در «سمینار شناخت قابلیت‌های سیستم هدایت و ناوبری بیدو»، پس از معرفی تخصصی و بازدید کارگاهی از دستگاه‌های عملیاتی بیدو، تست آنلاین این سامانه‌صورت خواهد گرفت.

به گزارش مشرق، پس از امضای تفاهم‌نامه بین ایران و چین با نمایندگی شرکت صنایع الکترونیک ایران جهت ورود رسمی سامانه ناوبری فضایی بیدو، این سامانه طی همایشی در پنجم آبان ماه سال جاری برای شرکت‌های علاقمند به همکاری معرفی خواهد شد.

در این همایش معرفی تخصصی از سامانه ناوبری فضایی بیدو (Beidou) انجام خواهد شد و شرکت‌کنندگان از کاربردها و خدمات این سامانه و مزایای آن نسبت به دیگر سامانه‌های موجود اطلاع خواهند یافت.

بخش‌های دولتی و خصوصی علاقمند به مشارکت فناورانه یا استفاده از خدمات بیدو، تا روز 4 آبان مشخصات خود را بر اساس فرم‌های موجود به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

در «سمینار شناخت قابلیت‌های سیستم هدایت و ناوبری بیدو»، پس از معرفی تخصصی و بازدید کارگاهی از دستگاه‌های عملیاتی بیدو و تست آنلاین سامانه‌ها، از شرکت‌کنندگان جهت همکاری در توسعه فناوری یا توسعه بازار خدمات، دعوت به همکاری و مشارکت خواهد شد.    

انتقال فناوری و پیاده‌سازی فنی سامانه ناوبری فضایی بیدو با ایجاد شرایط خوب ارتباطات بین‌المللی در حوزه فناوری‌های پیشرفته بر اساس یک تفاهم‌نامه بین ایران و چین، در کشور انجام خواهد شد.

با همکاری چین فعالیت‌هایی از قبیل ایجاد ایستگاه‌های زمینی بیدو و برپایی مرکز جمع‌آوری اطلاعات و داده‌های فضایی توسط شرکت صنایع الکترونیک ایران (صا ایران) در کشور انجام می‌شود.

همچنین قرار است ایجاد دانش فنی و سرریز فناوری در حوزه سیستم‌های پیشرفته ناوبری فضایی به داخل کشور توسط صا ایران انجام شود.

سامانه فضایی بیدو که هم اکنون کل کشور حتی بعضی از کشورهای همسایه را تحت پوشش دارد، بر خلاف سامانه جی‌پی‌اس، کلیه نقاط کور کشور را نیز پوشش می‌دهد.

دستگاه‌ها و تجهیزات بیدو از جمله سیستم دریافت سیگنال آن، همزمان توانایی دریافت اطلاعات از جی‌پی‌اس و گلوناس را هم دارند و این یک ویژگی بسیار خوب به حساب می‌آید.   
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس