سومین شب ماه محرم در دزفول یک دستگاه پژو جلوی هیات عزاداری توقف کرد و سرنشینان خودرو با استفاده از تاریکی شب با پوشاندن سر و صورت خود و با اسلحه کلاشینکف عزاداران را به رگبار بستند.

 به گزارش مشرق، در سومین شب ماه محرم در حالی که عزاداران هیات عزدارای قمربنی ‌هاشم در شهر صفی‌آباد دزفول در حال عزاداری برای سیدالشهدا و یارانش بودند، ناگهان یک دستگاه پژو پارس با حضور چند فرد ناشناس جلوی این هیات توقف کرد و سرنشینان خودرو با استفاده از تاریکی شب با پوشاندن سر و صورت خود و با اسلحه کلاشینکف جنگی عزاداران را به رگبار می‌بندند و متواری شدند.

این اتفاق که به گفته شاهدان، پس از اتمام مراسم عزاداری هیات رخ می‌دهد منجر به جان باختن دو جوان دزفولی به نام‌های حسین زاده‌کرم و بهمن رضایی‌نیا و زخمی شدن کاظم بختیاری و امین جلیل‌اسلام می‌شود که مجروحان این حادثه که از ناحیه زانو زخمی شده بودند بلافاصله به بیمارستان گنجویان شهر دزفول اعزام می‌شوند و تحت مداوا قرار می‌گیرند. پس از رسانه‌ای شدن حادثه، گمانه‌زنی‌ها به خصوص در خبرهای غیر رسمی حاکی از تروریستی بودن حادثه بود موضوعی که مسئولان وزارت کشور و فرماندهی انتظامی دزفول در گفت‌وگو با رسانه‌ها تاکید می‌کنند که هنوز نمی‌دانند این ماجرا تروریستی بوده است یا نه؟

 سه متهم اصلی تیراندازی متواری هستند

فرمانده انتظامی دزفول که از دقایق نخست وقوع این حادثه، مشغول بررسی برای شناسایی عاملان این واقعه خونین است، می‌گوید: طبق شواهد 3 نفر با سلاح جنگی اقدام به شلیک گلوله به سمت عزاداران در شهر صفی آباد کرده‌اند.  سرهنگ علی الهامی تاکید می‌کند که طبق هماهنگی با مقام قضایی اقدام لازم برای شناسایی عوامل آغاز شده اما تا روشن شدن نتیجه بررسی‌ها، علت وقوع حادثه به طور دقیق مشخص نخواهد شد.  البته وی از پیش‌بینی تدابیر امنیتی لازم در خصوص حادثه دلخراش تیراندازی سخن می‌گوید و در این باره توضیح می‌دهد: اقدامات اولیه در حال انجام است.

 اوضاع عادی است

با توجه به اهمیت موضوع،  دادستانی دزفول برای بررسی اوضاع و احوال حادثه وارد موضوع شده و بر شناسایی و معرفی عوامل حادثه به نیروی انتظامی و عوامل اطلاعاتی تاکید می‌کند و در این باره می‌گوید که اوضاع در زمان حاضر عادی است و هیچ گونه مورد دیگری مشاهده نشده است. احمد قهرمانی بیان می‌کند: تعدادی در این خصوص مظنون هستند که در آینده با بررسی صورت گرفته در خصوص این افراد اطلاع رسانی خواهد شد.

 برای شناسایی عاملان حادثه نیازمند زمان هستیم

اگرچه مقام‌های امنیتی پیگیری این حادثه را در دستور کار خود قرار داده‌اند، اما دادستان دزفول معتقد است که رسیدن به نتیجه نهایی درباره این حادثه نیازمند زمان است تا بتوانیم اطلاعات موردنیاز و کشف‌شده را به‌صورت دقیق، تجزیه و تحلیل کنیم. احمد قهرمانی به ورود نهادهای قضایی و امنیتی استان و تأکید آنها بر تسریع در پیشبرد روند این پرونده اشاره می‌کند و می‌گوید: ورود مقام‌های استانی در این حادثه موجب قوت قلب ما و مردم شده است به طوری که می‌توانیم با امکانات فنی و سایر امکاناتی که با ورود مقامات استانی برای ما مهیا شده خیلی زودتر به نتیجه برسیم. وی در خصوص مباحث مطرح شده در رسانه‌ها از سوی مقامات کشوری و به‌ویژه وزارت کشور، تصریح می‌کند: تاکنون هیچ‌یک از مقام‌های وزارت کشور با ما به‌صورت مستقیم تعاملی نداشته‌اند و ما تنها از تعاملات فرماندار شهرستان به‌عنوان عالی‌ترین مقام دولتی در دزفول بهره‌مند شده‌ایم.

 شناسایی چند مظنون

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دزفول با بیان اینکه به همراه امام‌جمعه، فرماندار، فرمانده سپاه و نیروی انتظامی شهرستان دزفول با خانواده کشته‌شدگان این حادثه در صفی‌آباد و مجروح شدگان در بیمارستان ملاقات داشته‌ایم، می‌افزاید: در دیدار با خانواده دو کشته‌شده، توانستیم برخی افراد که این خانواده‌ها به‌عنوان مظنون حادثه به آنها شک داشتند را شناسایی کنیم که نتیجه کار اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 اظهارنظرهای غیرمسئولانه سنگ‌اندازی برای تسریع در رسیدگی به پرونده

این مقام مسئول توضیح می‌دهد: اظهارنظرهای غیرمسئولانه که موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود، روند کار را برای ما سخت و کند می‌کند، بنابراین مردم باید اظهارنظر و نتیجه‌گیری اصلی را بر عهده مسئولان امنیتی و قضایی شهرستان و استان بگذارند تا بتوانیم خیلی بهتر و زودتر به جزئیات این پرونده دست یابیم و آن را اطلاع‌رسانی کنیم.

 تیم مجربی از کارآگاهان پیگیر حادثه

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي خوزستان نیز با بیان اینکه حال 2 مصدوم این حادثه روبه بهبودی است توضیح می‌دهد: اكنون هيچ اظهار نظري درباره این حادثه نمي‌توان كرد بنابراین باید منتظر اعلام نتایج بررسی‌ها باشیم. سرهنگ سيدرحمان موسوي خاطرنشان می‌کند: تيم‌هاي مجربي از كارآگاهان، پليس آگاهي خوزستان در حال پيگيري موضوع هستند و اگر اطلاعات جديدي يا دستگيري در اين باره روي دهد، فوري به مردم اطلاع داده مي‌شود. وی باردیگر از مردم خواست به برخی شایعه‌ها مطرح شده در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های نامعتبر بی‌توجه باشند و موضوع را از طریق رسانه‌های معتبر دنبال کنند.

هشدار درباره بازار شایعه‌ها

رییس دادگستری شهرستان دزفول نیز با تشریح آخرین جزییات حادثه تیراندازی به عزاداران حسینی در تکیه قمر بنی هاشم شهرصفی آباد دزفول، می‌گوید که تحقیقات برای شناسایی عوامل این حادثه ادامه دارد. حجت الاسلام و المسلمین صادق ابوهلال تاکید می‌کند که قوه‌قضاییه تا مشخص شدن نتیجه نهایی دنبال کار است. از آنجایی که در هر رویدادی بازار شایعه‌ها داغ می‌شود و همین اخبار کذب تشویش اذهان عمومی را به دنبال خواهد داشت بنابراین باید همه مردم اخبار هر رویدادی را از طریق منابع رسمی دنبال کنند تا از کند شدن روند رسیدگی به پرونده‌ها جلوگیری شود.

منبع: حمایت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس