شهردار تهران با بیان اینکه در حوزه امر به معروف و نهی از منکر و نماز اقدامی صورت نگرفته که قابل تقدیر باشد گفت: شهرداری در حوزه «امر به معروف» و «نماز»، جزو تنبل‌ترین سازمان‌هاست.

 به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف در همایش نماز و امر به معروف شهرداری تهران که در برج میلاد برگزار شد، به یکی از فرمایشات امام خمینی (ره) در سال 58 اشاره کرد و گفت: ایشان در جمع اصناف در سال 58 بر اقتصاد مردم تاکید کردند و فرمودند اگر جمهوری اسلامی نتواند مشکلات اقتصادی مردم را حل کند امکان ماندن و ادامه دادنش وجود ندارد و انقلاب از دست می‌رود.

وی ادامه داد: بنده نمی‌خواهم وارد بخش اول فرمایشات ایشان شوم اما نکته مهمتر این بود که در ادامه فرمودند اگر این مشکلات وجود داشته باشد و انقلاب با شکست روبرو نشود رحمی است که خداوند به برکت خون امام حسین (ع) به ما می‌کند. اینکه می‌گوییم محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته به همین معناست چرا که محرم و عاشورا و فرهنگ عاشورایی یک صحنه عبرت تمام عیار است.

شهردار تهران تصریح کرد: اگر بخواهیم جامعه و نظام اسلامی را در فرهنگ عاشورا نگاه کنیم می‌بینیم این نظام دینی بر 4 چیز ایستاده است؛ نخست ایمان، دوم بصیرت، سوم همت والا و چهارم توجه به آرمان‌ها و ارزش‌هاست. وقتی در شهرداری سخن از امر به معروف به میان می‌آوریم منظور یک عهد است و این عهد دینی یک نوع مسئولیت‌پذیری است چرا که انسان واقعی، انسان مسئول است و امر به معروف یکی از ماموریت‌هاست و مسئولیت‌های جدی افراد به شمار می‌آید.

قالیباف خاطر نشان کرد: هر کسی که عهد دینی دارد نسبت به جامعه احساس وظیفه می‌کند و به این مسئله توجه می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از نمادهای حماسه عاشورا مسئولیت‌پذیری است که امام و یارانش نسبت به همه جامعه داشتند، تصریح کرد: روز گذشته 4 لوح را برای من آوردند تا آنها را امضا کنم اما من این کار را نکردم چرا که معتقدم ما نسبت به امر به معروف، نهی از منکر و نماز کاری نکرده‌ایم که قابل تقدیر باشد و بخواهیم از کسی تقدیر کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه به نظر می‌رسد شهرداری تهران در این زمینه جزء تنبل‌ترین‌ سازمان‌هاست اما باز هم میان تنبل‌ها اول است گفت: واقعا ما نسبت به این موضوع مهم چه اقداماتی انجام می‌دهیم؟ زحمات بسیاری در این زمینه کشیده شده اما در حدی نیست که دین خود را نسبت به این فریضه مهم انجام داده باشیم.

قالیباف افزود: گاهی از بنده خواسته می‌شود بین نمازهای جماعت صحبت‌هایی درباره امر به معروف و نماز داشته باشم اما بنده قبول نمی‌کنم؛ وقتی نمی‌توانم ماهی یک بار در مسجد شهرداری نماز جماعت بخوانم چگونه می‌توانم به سایر افراد بگویم نماز بخوانید. امان از روزی که جامعه را به دو بخش امر شونده و امر کننده تقسیم کنیم چرا که این امر خود اقدامی ضد امر به معروف است.

وی تصریح کرد: مسئولیت‌پذیری اجتماعی مایه‌گذاشتن برای الزامات اخلاقی و رفتاری در جامعه‌ای که مورد هجمه بی‌تقوایی قرار گرفته و در ان تهمت، غیبت و دروغ وجود دارد باید با روحیه مقاومت، استقامت و البته با روش‌های درست در آن ایستاد.

شهردار تهران ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات شهرداری در حوزه امر به معروف و نهی از منکر اقدامی است که در نیمه شعبان صورت گرفت و بر اساس آن مقرر شد پول‌های شهرداری به جای انتقال به بخش درآمدی شهرداری به بانک واریز شود. این امر پیشگیری از یک فساد احتمالی است و در واقع مبارزه با فساد محسوب می‌شود.

قالیباف با بیان اینکه بزرگترین امر به معروف در شهرداری کار، تلاش و خدمت به مردم است، گفت: اگر از دین خدا دفاع کنیم خداوند از آبروی ما دفاع خواهد کرد. اگر در کارمان اخلاصی وجود داشته باشد خداوند بزرگترین مدافع ما خواهد بود و در آن نباید تردید کنیم. امیدواریم بتوانیم بزرگترین امر به معروف در شهرداری را که خدمت صادقانه به مردم است در همه ابعاد پیاده کنیم و بزرگترین نهی از منکر که مبارزه با فساد و حرام‌خواری است را ادامه دهیم چرا که این امر باعث احیای دین و امید به آینده می‌شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ناظر ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    با سلام خدا را شکر که مسئولین ما را از صلحا و اخیار و پاکان قرار داد و بمجرد تخلف، نظام مقدس جمهوری اسلامی به آن رسیدگی خواهد کرد. لازم بذکر است: انشاءالله همه دستگاه های دولتی این تحقیق درون و برون سازمانی را نسبت به حوزه سازمانی خود بکنند و گزارش آنرا همانند شما با شجاعت تمام، بسیار شفاف و بدون هیچ واهمه ای به مردم ارائه نمایند. نیروهای ناکارآمد سریعا شناسائی و از مسئولیت های محوله حذف و در اختیار کارگزینی قرار گیرند. از افراد نخبه بدون هیچگونه کم و کاستی (با یک نظام نامه مشخص و محکمه پسند) بعنوان جایگزین استفاده شود . از آنجائیکه ارائه چنین سخنرانی صرفا برای شعار نمی باشد، فردی (صرفا یک بازرس خبره جهادی میانسال بدون دفتر و دستک و میز و اتاق آنچنانی) را برای پیگیری شبانه روز اهداف متعالی تان در این سخنرانی انتخاب و گزارشات ش را در معرض ملاحظه کشور قرار دهید. استخدام نیرو برای یک مدیر بجهت کمک به روند سیاست های کلان و روان سازی امور مردم و رضایتمندی ست. لذا دستگاه ها و زیرمجموعه های شما و سایر دستگاه های دولتی بایستی بدانند که پست و مقام برای رضایتمندی فرد و استفاده شخصی نیست و از این پس در راستای اهداف کلان اقتصاد مقاومتی تلاش مضاعف بالاترین گزینه ابقاء در سمت میباشد که از طریق شاخص های برون سازمانی و درونی مشخص و در اختیار حضرتعالی برای اتخاذ تصمیم در خصوص نیروی انسانی میباشد. فعلا. بدیهی است که نیروی انسانی بهنگام ملاحظه حساسیت مدیر بصورت عملیاتی در بیت المال و وظایف محوله، حداقل بصورت صوری هم که شده نگهداشت سطح کرده و یا از گردونه خارج می شود. پر واضح است که شما بعنوان احد از پیشکسوتان مدیران جهادی می توانید نمونه ای چشمگیر در جهت اصلاح نظام اداری و خدمت رسانی به شهروندانی که به احترام شما و امثال شما پرچم نظام را در اختیارتان قرار داده اند، الگو بوده و الگودهی نیز بفرمایید. با احترام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس