کد خبر 487088
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تک خوانی زن از نظر بسیاری از مراجع و مقام معظم رهبری اگر مفسده آمیز نباشد هیچ اشکالی ندارد ضمن اینکه فیلمی که منتشر شده توسط یک بیمار گرفته شده است و در اجرا اصلی نبوده بلکه در تمرین فیلم گرفته شده است.

به گزارش مشرق، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز ۵ آبان ماه در حاشیه مراسم رونمایی از طرح ترجمه کتاب‌های فارسی به زبان‌های خارجی در جمع خبرنگاران درباره حاشیه‌های ایجاد شده برای «اپرای عاشورا» اظهار کرد: این اپرای موسیقایی سرگذشت یاران امام حسین(ع) و ایشان را از مکه تا کربلا روایت می‌کند و با اشعار خوبی همراه است که پیش از این در تغزیه‌ها آنها را شنیده‌ایم و حال موسیقی خوبی که یک گروه ۱۲۰ نفره آن را اجرا کردند بدان اضافه شده و به باور من در زمینه تولیدات عاشورایی کار نویی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در ساخت این قطعات وقتی گروه در حال تمرین کردن هستند هم جمعی با هم می‌خوانند و هم برای هماهنگی از خواننده‌ها خواسته می‌شود تنها قطعات را اجرا کنند تا کارگردان کار را در نهایت تایید کند. در این میان یک نفر آدم غرض‌ورز از تمرین افراد فیلمی از یک تک‌خوانی گرفته؛ اجرایی که بدون تماشاگر بوده است.

جنتی افزود: بسیاری از مراجع و مقام معظم رهبری تک‌خوانی زن را اگر مفسده نداشته باشد محل ایراد نمی‌دانند، کما اینکه در اینجا شعری که خوانده شده درباره دو طفل مسلم بوده است و اشکالی ندارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان اینگونه عنوان کرد که "هیچگونه تک‌خوانی توسط بانوان در برنامه وجود نداشته است و آنچه که یک رسانه منتشر کرده از تمرین بوده است، ولی با این وجود بر اساس نظر مقام معظم رهبری و تعدادی دیگر از مراجع این است که تک‌خوانی زن اگر مفسده‌انگیز نباشد، ایرادی ندارد". حالا اگر عده‌ای شعرخوانی درباره دو طفل مسلم را مفسده‌انگیز می‌دانند، بحث دیگری است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    خوبه سایت مشرق برچسب نمی زند و فقط انگ می زند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس