فناوري پيشرفته سامانه ناوبري فضايي «بيدو» با امضاي تفاهمنامه بين ايران و چين به کشور وارد خواهد شد.

به گزارش مشرق، فناوري و پياده‌سازي فني سامانه ناوبري فضايي بيدو با امضاي تفاهم نامه بين ايران و چين و با نمايندگي شرکت صنايع الکترونيک ايران به کشور وارد خواهد شد.

بدين ترتيب با همکاري چين، فعاليت‌هايي از قبيل ايجاد ايستگاه‌هاي زميني بيدو و برپايي مرکز جمع‌آوري اطلاعات و داده‌هاي فضايي توسط شرکت صنايع الکترونيک ايران (صا ايران) در کشورصورت مي‌گيرد.

همچنين قرار است ايجاد دانش فني و سرريز فناوري در حوزه سيستم‌هاي پيشرفته ناوبري فضايي به داخل کشور توسط صا ايران انجام شود.

سامانه‌هاي ناوبري فضايي داراي ويژگي‌هاي بسيار زيادي هستند و به خصوص ورود فناوري و امکان استفاده از خدمات سامانه ناوبري فصايي بيدو، مي‌تواند يک اتفاق خوب براي کشور محسوب شود.

صا ايران که پيش از اين در حوزه فضايي به عنوان سازنده ماهواره‌هاي فضايي ايران از جمله اميد، فجر و طلوع مشهور بود، اکنون وظيفه توسعه فناوري سامانه‌هاي ناوبري فضايي در کشور را بر عهده گرفته و با افزايش سامانه ناوبري پيشرفته بيدو در کنار جي‌پي‌اس، خدمات و امکانات خاص موقعيت‌يابي و ناوبري فضايي را تکميل خواهد کرد.

تا کنون آمريکا به عنوان کشور صاحب فناوري جي‌پي‌اس به ايران امکان دسترسي به خدمات خاص و دقت بالا نداده بود و با افزودن سامانه ناوبري فضايي بيدو و انتقال فناوري آن به کشور، امکان بهره‌مندي از چنين خدماتي فراهم شده و از طرفي دانش فني ناوبري فضايي در کشور ايجاد خواهد شد.

همچنين گفتني است سامانه فضايي بيدو که هم اکنون کل کشور حتي بعضي از کشورهاي همسايه را تحت پوشش دارد، بر خلاف سامانه جي‌پي‌اس، کليه نقاط کور کشور را نيز پوشش مي‌دهد.

دستگاه‌ها و تجهيزات بيدو از جمله سيستم دريافت سيگنال آن، همزمان توانايي دريافت اطلاعات از جي‌پي‌اس و گلوناس را هم دارند و اين يک ويژگي بسيار خوب به حساب مي‌آيد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    چرا از گلوناس استفاده نشده؟ با توجه به پیشرفته تر بودن کشور روسیه در بحث فضایی نسبت به چین به نظر میرسه گلوناس گزینه ی بهتری باشه
  • ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    دو سطر آخر رو بخون
  • ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    این خوبه
  • ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    چین و روسیها در زمان های بحرانی بخصوص جنگ این سروریس ها رو قطع می کنن مثل امریکایها بخصوص چین که حتی در موضوع سوریه هم همراهی نکرد...
  • افشین تهران ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    استفاده از چند سامانه ناوبری خیلی بهتر از تکیه بر سامانه ای هست که اونم دست دشمن ماست.در استفاده از دستاوردهای نظامی هم این مورد خیلی مهم هست چرا که امریکا میتونه هروقت که بخواد این سامانه رو در هر منطقه ای خاموش کنه.هرچند که راههای دیگه ای هم برای استفاده از دستاوردهای نظامی هست اما بهترین کار همین هست.
  • افشین تهران ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    در دو خط اخر توضیح داده که دستگاههای بیدو توانایی دریافت جی پی اس و گلوناس را هم دارد ضمن اینکه چین در اینگونه موارد خوش قولتر و همچنین متعهد تر عمل میکنه و تا حالا کرده.
  • افشین تهران ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    چین همیشه در این موارد متعهد بوده و این را شما در دوران دفاع مقدس میتونید ببینید.فروش موشکهای کرم ابریشم و همچنین جنگنده های اف6 و اف7 ان زمان اونم در شرایطی که ما تحریم بودیم.و همه به صدام کمک میکردن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس