کد خبر 482500
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲

تروریست‌های داعش از محل فروش نفت، سالانه درآمد قابل توجهی کسب می‌کنند.

به گزارش مشرق به نقل از دیلی میل؛ حملات ائتلاف آمریکایی نتوانست قدرت نفوذ داعش را در مناطق نفت‌خیز سوریه کاهش دهد، بطوریکه این گروه تروریستی هنوز هم درآمد سرشاری از ناحیه فروش نفت بدست می‌آورد. آژانس‌های جاسوسی غرب اعلام کردند، داعش روزانه 40 هزار بشکه نفت استخراج می‌کند که درآمدی یک میلیون پوندی در روز برای این گروه تروریستی به ارمغان می‌آورد. یک محاسبه ساده نشان می‌دهد، داعش در سال 320 میلیون پوند از ناحیه فروش نفت درآمد کسب می‌کند.
 
نیروهای ائتلاف آمریکایی بارها مدعی شدند خط لوله‌های نفتی و پالایشگاه‌های مناطقی را که در کنترل داعش هستند را هدف حملات موشکی قرار داده‌اند تا راه‌های کسب درآمد این گروه تروریستی را مسدود کنند؛ اما شواهد نشان می‌دهد داعش هنوز به منابع نفتی گسترده‌ای دسترسی دارد و قادر به کسب درآمد است.
 
نیروهای مخالف دولت "بشار اسد،" رئیس جمهور سوریه، مجبور به خرید سوخت از داعش هستند. یکی از فرماندهان گروه مخالفان دولتی در این باره گفت: ما مخالف ادامه حکومت بشار اسد هستیم؛ اما علاقه‌ای به همکاری با داعش نداریم. جای تاسف است که مجبور به خرید نفت و مواد سوختی خود از تروریستها هستیم.  
 
داعش در عراق نیز کنترل برخی پالایشگاه‌های نفتی را در دست گرفته و از این راه به کسب درآمد مشغول است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس