قائم مقام وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: 23 مورد از فرایندهای انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت الکترونیکی است و رای‌گیری و شمارش آرا که مهم‌ترین و وقت‌گیرترین فرآیند انتخابات است همچنان به صورت سنتی است.

به گزارش مشرق، محمد حسین مقیمی ظهر امروز در نخستین همایش منطقه‌ای آموزشی- توجیهی اعضای ستاد انتخابات، فرمانداران و بخشداران استان‌های اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری اظهار کرد: نقش انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران نقش بسیار تعیین کننده است به طوری که بر اساس قانون اساسی انتخاب افراد جهت اداره امور کشور از عالی‌ترین مقام تا پایین‌ترینشان با رای مستقیم و غیرمستقیم صورت می‌گیرد که نشان‌دهنده اهمیت انتخابات در کشور ما است.

وی به بیش از 30 انتخابات که از زمان پیروزی انقلاب تا الان برگزار شده اشاره و ادامه داد: ما در این انتخابات تجارب خوبی به دست آورده‌ایم که اگر از این تجارب خوب استفاده کنیم می‌توانیم انتخابات باشکوهی برگزار کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه یکی از وظایف وزارت کشور برگزاری انتخابات است ادامه داد: انتخابات امسال باید سالم، قانونی، با حضور حداکثری مردم و پرشور برگزار شود.

مقیمی به انتخابات که مظهر وفاق و همبستگی ملی است اشاره کرد و افزود: باید همه تلاش‌مان را به‌کار گیریم تا با برگزاری انتخابات شکوهمند به سرمایه اجتماعی‎‌مان بیفزاییم.

قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی و رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه در برگزاری انتخابات گروهی مجری‌اند که توسط وزارت کشور و گروهی نیز ناظرین انتخابات‌اند که توسط شورای نگهبان انتخاب می‌شوند، خاطر‌نشان کرد: اعضای هیئت اجرایی و نظارت حق تبلیغ له یا علیه هیچ یک از داوطلبان را نخواهند داشت.

وی در ادامه گفت: رعایت حقوق انتخاب شوندگان و انتخاب‌کنندگان و حقوق شهروندی از مسائلی است که از الان تا زمان نزدیک به انتخابات و در طول انتخابات باید به آن‌ها توجه شود.

این مسئول با اشاره به اینکه احترام و رعایت قانون و مقررات انتخابات در تمام مراحل آن یک اصل است، گفت: لازمه رعایت و اهتمام به قانون این است که قانون را خوب بشناسیم تا هر جا که مشکلی پیش آمد به آن استناد کنیم .

 مقیمی عنوان داشت: در تاریخ 22 مهرماه امسال کلیه فرمانداران و بخشداران مستقل باید در یک آزمون سراسری شرکت کنند که در این آزمون به 100 سئوال طراحی شده پاسخ می‌دهند تا قانون ملکه ذهن این مدیران شود.

وی با اشاره به اینکه مجریان و ناظران انتخاباتی باید کاملا بی‌طرف باشند تاکید کرد: این بی‌طرفی باید به گونه‌ایی باشد که هیچ فرقی بین چپ‌ترین با راست‌ترین کاندیداها نباشد.

مقیمی با بیان اینکه ستاد انتخابات در وزارت کشور ایجاد می‌شود گفت: با حکم وزیر کشور این ستاد برای فرمانداران و مسئولان استانی نیز تشکیل می‌شود  که این ستادها جلساتی را تشکیل می‌دهند و صورت‌جلستاشان را برای ستاد مرکزی می‌فرستند.

این مسئول در ادامه افزود: مشکلات و مسائل و چاره‌اندیشی پیرامون آن‌ها و اقداماتی که نیاز به اصلاح دارند را شناسی می‌کنیم و طبق تجربیاتی که از گذشته‌ها بدست آورده‌ایم جهت حل و فصل‌شان چاره‌اندیشی می‌کنیم. ‌

وی  با اشاره به اینکه دولت امسال به دنبال این است که مسائلی که در گذشته اتفاق افتاده دیگر تکرار نشوند ادامه داد: حضور مردم، نشاط سیاسی، هماهنگی با دیگر دستگاه‌هایی که در امر انتخابات حضور دارند، آرامش در منطقه انتخاباتی، و تحرک و شور انتخاباتی در عین آرامش سیاسی از برنامه‌های امسال برای انتخابات است.

 قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی و رئیس ستاد انتخابات کشور لازمه برگزاری یک انتخابات شکوهمند را احساس مردم مبنی براینکه مسئولان برگزاری کاملا بی‌طرف‌اند عنوان و تاکید کرد: امنیت انتخابات به عهده وزارت کشور است این در حالی است که امنیت صندوق‌های رای‌گیری در استان‌ها با کمک اعضای شورای تامین استان‌ها برقرار می‌شود.

وی در انتها به 23 مورد از امور انتخابات که به صورت الکترونیکی انجام می‌شوند اشاره و تاکید کرد: رای‌گیری و شمارش آرا که مهم‌ترین و وقت‌گیر ترین فرآیند انتخابات است همچنان به صورت سنتی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس