درخشش برادران محمدی در ترکیب راه آهن یکی از نکات قابل توجه بازی استقلال - راه آهن بود.

به گزارش مشرق، برادران محمدی حالا بسیار مشهورتر از گذشته اند. میلاد در پایان لیگ فصل گذشته به اردوی تیم ملی دعوت شد و با تیم ملی به ازبکستان و ترکمنستان رفت و مهرداد نیز از آغاز دوره جدید کاری تیم امید در جمع شاگردان محمد خاکپور حضور دارد. میلاد و مهرداد محمدی تنها برادرانی نیستند که در فوتبال ایران خوش درخشیدند. در همین فصل گذشته سپاهان با برادران نویدکیا قهرمانی در لیگ را جشن گرفت. موضوع برادرانی که در فوتبال ایران حضور داشته اند همیشه جالب توجه بوده است. البته جدا از برادران فوتبالی که برخی هم تیم بوده اند و برخی هم نبوده اند، باید به این نکته اشاره کرد به غیر از نسبت برادری، نسبتهای دیگر فامیلی هم هست که می تواند سوژه شوند. از رابطه پدر و پسری گرفته تا داماد بودن و باجناق بودن و نسبتهای فامیلی دیگر. فوتبال یک خانواده واقعی است که همه اعضای خانواده و حتی دیگر فامیلها را هم با خودش دارد. اگر این پرونده را بخوانید متوجه می شوید که فوتبال در ژنتیک خانواده هاست.

برادرانی مثل برادران دایی  هر چند با هم همبازی نبودند اما علی دایی، برادرش محمد دایی را به عنوان دستیار روی نیمکت پرسپولیس و چند تیم دیگر نشاند. یا برادران شفیع زاده که یکی در دوبی و دیگری در اهواز در تیم استقلال اهواز مدیریت می کردند. مالک  باشگاه علی شفیع زاده در دوبی بود و شهرام شفیع زاده هم مدیرعامل استقلال اهواز بود. تیمی که با فیروز کریمی در اوج قرار داشت و حتی نزدیک بود در اواسط دهه ۸۰ استقلال اهواز قهرمان لیگ برتر هم بشود.

البته عباس و محمد حسن انصاری فرد، دو برادر شناخته شده هستند که هر دو در پرسپولیس بوده اند یکی مدیریت کرده و دیگری بازیکن بوده است. محمد حسن از بازیکنانی بود که حسابی چهره شد و وسط زمین برای خودش یکی ازستونهای پرسپولیس و تیم ملی بود. جالب این است که هر دو به سمت مدیرعاملی پرسپولیس رسیده اند. عباس انصاری فرد در دو مقطع و محمد حسن انصاری فرد در یک مقطع مدیرعامل پرسپولیس شده اند که کارنامه موفقی هم نداشته اند. این دو البته برادر دیگری به نام محمدحسین هم دارند که مدیرمسئول روزنامه هواداری پیروزی است و البته در زمان محمد عباسی، مدیر روابط عمومی و بین الملل سازمان تربیت بدنی بود.

 
از درخشش برادران فنونی‌زاده، بیانی و مظلومی تا دوقولوهای راه‌آهن


برادران مظلومی

این دو برادر سالها برای استقلال تهران و تیم ملی بازی کردند و گلهای زیاد و حساسی هم برای تیمهایی که بازی می کردند به ثمر رساندند. منتها پس از پایان دوران فوتبال با هم به مشکل خوردند و سالهای سال قهر بودند و حتی علیه هم مصاحبه هایی می کردند. درست از زمانی که مرحوم مظلومی مریض شد، برادرش پرویز اختلافات را کنار گذاشت اما دیگر دیر شده بود. بیماری غلامحسین هر روز شدت می گرفت. پسر غلامحسین مظلومی علیه پرویز چند مصاحبه تند انجام داد و گفت زمانی که پدرش صحیح و سالم بوده پرویز مظلومی در حق او جفا کرده است. درهر حال در مراسم تشیع جنازه پرویز و پسر مرحوم مظلومی کنار هم بودند و باعث تعجب خبرنگاران هم شده بودند. در هر حال در این مواقع معمولا اختلافات را کنار می گذارند! البته محمد مظلومی که در این تصویر هم دیده می شود سالها برای شهباز بازی کرد و در حال حاضر در یونان زندگی می کند.

 
از درخشش برادران فنونی‌زاده، بیانی و مظلومی تا دوقولوهای راه‌آهن 

برادر بازیکن، برادر سرپرست

قبل از اینکه سراغ بازیکنان برویم به اولین مورد اشاره می کنیم که البته یکی از براداران بازیکن نبود ولی سرپرست تیم بود. این اتفاق در شیراز افتاده بود. عباس زارع سرپرست تیم برق شیراز بود اما برادرش صمد زارع به عنوان بازیکن مشغول بازی بود و کمتر کسی از این اتفاق خبر داشت. صمد زارع مدتی درخشید اما بعد دیگر خبری از او نشد. درهر حال زمانی که برق شیراز در اوج قرار داشت هم رسانه ها از این ماجرا خبر نداشتند ولی عباس آقا، حسابی هوای صمد آقا را داشت.

سه برادر شیرازی

این سه برادر احتیاجی به معرفی ندارند و البته آنقدر شناخته شده هستند که در سطوح مختلف فوتبال ایران حضور داشته اند. برادران غلام حسین، محمدعلی یا افشین و امیر حسین پیروانی، ھر سه نفر در مقاطعی سرمربی تیمھای لیگ برتری و لیگ یکی بوده اند. شاغلام در مقاومت فجر سپاسی و تیم ملی امید، افشین پیروانی در پرسپولیس و امیر حسین پیروانی در ابومسلم کار کرده اند. در حال حاضر امیرحسین پیروانی سرمربیگری تیم ملی جوانانرا برعهده دارد و افشین مدیر تیم ملی است. نکته جالب درباره این سه برادر این است که سه سال پیش به فاصله کوتاھی اول امیرحسین از سرمربیگری ابومسلم استعفا داد بعد افشین پیراونی از کادر فنی پرسپولیس کنار رفت و تنھا برادر بزرگتر هم از فجر شهید سپاسی رفت و تا در تیم ملی امید سرمربیگری کند.این سه برادر هیچ مشکلی با هم ندارند و البته همدیگر را قبول هم دارند.

 
از درخشش برادران فنونی‌زاده، بیانی و مظلومی تا دوقولوهای راه‌آهن

برادران مجیدی

فرھاد و فرزاد مجیدی ھر دو در استقلال سابقه بازی دارند و آنها هم زیاد احتیاجی به معرفی شدن ندارند. در باشگاه بهمن کرج چهره شدند و اول فرهاد به استقلال آمد و درخشید و بعد هم فرزاد به استقلال آمد و هر دو برای استقلال مثمرثمر بودند و خوب هم بازی کردند. شاید بشود گفت که به صورت غیررسمی، فرزاد مجیدی، کارهای فرهاد مجیدی را در ایران انجام می دهد و به نوعی مدیربرنامه اش است. فرهاد مجیدی و فرزاد مجیدی حسابی هوای هم را دارند و البته هر وقت در ایران، کسی علیه فرهاد مجیدی مصاحبه کند، فرزاد جوابش را خیلی زود می دهد. فرزاد هم اکنون در کادرفنی استقلال حضور دارد و شاید همین زمینه ای باشد برای اینکه فرهاد به زودی در کادر فنی استقلال دیده شود.

 از درخشش برادران فنونی‌زاده، بیانی و مظلومی تا دوقولوهای راه‌آهن

برادران مرفاوی

اما يكي ديگر از خانواده‌هاي فوتبال ايران، براداران مرفاوي هستند، براداراني كه امروز فقط نام يكي از آنها در فوتبال ايران مانده و ديگري در سوئد به سر می برد. رحمان مرفاوي و عبدالصمد مرفاوي نامهای آشنایی در فوتبال هستند. رحمان متولد سال ۱۳۴۱ و عبدالصمد متولد سال ۱۳۴۳ است. رحمان مرفاوي در ابتداي دهه ۶۰ عضو تيم فوتبال سعدآباد تهران بود. وقتي تيم سعدآباد به جام‌جم و سپس صدا و سيما تغيير نام داد، همچنان رحمان مرفاوي در اين تيم بود. رحمان شاگرد امير حاج‌رضايي و مهدي اربابي بود اما خیلی زود به سوئد رفت. اما صمد یا همان عبدالصمد بازیکنی بود که در فوتبال ايران پيشرفت زيادي كرد. صمد از تیم دارایی شروع کرد و بعد به استقلال تهران رفت. مرفاوی از سال ۶۷ تا زمان خداحافظی از فوتبال به جز در استقلال، یک به کشاورز تهران رفت و البته مدتی هم در کویت بازی می کرد. سال‌هاي ۶۷ تا واپسين روزهاي فوتبال، مرفاوي عضو استقلال بود و تنها در يكسال به كشاورز رفت.مرفاوي از سال‌هاي ۱۳۶۵ تا ۱۳۷۳ در تركيب تيم‌ملي فوتبال حضور پيدا كرد. او همراه كريم باوي، فرشاد پيوس و علي دايي در سه مقطع، زوج خطرناک خط حمله تيم‌ملي فوتبال ایران بودند. صمد مرفاوي، سرزن و گلزن بود و برخي از گل‌هاي مهم تاريخ فوتبال ايران با ضربات او ثبت شد. مرفاوي بعدها مربي شد و به عنوان دستيار امير قلعه‌نويي و ناصرحجازی كارش را در استقلال اهواز شروع كرد و حتی سرمربی استقلال هم شد. مرفاوی فصل قبل سرمربی صبا و بعد پیکان بود.
 
از درخشش برادران فنونی‌زاده، بیانی و مظلومی تا دوقولوهای راه‌آهن 

برادران فنونی زاده

مھدی و مرتضی فنونی زاده سابقه عضویت در استقلال و پرسپولیس را در کارنامه دارند. البته آنها یک برادر دیگر هم به نام اسماعیل داشتند که فوتبالیست بود اما هرگز به شهرت و کیفیت دو برادر اول نرسید. مرتضی فنونی زاده آنطور که خودش روی آنتن گفت دوست داشت استقلالی شود اما به پرسپولیس رفت. مهدی فنونی زاده هم عاشق علی پروین بود منتها سر از استقلال درآورد. مهدی و مرتضی درتیم ملی هم با همبازی بودند و البته چون سن مرتضی بیشتر بود، زمان خداحافظی اش از بازیهای ملی زودتر از مهدی فنونی زاده بود. این دو برادر قوی هیکل با قدرت بدنی عالی از بهترین های فوتبال ایران در دهه های ۶۰ و ۷۰ بودند. البته پس از خداحافظی از فوتبال مشکلاتی برای مهدی فنونی زاده پیش آمد که باعث شد وی از فوتبال دور شود. خود فنونی زاده دلیل اصلی روی آوردنش به اعتیاد را افسردگی ناشی از خداحافظی از فوتبال دانست. فنونی زاده در برنامه نود اعلام کرد که تصمیم گرفته اعتیاد را کنار بگذارد و حتی گزارشگر برنامه نود به کمپ ترک اعتیاد رفت و از وی گزارشی تهیه کرد. خوشبختانه فنونی زاده با ترک اعتیاد به آغوش خانواده اش بازگشت ودر حال حاضر یکی از مدیران ورزشی شهرداری تهران است که محبوبیت ویژه ای هم بین کارمندان وحتی ارباب رجوع دارد. این دو برادر حسابی با هم خوب هستند و پشت هم هستند و هیچ وقت با هم اختلافی نداشتند.

 
از درخشش برادران فنونی‌زاده، بیانی و مظلومی تا دوقولوهای راه‌آهن

برادران مهدوی کیا

مھدی و محمد ھادی مھدوی کیا، برادران شناخته شده فوتبال ایران هستند که قبلا هم در پرونده ستاره های سوخته فوتبال به هادی  پرداختیم که زود از فوتبال خداحافظی کرد. مهدی مهدوی کیا زیاد احتیاجی به توضیح ندارد و شناخته شده است اما هادی مهدوی کیا در جناح راست پرسپولیس بازی می کرد و خیلی زود از فوتبال محو شد. مصدومیت باعث شد تا خداحافظی او از فوتبال به ناگاه اتفاق بیفتد. هادی مهدوی کیا هم در حال حاضر چیزی شبیه به نقش فرزاد مجیدی را برای مهدی بازی می کند. هادی صفحات اجتماعی مهدی مهدوی کیا را به روز می کند و البته بعضی وقتها گل کوچک و فوتسال را با هم پیشکسوتان پرسپولیس به صورت چراغ خاموش انجام می دهد.راه اندازی آکادمی کیا دوباره این دو را در کنار هم قرار داد تا اینکه مهدی به هامبورگ رفت تا در تیم نوجوانان هامبورگ مشغول به کار شود.

 
از درخشش برادران فنونی‌زاده، بیانی و مظلومی تا دوقولوهای راه‌آهن

برادران غفوریهای اصل

استقلالی ها مدافع چشم روشن استقلال را بهتر می شناسند. مسعود غفوریهای اصل مدافع آخر استقلال در دهه ۷۰ بود و البته از وفاداران به استقلال بود که در روزهایی که استقلال به دسته پایین تر هم سقوط کرد در استقلال ماند. مسعود غفوریهای اصل البته در یک خانواده فوتبالی به دنیا آمده و برادرانش هم همه فوتبالیست هستند که به جز امیرعباس غفوریهای اصل شاید بقیه شناخته شده نباشند. البته برادران غفوریهای اصل در رقابتهای باشگاههای تهران حضور داشتند. در حال حاضر که فوتبال آنها هم تمام شده در ماه های رمضان به عضویت تیم هایی درمی آیند که در جام رمضان و در رقابتهای سالنی و چمنی شرکت می کنند و البته در دو سه سال گذشته در تیم هایی بوده اند که قهرمان هم شده اند. البته مسعود غفوریهای اصل به همراه دیگر برادرانش در این رقابتها شرکت نمی کند.این تیم ها بیشتر مربوط به شرکت هایی هستند که می خواهند به خاطر رقابتهای جام رمضان برای محصولاتشان تبلیغ بیشتری کنند.در هر حال برادران غفوریهای اصل همیشه پشت هم هستند و مشکل خاصی با هم ندارند.

برادران معینی

فریدون و مسعود معینی هم از آن دسته برادران فوتبالی اند که حسابی مشهور هم هستند. فریدون معینی بازیکن سابق پرسپولیس و تیم ملی است که در حال حاضر علاوه بر تدریس در دانشگاه ، عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال است و البته مدتها رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال در دوران محمد دادگان و علی کفاشیان بود.وی که از چهره‌های ماندگار پرسپولیس به شمار می‌رود و برادر مسعود معینی است. نکته جالب این است که مسعود معینی استقلالی بود اما فریدون بازیکن پرسپولیس بود. این دو برادر از همان زمان اختلافهایی بر سر رنگ داشتند که البته این اختلافها بعدها پررنگ تر شد و متاسفانه این دو برادر در حال حاضر با هم قهر هستند. مسعود معینی بازیکن فوتبال سابق تیم های تاج و اکباتان و تیم ملی فوتبال ایران بود. البته معینی قبلاً مدیر آکادمی استقلال و عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال ایران هم بوده‌است.اما مسعود معینی زننده گل پیروزی تاج در وقت اضافه فینال جام باشگاه‌های آسیا در سال ۱۹۷۰ بود و به همین دلیل ماندگار شد. جالب اینجاست که فریدون معینی برای تیم تاج در رقابتهای جام باشگاههای آسیا به صورت کمکی بازی کرد و مسعود معینی هم مدتی مربی باشگاه فوتبال پرسپولیس بود! مصاحبه های این دو برادر علیه هم اوج اختلافشان را نشان می دهد و بسیاری خواسته اند که این دو را آشتی دهند اما موفق نشده اند.

از درخشش برادران فنونی‌زاده، بیانی و مظلومی تا دوقولوهای راه‌آهن
از درخشش برادران فنونی‌زاده، بیانی و مظلومی تا دوقولوهای راه‌آهن

برادران بیانی

شاھرخ و شاھین بیانی را کسی نیست که نشناسد. این دو برادر از موفق ترین زوج های فوتبال ایران بوده اند که هم برای استقلال وهم برای تیم ملی افتخارات زیادی بدست آورده اند. شاھرخ بیانی ھم در استقلال و ھم در پرسپولیس بازی کرد و در دربی سال ۶۵ که به پرسپولیس رفته بود دو گل به استقلال زد اما یک فصل بعد به استقلال برگشت و از هواداران استقلال عذرخواهی کرد. اما شاھین تنھا در استقلال بازی کرده است. در هر حال این دو برادر در زمان بازیگری روابط خوبی داشتند اما به محض خداحافظی از فوتبال روابطشان تیره و تار شد. بعدها شاهرخ بیانی مصاحبه کرد و گفت که ماجرا مربوط به مسایل ارثی و میراثی بوده است. شاهرخ بیانی همسرش را از دست داد اما بیشتر از شاهین همیشه در دید رسانه ها بود. شاهین بیانی هم دچار مشکلاتی شد که مهدی فنونی زاده هم به آن گرفتار شد و در برنامه نود هم ویژه برنامه ای به این دلیل پخش شد و شاهین بیانی هم دلیل اعتیادش را افسردگی پس ازخداحافظی از فوتبال عنوان کرد و البته قول داد که ترک کند و شنیده ها حاکی از این است که شاهین بیانی هم پاک شده است. اما اختلافهای بین دو برادر حل نشده و بارها و بارها استقلالی ها خواسته بودند که مشکل این دو را حل کنند اما موفق نشده بودند.در حال حاضر شاهین از فوتبال دور است اما شاهرخ یکی از آنالیزورهای استقلال در فصل گذشته بود.

برادران بختیاری زاده

سهراب بختیاری زاده شناخته شده ترین برادر از بین برادران بختیاری زاده است که در اهواز بازی می کردند. بختیاری زاده ها چند برادر هستند که همه در باشگاههای استان خوزستان بازی کرده اند.البته سھراب در استقلال هم بازی کرده و در تیم ملی هم یکی از بازیکنان تاثیر گذار بود و حتی گل تساوی ایران به تیم آنگولا را در جام جهانی ۲۰۰۶ به ثمر رساند. از خانواده بختیاری زاده برادران دیگر بازی می کنند و البته با هم هیچ مشکلی ندارند. از دیگر برادران بختیاری زاده می توان علی بختیاری‌زاده کاپیتان سابق نفت آبادان، فرشاد بختیاری‌زاده دروازه‌بان سابق فولاد خوزستان و مربی فعلی دروازه‌بانهای فولاد، حسین بختیاری‌زاده دفاع سابق فولاد خوزستان برادران او هستند. سیاوش، داریوش و کوروش بختیاری‌زاده هم پسر عموهای سهراب هستند. سیاوش ، سرمربی کنونی استقلال اهواز یکی از پسرعموهای سهراب است.بختیاری زاده ۷برادر دارد که اگر خودش و سه عمویش را اضافه کنیم یک تیم ۱۱ نفره بختیاری زاده را می شود تشکیل داد. سهراب بختیاری زاده سابقه بازی در تیم های فولاد خوزستان، استقلال تهران، ارزروم اسپور ترکیه، صبای قم، پاس همدان و استقلال خوزستان را دارد. برادران بختیاری زاده هم با ارتباط خوبی دارند و مشکلات خاصی بین آنها رسانه ای نشده است.

 از درخشش برادران فنونی‌زاده، بیانی و مظلومی تا دوقولوهای راه‌آهن

 برادران خطیبی

رسول خطیبی سرمربی فصل قبل تراکتورسازی و این فصل سیاه جامگان خانواده فوتبالی دارد و برادرش حسین خطیبی است که این سالها دستیار برادر کوچک ترش رسول خطیبی شده است. حسین سابقه آقای گلی لیگ آزادگان در فصل ۷۷-۱۳۷۶ با ۱۵ گل زده به همراه شهرداری تبریز را دارد اما برادر کوچک تر یکی از مهاجمان خوب فوتبال ایران هم بوده است. وی اولین بازی ملی خود را در سال ۷۸ مقابل تیم ملی فوتبال کویت انجام داد اما مدتها از تیم ملی دور بود تا اینکه توانست با بازیهای خوبی که انجام می دهد توسط برانکو به تیم ملی دعوت شود و به همراه تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶ حضور داشته باشد. رسول خطیبی در دو بازی مقابل تیم‌های پرتغال و آنگولا به صورت بازیکن تعویضی به میدان رفت. وی همچنین در مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷ در تیم ملی دوران امیرقلعه نویی هم حضور داشت. او ۲۷ بازی ملی انجام داده  البته ۵ گل هم زده است.

 
از درخشش برادران فنونی‌زاده، بیانی و مظلومی تا دوقولوهای راه‌آهن

برادران کریمی

این دو برادر ازبرادران شناخته شده فوتبال ایران هستند و زیاد احتیاج به معرفی شدن ندارند. علی و فرشید کریمی که در پرسپولیس هم بازی کرده اند و حتی فرشید به تیم ملی هم دعوت شده است. فرشید کریمی برادر علی کریمی به گفته خود علی کریمی در برنامه نود استقلالی بود اما علی کریمی کاری کرده که او بتواند در پرسپولیس بازی کند. علی کریمی و فرشید کریمی به دلیل اختلاف پستهایی که با هم دارند زیاد قابل مقایسه نیستند اما مطمئنا علی کریمی از فرشید کریمی موفق تر بود. این دو برادر هم به شدت هوای هم را دارند و علی کریمی هم همیشه تا توانسته به فرشید کریمی رسیده است.

 
از درخشش برادران فنونی‌زاده، بیانی و مظلومی تا دوقولوهای راه‌آهن 

 
از درخشش برادران فنونی‌زاده، بیانی و مظلومی تا دوقولوهای راه‌آهن

برادران شیری

مھدی و مجتبی شیری،دو برادری که اولی سابقه بازی در استقلال را دارد و دومی در پرسپولیس باز کرده است.البته در مقطعی هر دو برای پرسپولیس بازی کردند. دو برادر شیرازی که البته درخشش آنها در برق شیراز دوران اصغر شرفی به اوج رسید اما آنها نتوانستند در استقلال و پرسپولیس مثل تیم شیرازی بدرخشند. حضور آنها در استقلال و پرسپولیس با جنجال هم همراه بود و تیم های زیادی به دنبال آنها بودند اما در نهایت زمانی که در استقلال و پرسپولیس درخشش چندانی نداشتند دیگر کسی به آن صورت از آنها سراغی نگرفت.این دو برادر حسابی با هم خوب هستند.

 
از درخشش برادران فنونی‌زاده، بیانی و مظلومی تا دوقولوهای راه‌آهن 

برادران رضایی

غلام رضا و علیرضا رضایی، هم از دیگر برادران فوتبال ایران بودند.غلام رضا مهاجم کنونی سایپا با حضور در پرسپولیس وتیم ملی حسابی چهره شد اما علیرضا در مقاومت سپاسی و استقلال اھواز نتوانست چهره شود. البته در این راه هر دو برادر به صورت چراغ خاموش حرکت می کردند و کمتر کسی می دانست که این دو برادر هستند.

برادران نویدکیا

محرم و رسول نوید کیا، از دیگر برادران تقریبا معروف فوتبال ایران هستند.محرم نوید کیا گل سرسبد فوتبال اصفھان، در سپاهان چهره شد و در قهرمانی های این تیم در لیگ برتر نقش ویژه ای داشت و البته برادرش رسول نوید کیا در مس کرمان چهره شد. البته رسول هیچ وقت نتوانست مثل محرم باشد اما در هر حال ژنتیک خانواده نویدکیاها نشان می دهد که فوتبال در خون آنهاست.رسول پس از درخشش در نفت تهران در ابتدای فصل گذشته به سپاهان بازگشت و در فصل گذشته با برادرش محرم قهرمانی تیمش را جشن گرفت.جالب اینکه در اکثر بازیها حسین فرکی یا محرم را بازی می داد یا رسول را.این دو برادر اصفهانی با هم رابطه خوبی هم دارند.

 
از درخشش برادران فنونی‌زاده، بیانی و مظلومی تا دوقولوهای راه‌آهن 

برادران کریمیان

مھدی و مھرداد کریمیان، جزو برادران فوتبالی هستند. دو برادر که در تیم های برق شیراز و تیم سپاھان چهره شدند. البته مهدی بعدها با حضور در استقلال تهران به شهرت ویژه ای رسید. اما درماجرای کارتهای جعلی معافیت، کارت مهدی کریمیان باطل شد تا او نتواند برای استقلال بازی کند.

برادران یزدانی

اما دو برادر شیرازی به نام های داریوش و غلامعلی یزدانی در فوتبال ایران هم هستند که حالا اولی درآمریکا مربیگری می کند و از دومی کسی خبرندارد. داریوش یزدانی که از تیم برق شیراز به استقلال پیوست و از آنجا توانست به تیم ملی برسد و حتی لژیونر هم بشود و در باشگاههای بایرلوکوزن آلمان و شارلوای بلژیک بازی کند. یزدانی پس از بازگشت به ایران، هیچ وقت به استقلال برنگشت و برای تیم های پگاه گیلان، سایپا، پیکان، برق شیراز بازی کرد و مدتی به امارات رفت و برای تیم الامارات بازی کرد و بعد هم به سایپا رفت. در حال حاضر او سرمربی تیم لس آنجلس بلوز آمریکاست. یزدانی ۶۴ بازی برای تیم ملی انجام داد و ۴ گل به ثمر رساند. اما برادر کوچک او، غلامعلی تا ھمین چند سال پیش عضو تیم مقاومت مرصاد شیراز بود اما از فوتبال خداحافظی کرد و دیگرخبری از او نیست.

 
از درخشش برادران فنونی‌زاده، بیانی و مظلومی تا دوقولوهای راه‌آهن 

برادران عباسفرد

اما علیرضا و غلامرضا عباسفرد هم از دیگر برادران فوتبال هستند که اتفاقا آنها هم شیرازی هستند. علیرضا عضو استقلال و غلام رضا قبلا در برق شیراز بازی می کرد اما پس از انحلال برق شیراز، این بازیکن به تیم پیام مخابرات شیراز رفت.

برادران کعبی

حسون و حسین کعبی، از برادران معروف در اهواز هستند. اهوازیها به شوخی می گویند که حسون، حسین است و حسین،حسون! به این صورت که ھویت اصلی حسن کعبی ملی پوش فعلی فوتبال با نام حسون است و حسین برادر اوست. البته کعبی چندین و چند شناسنامه دارد و حتی برای حسون هم چندین شناسنامه گرفته شده تا بتوانند با عوض کردن تاریخ شناسنامه بتوانند سالھای بیشتری در فوتبال باشند و پول پارو کنند. کعبی در ایران و امارات و کویت وحتی قطر هم بیزنس دارد.رابطه این برادران هم با هم حسابی خوب است.

 از درخشش برادران فنونی‌زاده، بیانی و مظلومی تا دوقولوهای راه‌آهن

برادران حدادی فر

قاسم و غلامرضا حدادی فر که ھر دو عضو تیم ذوب آھن اصفھان ھستند و آنها هم جزو برادران چراغ خاموش فوتبال ایران هستند که بی سر و صدا بازی می کنند. این دو برادر از وفاداران به باشگاه ذوب آهن محسوب می شوند که اتفاقا با هم رابطه خوبی هم دارند.

از درخشش برادران فنونی‌زاده، بیانی و مظلومی تا دوقولوهای راه‌آهن 

برادران استیلی

حمید استیلی هم به اندازه کافی شناخته شده است و زمان بازیگری اش یک هافبک توانمند بود اما او هم برادری به نام مسعود استیلی داشت که به دلیل تصادف شدیدی که داشت چند سال پیش درگذشت.مسعود استیلی سابقه سال‌ها بازی در تیم‌های تهرانی را داشت. روحش شاد و یادش گرامی باد.

برادران دین محمدی

غلامحسین و سیروس دین محمدی از جمله بازیکنان معروف فوتبال تبریز بودند. غلامحسین هم اکنون در عرصه مربی گری فعال است.سیروس که از برادرش مشهورتر است سالها در تیم ملی بازی کرد و حتی سابقه بازی در جام جهانی را هم دارد.او هم اکنون در کادرفنی استقلال حضور دارد.

برادران قاضی شعار

 در تاریخ دربی های پایتخت چند بار اتفاق افتاده است کە دو برادر از یک خانواده در قالب دو تیم مختلف مقابل هم قرار گرفته اند. حسین و علی قاضی شعار اولین برادرانی بودن کە مقابل هم بازی کردند. حسین دروازه بان استقلال در سه دربی بود و علی نیز مدافع پرسپولیس در یک دربی بود.

برادران تیموریان

قبل از مطرح شدن آندرانیک تیموریان، برادر بزرگترش سرژیک سابقه پوشیدن پیراهن استقلال را داشته است.آندو موفق شد از برادرش بازیکن معروف تری شود و هم اکنون کاپیتان تیم ملی ایران است. سرژیک در حال حاضر نقش مهمی در حرفه آندرانیک دارد.

برادران مژدهی

عباس مژدهی از بازیکنان پیشکسوت فوتبال، ایران و باشگاه تاج است. وی سالها در باشگاه دارایی و تاج بازی کرده و از مهاجمان پرآوازه دهه چهل خورشیدی می باشد.اوهم اکنون در شهر دالاس در ایالت تگزاس آمریکا زندگی می کند.برادر کوچکترش نیز «مسعود مژدهی» از مهاجمان مطرح تیم ملی فوتبال و باشگاه تاج بوده است.
 
از درخشش برادران فنونی‌زاده، بیانی و مظلومی تا دوقولوهای راه‌آهن

البته به غیر از این برادران باید به برادران دیگری مثل برادران استواری، برادران نورمحمدی و ....اشاره کرد.
منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس