای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مجوز آنها و در سالن متعلق به آنان صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری اضافه کرد: اگر اعتقاد به خاندان عصمت و طهارت دارید که قطعا معتقدید، از ایشان یاد بگیرید. حضرت زینب(س) وقتی به مجلس عبیدالله وارد شدند، روبند نداشتند و برای آنکه نامحرم ایشان را نبیند با آستین صورتشان را پوشاندند. باید از حضرت زینب(س) که پیام‌آور کربلا و عاشوراست، آموخت.

وی با بیان اینکه این تکلیف ماست که در هفته امر به معروف و نهی از منکر به برادران و خواهران خود تذکر بدهیم که از این روش‌های ناپسند دست بردارند، اظهار داشت: به برادارن و خواهرانمان نصیحت می‌کنیم که ارزش‌های دینی را اینگونه خدشه‌دار نکنید و با اهداف نفسانی، عزای حضرت امام حسین (ع) را آلوده نسازید و بگذارید حرمت عاشورا، کربلا و امام حسین(ع) و عزای آن محفوظ باشد.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه قاطبه و اکثریت مردم چنین حرکات و اقداماتی را تحمل نخواهند کرد تاکید کرد: مسئولان، دست‌اندرکاران و کسانی که این مسایل به آنها واگذار شده است، باید حریم‌ها را حفظ کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در بخش دیگری از سخنانش در ارتباط با هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: در قرآن کریم دو آیه وجود دارد که در آن شاخصه‌‌هایی برای مومنین و منافقین بیان شده است.

وی افزود: در آیه مربوط به مومنین آمده است که مردان و زنان مومن اولیاء یکدیگرند که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند و آیه دوم شاخص منافقین را مشخص می‌کند و در آن آمده است، منافقین زن و مرد، مجموعه‌ای هستند که امر به منکر و نهی از معروف می‌کنند.

رئیس دیوان عدالت اداری ادامه داد: در ذیل آیه نخست حضرت امام حسین(ع) فرمایشی دارند که در آستانه عاشورای حسینی می‌تواند روشنگر راه ما باشد. ایشان می‌فرمایند، خداوند علامت مومنان را امر به معروف و نهی از منکر، اعلام نموده است برای اینکه خداوند این امر را برای مومنان به عنوان یک فریضه و واجب مقرر کرده است. خداوند می‌داند که جایگاه و اهمیت امر به معروف و نهی از منکر به حدی است که اگر به انجام برسد، تمام فرائض فرائض کوچک و چه فرائض بزرگ یا سخت و آسان در جامعه برپاداشته خواهد شد. زیرا این دعوت به اسلام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری افزود: حضرت امام حسین(ع) هم در سخن و هم در عمل و رفتار نشان داد که با امر به معروف و نهی از منکر، دعوت به اسلام کرده است. رفتار ایشان باید برای امروز ما در جامعه اسلامی بویژه کشور عزیزمان ایران الگو باشد و همه ما نیز وظیفه داریم در این راه تلاش کنیم.

وی ضمن انتقاد از برخی افرادی که لباس مسلمانی بر تن پوشیده‌اند ولی در عمل همراهی و همگونی با اسلام ندارند، گفت: ما باید با زبان ملایم و زبان خوش برادارن، خواهران و شهروندانمان را برای پایبندی به احکام اسلام و دین از دعوت کنیم و تاکید کنیم که اگر کسی ملتزم به احکام الهی و دین باشد، زیان نخواهد دید.

رئیس دیوان عدالت اداری اضافه کرد: حیف است که ما مسلمانان، شیعیان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) کاری کنیم که مهر تایید امام حسین(ع) را نداشته باشد به عبارت دیگر، عزاداری برای امام حسین(ع) باید از هر آلودگی مبرا باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    0 0
    خدانگهدارت باشه ولی برای جامعهء متدین مااعتراض اینچنینی بسیار ضعیف وکم است چرا یک عده بی بندو بار در جامعهء اسلامی به خود اجازه میدهند دین مردم را به سخره بگیرند وهیچکس اعتراضی نمی کند همین که تکذیب کردن کافیست که دیگر هیچ کس اعتراض نکندنمی دانم این جنتی چه نفوذی در مجلس دارد که کسی نمی توانند استیضاحش کنند....
  • ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    0 0
    ببینم یک سوال اصلا مگه برا چی تمرین میکنن؟ نه دیگه آخر خود رو به خریت زدن هم حدی داره از بس هی گفتیم انشاالله گربه است واقعا باور کردن ما مشکل بینایی داریم. اون که اولا تو تمرین نبود اما گیرم که بود مگه برا چی تمرین میکنه غیر از برای اجرا کردن؟ یعنی اونهمه آدم جمع شدن تا یکی تست صدا انجام بده؟ همینطوری پول مفت بوده و اونم قبلا جایی کلاس نرفته بوده و همه اوناهام بیخودی اتفاقی اونجا بهم رسیده بودن بعد زنکه یکهو دلش هوای آواز کرده بوده لابد چشمهاشم نا"بینا" بوده یکهویی زده زیر آواز! اینها رو بذارین واسه وزیر. ما دیگه طبق بند م عمل میکنیم. کما اینکه سال 88 با امام حسین دیگه شوخی کردن که خدا مردم رو بیدار کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس