آنقدر از این دست اتفاق‌های تلخ و ناخوشایند در معاونت هنری افتاده است که مثلا اگر فقط تک‌خوانی زن بود یا فقط پوشش خانم‌ها نادرست بود اعتراضی می‌کردیم و دیگرپی آن را نمی‌گرفتیم. اما مسولان محترم فرهنگی بدانند که توهین به اباعبدالله را بر نمی‌تابیم.

گروه فرهنگی مشرق- روز گذشته خبری در رسانه‌ها پخش شد مبنی بر اینکه در ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)  ارکسترسمفونیک تهران در تالار وحدت برنامه‌ای با نام "اپرای عاشورا" اجرا کرده‌است.
در بخش‌هایی از این کنسرت هم خانم‌هایی که پوششان متناسب با اجرای برنامه برای عاشورا نبوده‌است تکخوانی داشته‌اند. برای آن‌که حرفی هم نباشد و طبق معمول توجیهات طاق و جفت ردیف نشوند که مثلا : صدای بچه بوده است و مردی هم در آن سو زیر لب می‌خوانده و ...فیلم کار هم منتشر شد.

آقای وزیر!منتظر استعفای مرادخانی هستیم

در بعضی رسانه‌ها هم ازجمله مشرق آن‌قدر کار ناپسند دانسته‌شد که حتی ترجیح دادیم  فیلم اپرا منتشر نشود و صرفا به چند عکس اکتفا شد.

شاید قریب‌به اتفاق افرادی که فیلم کار را دیده‌اند حالشان بد شده‌است. شاید اصلا باور کردنی نبود. برای ما هم قابل تصور نبود. این‌که در ایام عزاداری سالار شهدا یکباره به اسم اپرای عاشورا چنین اتفاق ناخوشایند و آزاردهنده‌ای صورت گیرد.


آقای وزیر!منتظر استعفای مرادخانی هستیم

طبیعتا اگرچه به علی مرادخانی هم انتقادات جدی داریم اما گمان می‌کردیم اینبار رویه او با سایر مواجهه‌هایش متفاوت باشد. مرادخانی اساسا در مواجهه با انتقادهای قبلی چند راهکار داشت. یا اصلا به اعتراضات توجهی نمی‌کرد و مانند ماجرای دوشغله بودنش یا سفرش در قالب یک هیات و دیدار با مسولان آمریکایی( پیش از توافق) قضیه را با سکوت تمام می‌کرد یا مانند ماجرای دفن خواننده‌های غیرمجاز در قطعه هنرمندان تلاش می‌کرد با توجیهات حسی یا انداختن توپ در زمین سازمان سینمایی و بقیه جاها خودش را کنار بکشد و بعد از آنکه فلان نهاد و سازمان هم تکذیبیه بدهد دیگر ماجرا تمام شده بود و یا در پاره‌ای موارد مثل ماجرای دیدارش با همسر رییس‌جمهور اتریش بعضی حرف‌ها و توجیهات را به فلان مقام بالاتر و پایین‌تر ارائه می‌داد تا زحمت تکذیب یا توجیهش گردن آنها بیفتد.


آقای وزیر!منتظر استعفای مرادخانی هستیم

با توجه به روحیه‌ علی جنتی و حتی خود مرادخانی سراغ در این مورد انتظار مواجهه‌ای متفاوت داشتیم. گمان ما این بود که در این مورد یا مرادخانی شخصا بابت این اتفاق که قلب جماعت زیادی را به درد آورد شخصا استعفا دهد و یا درصورت مقاومتش اینبار جنتی دست به‌کار شود و مراد خانی را راهی موزه موسیقی کند تا با تمرکز بیشتر کارهای آنجا را سروسامان دهد و معاونت هنری را به شخص دغدغه‌مند تری بسپرد.

اما متاسفانه درکمال ناباوری این اتفاق نیفتاد و امروز معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتقاد از برخی رسانه‌های داخلی که خط ایجاد تشویش در حوزه فرهنگ و هنر کشور را دنبال می‌کنند، گفت: برخی رسانه‌ها به دنبال حاشیه‌سازی هستند در حالی که ضوابط قانونی در خصوص تمام آثار هنری وجود دارد.

حسین نوش آبادی در خصوص خبری که در برخی رسانه ها مبنی بر تکخوانی زن در جریان اجرای اپرای عاشورا در تالار وحدت منتشر شد، اعلام کرد: "به هیچ وجه تکخوانی در جریان کار این گروه کـُر وجود نداشته است و این برنامه با اجرای 60 نفر است که در بخش‌هایی همخوانی زنان اجرا می‌شود."

توجیهات نوش‌آبادی هم عجیب و تاسف‌آور بود.  او مدعی شد:" فیلمی که از سوی یکی از رسانه ها در این خصوص منتشر شد، صرفا فیلم زمان تمرین این گروه کـُر بوده است و آنها در حال اجرای رسمی نبوده اند و حتی در زمان تمرین هم تکخوانی صرف نبوده است ولی به خاطر فیلمبرداری از نمای نزدیک، این تصور به ذهن متبادر می شود که تکخوانی صورت گرفته است."


آقای وزیر!منتظر استعفای مرادخانی هستیم

گاهی اوقات آنقدر همه چیز واضح است که دیگر نه دست به قلم می‌رود و نه عصبیت اجازه می‌دهد جز تاسف چیزی بگویم.

اصلا باور کنید آنقدر از این دست اتفاق‌های تلخ و ناخوشایند در معاونت هنری افتاده است که مثلا اگر فقط تکخوانی زن بود یا فقط پوشش خانم‌ها نادرست بود حسب وظیفه اعتراضی می‌کردیم و دیگر درصورت توجیه و بهانه آوردن مسولان محترم پی آن را نمی‌گرفتیم. اما جناب مرادخانی، جناب نوش آبادی و یا هر مقام محترم فرهنگی دیگر بدانند که توهین به اباعبدالله را بر نمی‌تابیم و تا برکناری یا استعفای مرادخانی - معاون محترم هنری- و عذر خواهی ایشان باشد این انتقادها را ادامه خواهیم داد.
مسولان محترم فرهنگی بدانند که هرجا توهینی به آقااباعبدالله صورت گیرد علاقمندان و شیفتگان آن حضرت تا تنبیه شخص خاطی و مسول خط نقد را به‌صورتی جدی‌تر از همیشه ادامه خواهند داد.

**کیوان امجدیان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • اهوازی ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    آهنگ رو گوش کنید.میگه نامش حسین نژاد او کی علی.اگه کسی چنین امام هایی میشناسه به من هم معرفی کنه.
  • مجید ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    از همینجا باید جلوشون گرفته بشه
  • ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    من موافقم
  • سید اکبر کولر ساز ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    بند میم وصیت نامه امام را حفظم
  • ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    آفرین
  • ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    چرا و به چه دیلی مسئولان فرهنگی پاسخ درست نمیدهند
  • ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    ای دوس مکن کاری که باز اید پشیمانی....
  • ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    برای ایران و ایرانی متاسفم که حیا و حجاب و خانواده و غیرت و محبت را فراموش کرده اند و فساد و بی عفتی و طلاق و خشونت را جایگزین کرده اند
  • ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    مشرق تف سر بالا میدونی چیه؟؟؟/
  • ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    متاسفانه اغلب ایرانیان(مخصوصا پولدارها) بدتر از عربها هستند و همه غرق در شکم بارگی و .. و فساد جنسی و .. هستند اما همین خصوصیات را به ئدیگران نسبت میدهند. نمونه اش همین اضافه و زن
  • ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    به این آقا باید گفت چه فرقی در رسمی و غیر رسمی بودن اجرا وجود دارد؟ حرمت خوانندگی زنان برای مردان مگر جایی مقید به رسمی و یا غیر رسمی بودن خوانندگی شده؟ این سخنان یا از روی جهالت است یا توجیهات جاهلانه. نیروهای مهاجرانی در 8 سال فرهنگ را ویران کردند اجازه ندیم دوباره قد علم کنند.
  • ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    ای کاش مصاحبه رئیس ارکست سمفونیک تهران را که امروز شرق منتشر کرد را بازتاب می دادید
  • پسر ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    خدا خودش رحم کنه داریم به فنا میریم مگه با اوپرا اونم با اون وضع میشه عاشورا زنده نگه داشت، عاشورا امکانات مخصوص خودش داره
  • ناشناس ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    ما که منتظر استیضاع خود وزیریم مشکل از ریشه باید حل بشه .
  • ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    0 0
    لعنت و نفرین ابدی خدا بر کسانی که این عمل شنیع رو انجام میدهند و همچنین کسانی که حمایت میکنند
  • ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    0 0
    لعنت خدا بر کسی که اولین بار در حق پیامبروخاندانش ظلم کرد ولعنت خدا وتمام خلایق بر آنانکه این ظلم را ادامه داده وظالمان راتوجیه میکنند
  • ناشناس ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    0 0
    مردم منتظر مجازات عوامل این اقدام توهین کننده هستنددر ضمن می خواستم به کسی که گفته بود اغلب ایرانیها فاسد وشکم باره هستند بگویم خجالت بکش واینقدر چرت وپرت وهزیان نگو
  • ناشناس ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    0 0
    مردم منتظر مجازات عوامل این اقدام توهین کننده هستنددر ضمن می خواستم به کسی که گفته بود اغلب ایرانیها فاسد وشکم باره هستند بگویم خجالت بکش واینقدر چرت وپرت وهزیان نگو
  • ناشناس ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    0 0
    خواست مردم مجازات عوامل توهین کننده است در ضمن می خواستم در جواب به کسی که گفته بود اغلب ایرانیها فاسدند بگویم خجالت بکش واینقدر چرت وپرت نگو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس