کد خبر 484160
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴

معاون سازمان فضایی ایران از برنامه ریزی برای مذاکره با ۵ کشور روسیه، فرانسه، ایتالیا، ژاپن و چین برای تعاملات بین المللی ایران در عرصه هوافضا خبر داد.

به گزارش مشرق، جعفر روشنیان با تاکید براینکه فناوری فضایی موضوعی نظامی نیست و در همه کشورها در حوزه فناوری فضایی دقت هایی صورت می گیرد تا این فناوری محفوظ بماند اظهار داشت: پرتاب ماهواره یک حلقه مهم از زنجیره فناوری فضایی ایران است که بر اقتدار ملی و بین المللی ایران تاثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به برنامه های ایران درخصوص تعاملات بین المللی در حوزه فضایی گفت: علاقه مند به برقراری ارتباط با کشورهای مختلف هستیم و کشورهای روسیه، فرانسه، ایتالیا، ژاپن و چین جزء کشورهایی هستند که برنامه ریزی برای مذاکره با آنها در حال انجام است.

معاون فناوری سازمان فضایی ایران، درباره بازپس گیری ماهواره مصباح گفت: تلاش ما در زمینه بازپس گیری ماهواره بلوکه شده مصباح، همچنان ادامه دارد و اگر این امر تحقق یابد، آماده سازی برای پرتاب این ماهواره، ۳ ماه طول می کشد.

وی با تاکید براینکه درصدد هستیم تا موضوع فضا و اهمیت آن را در زندگی روزمره مردم وارد کنیم تا کاربرد و تاثیر آن بیشتر احساس شود، خاطرنشان کرد: کاربردهایی چون اینترنت ماهواره ای، پیش بینی وضع هوا از طریق تصاویر ماهواره ای و شبکه های تلویزیونی بین المللی که از طریق ماهواره از سوی ایران برای سایر کشورها پخش می شود از جمله کاربردهای فناوری فضایی است.

روشنیان طراحی ماهواره مخابراتی ژئو و اعزام انسان به فضا را جزء توانمندی های پیشرفته حوزه فضایی عنوان کرد و گفت: ساخت و پرتاب ماهواره بومی، بین ۸ تا ۱۰ سال طول می کشد و امید می رود تا قبل از افق ۱۴۰۴، مشروط به تامین منابع موردنیاز، این امر محقق می شود.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    0 0
    آلمان چی؟
  • ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    0 0
    ایتالیا تجربه ای مشابه جنگنده شفق داره
  • ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    0 0
    به مسئولان بگید این کار درستی نیست و زمینه ای برای جاسوسی و نفوذ اطلاعاتی میشه چون در حاضر بعضی از این دولتها که در این خبر اسمشونو آوردید به طور کامل تحت سلطه سیاسی آمریکا هستند.
  • ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    0 0
    با کره شمالی هم مذاکره کنید ماهواره بر بعدیش رو داره آماده پرتاب می کنه که یک تن بار رو به فضا می بره
  • ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    0 0
    چرا منفی می دی عمو؟ محض اطلاع شما کره شمالی دو ساله ماهواره بر نیمه سنگین خودش اونها سه رو هم عملیاتی کرده و ماهواره صد کیلویی رو هم در مدار قرار داده...
  • نصیر ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    0 0
    کشورهای خارجی مفتی سفارش انچام نمی دن ایران درامدهای نفتیش از صد میلیارد دلار امسال رسیده به 25 میلیارد دلار یعنی هیچ...به خاطر همین مثل روز روشنه این مذاکرتا به جایی نمیرسه چون پولی نیست که به اونها داده بشه...
  • هادی مشگان ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    0 0
    مشرق این نوار منو سایت تان میافتد وسط صفحه و از هیدر بالای صفحه جدا میشود درستش کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس