در روز دوم هفته هشتم لیگ برتر پانزدهم مربیان تیم‌ها اظهار نظرهای مختلفی درمورد بازی‌ها داشتند.

گروه ورزشی مشرق، هفته هشتم لیگ برتر پانزدهم در روز دوم با انجام 7 دیدار برگزار شد که در مهمترین بازی‌ها تیم فوتبال استقلال در مشهد میمان پدیده بود که بازی با تساوی به پایان رسید. در دیگر دیدار مهم این هفته پرسپولیس میزبان صبای قم بود که در پایان با تساوی 1 بر 1 متوقف شد.

برنامه، نتایج کامل، جدول رده‌بندی و گلزنان لیگ برتر

در پایان این دیدارها سرمربیان تیم ها درخصوص بازی به خبرنگاران و رسانه ها پاسخ دادند:

پدیده 1 - استقلال 1

مهاجری: به داور باختیم نه استقلال

از اعتراض به داوری تا حمایت از داورانرضا مهاجری پس از تساوی یک بر یک مقابل استقلال در نشست خبری گفت: به عنوان مسئول فنی امیدوارم از فوتبالی که دیدید راضی باشید. ما فوتبال با کیفیتی بازی کردیم اما روی یک غفلت گل به خودی خوردیم و چندین و چند بار صاحب موقعیت گلزنی شدیم اما عملکرد خوب رحمتی ما را از رسیدن به گل دوم و سوم محروم کرد. خدا را شکر از همان جایی که پیش بینی کرده بودیم توانستیم بارها و بارها صاحب موقعیت گلزنی شویم. وقتی تعویض اجباری کردیم خمیسی تعویض شد. مرادمند 20 روز همراه ما نبود و همراه تیم امید بود او از برترین‌های پدیده بود اما کیفیت فوتبالش افت کرده بود.

وی ادامه داد:  باشگاه‌ها با تیم‌های ملی باید همکاری کنند و استقلال هم دو سه بازیکن در تیم ملی داشت و این شرایط طبیعی فوتبال است و چون چند بازیکنش در تیم ملی بوده نمی‌توان گفت شرایط طبیعی نبوده است.

وی در مورد اعتراض مظلومی به قضاوت مسابقه و اینکه تیم پدیده گلزن و تمام کننده ندارد گفت: من می‌گویم کار کار کار، بازیکنان ما با این توان خود فوق العاده کار می‌کنند. در فهرست‌مان دو جای خالی داریم اما نتوانسته‌ایم این دو جای خالی را پر کنیم. در مورد داوری هم باید مسئولان صحبت کنند و من حرف نمی‌زنم  اما در دقیقه 83 ببینید چه بلایی سر پروهیچ ما آوردند و یک پنالتی صدرصد را نگرفتند. وقتی بازیکن کارت زرد می‌گیرد شجاعتش را از دست می‌دهد. ضمن احترام به داوری باید بگویم که ما از اشتباه داوری ضرر کردیم نه استقلال. اصلا به یک امتیاز بازی راضی نبودیم.

مظلومی: با اشتباهاتی خودمان گل خوردیم 

از اعتراض به داوری تا حمایت از داورانپرویز مظلومی پس از تساوی یک بر یک مقابل پدیده در نشست خبری گفت: فکر می‌کنم بازی خیلی خوبی بود. برای هر دو تیم سرعت بازی خوب بود و موقعیت‌های خوبی روی دروازه داشتیم. می‌شد از این موقعیت‌ها استفاده کرد و تعدادهای گل هر دوتیم بیشتر شود. در همان ابتدای بازی با اشتباهی که انجام دادیم گل خوردیم و شیرازه تیم از هم پاشید.

وی افزود: بعد از گل کمی عجولانه بازی کردیم و نیمه اول نتوانستیم به خوبی کار کنیم اما در نیمه دوم سیستم را عوض کردیم و خوشبختانه به گل مساوی رسیدیم. به تیم پدیده هم تبریک می‌گویم که بازی خوبی انجام دادند.




راه آهن 5 - استقلال اهواز 1

تارتار: این برد پرگل را به ایران‌نژاد تقدیم می‌کنیم

از اعتراض به داوری تا حمایت از داورانمهدی تارتار بعد از برد پرگل تیمش مقابل استقلال اهواز گفت: تمام نکاتی را که قبل از بازی در بین نیمه‌ها به بازیکنانم گوشزد کرده بودم عمل شد و امروز همه شاهد تاکتیک‌پذیری تیم راه‌آهن بودیم. از همین رو خوشحالم و باید همین روند را ادامه دهیم.ما این برد پرگل را به محسن ایران نژاد تقدیم می کنیم که با این شرایط سخت امروز به ورزشگاه آمد.

تارتار در خصوص عملکرد داور این دیدار افزود: در کل داوری عملکرد خوبی را داشت اما در دو صحنه مشکوک فکر می‌کنم باید تصمیم دیگری می‌گرفت اما به دلیل اینکه نمی‌خواهم به داوری انتقاد کنم اینطور می‌گویم که امیدوارم من اشتباه کرده باشم.

مهدی تارتار در پایان در خصوص روند تیم راه‌آهن در لیگ برتر گفت:‌ تیم راه‌آهن هنوز می‌تواند بسیار بهتر از اینها عمل کند و هرچقدر که این شناخت متقابل بین من و بازیکنان با گذشت زمان بیشتر می‌شود فکر می‌کنم عملکرد بازیکنان هم روز به روز بهتر شود.


بختیاری زاده: نمی‌دانم چه بلایی سر ما آورده‌اند

از اعتراض به داوری تا حمایت از داورانسیاوش بختیاری زاده سرمربی استقلال اهواز از برنامه‌ریزی سازمان لیگ و افرادی که باعث شدند این نتیجه برای تیمش رقم بخورد به شدت انتقاد کرد و گفت: نمی‌دانم چه بلایی به سر ما آورده‌اند و فکر می‌کنم صدای مظلومیت تیم استقلال اهواز با این همه مشکلات امروز با این نتیجه بهتر به گوش مسئولین تیم خواهد رسید.

بختیاری‌زاده در خصوص مشکلات مالی تیم استقلال اهواز نیز افزود: یکی از دلایل دیگر این باخت هم مشکلات مالی تیم ماست که از ابتدای فصل با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم.

سرمربی تیم استقلال اهواز در خصوص عملکرد شاگردانش در این دیدار گفت: در ابتدا باید به تیم راه‌آهن و مهدی تارتار تبریک بگویم اما بعد از آن باید تحت تأثیر قرار گرفتن بازیکنانم بخاطر عملکرد خوب بازیکنان راه‌آهن انتقاد می‌کنم چرا که ما بر روی یک اشتباه فردی گلی را دریافت کردیم که شیرازه تیم از هم پاشیده شد و بعد از آن هر وقت که خواستیم به خودمان بیاییم نداشتن تمرکز کافی از سوی بازیکنانم اجازه نمی‌داد که کنترل بازی را در دست بگیریم.




سپاهان 1 - سیاه جامگان 1

فرکی: تخفیف قراردادم ربطی به نویدکیا نداشت

از اعتراض به داوری تا حمایت از داورانحسین فرکی بعد از تساوی یک بر یک تیمش مقابل سیاه‌جامگان، گفت: یک بازی خانگی داشتیم و به دنبال کسب 3 امتیاز بودیم. این 3 امتیاز تبدیل به یک امتیاز شد. این مسئله چیزی از شایستگی ما کم نکرد. برای این تساوی دلایلی داریم و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنیم با این مشکلات بازی می‌کنیم و کاملا هم برتر بودیم.

وی افزود:  در طول دو نیمه برتری با ما بود. در ثانیه‌های پایانی نیمه اول به گل رسیدیم. می‌توانستیم در نیمه دوم گل دوم را بزنیم اما یک گل روی غافلگیری خوردیم. این مسئله حریف را مجبور کرد از بازی جوانمردانه دور شود. وقتی به گل نزدیک می‌شدیم حریف بازی را متوقف می‌کرد تا فشار ما را خنثی کند. در بخشی از بازی داور کنترل مسابقه را از دست داد امیدوارم در ادامه روی داوری‌ها دقت بیشتری شود. حریف ما یک موقعیت به دست آورد که صد در صد خطا بود و نمی‌دانم داور چرا مقابل چشمان خود این خطا را نگرفت سوالم از داور چهارم این بود که اگر ما گل می‌خوردیم تکلیفمان چه بود.

سرمربی سپاهان در مورد بازگشت نویدکیا و اینکه چه زمانی از او استفاده می‌کند، خاطرنشان کرد: اگر او امروز هم آماده بود مورد استفاده قرار می‌گرفت محرم آماده باید باشد و اگر بازی کند هواداران خوشحال می‌شود با او صحبت کردم او مدتی تمرین نداشته و بدنش آماده نیست باید به او زمان بدهیم تا در آینده از او استفاده کنیم. محرم را سالم و آماده می‌خواهیم. امروز هم ما و هم هواداران از آمدن او خوشحال هستند امیدوارم در آینده از او از  لحاظ فنی و تاثیری که روی تیم دارم استفاده کنیم و مثل همیشه نقش خود را ایفا کند.

وی در مورد اینکه نویدکیا به چه شکلی به تیم بازگشت، افزود: همه دوست داشتیم نویدکیا باز گردد. بچه‌ها درخواستی از من داشتند و در میان خود به جمع‌بندی رسیدند و پیشنهادی بازگشت او را به ما دادند. این پیشنهاد بچه‌ها بود و خودشان زحمت کشیدند و او را باز گرداندند که این مسئله هم با استقبال من همراه شد.

فرکی درمورد اینکه گفته‌ می‌شود نویدکیا به خاطر اینکه با بازگشت علی احمدی به تیم موافق شده و او تخفیفی 500 میلیونی در قرارداد خود داده تصمیم به بازگشت گرفته است، تصریح کرد: در اصل این موضوع صحبت دارم چون همه چیز در این مورد گمانه‌زنی بوده روی این موضع شک دارم که آیا به خاطر این دو موضوع نمی‌آمد.  این مسئله را به محرم ربط می‌دهند موضعم نسبت به احمدی تغییر نکرده و قرار نیست به سپاهان بیاید. خود احمدی در مصاحبه‌ای ارتباط نویدکیا به نبود او ربطی ندارد.

وی در مورد اینکه آیا واقعا 500 میلیون به باشگاه تخفیف داده تا نویدکیا بازگردد، گفت:  بحث کم کردن قرارداد اصلا ربطی به نویدکیا نداشته است. من مصاحبه کردم و همان اول فصل قراردادم را کم کردم. اصل این موضوع اشتباه است. بازیکن نمی‌تواند به کار مربی وارد شود و من هم آدمی نیستم که اجازه این کار را بدهم. همان موقع که مشکل اقتصادی به وجود آمد من همان ابتدای فصل قراردادم را کم کردم همان اول گفتم ماندنم  در سپاهان مشکل پول نیست. محرم هم شخصیتش بالاتر از این حرف‌ها است که بعد از این همه سال حضور در سپاهان بخواهد به این موضوع وارد شود. شاید چند بازیکن قرارداد را کم کرده باشند و برخی هم دلشان نخواسته این کار را بکنند. من همان ابتدا این کار را کردم. صحبت من در ابتدای فصل این بود که ابتدا پول بازیکنان در فصل گذشته تسویه شود. مورد دوم هم این بود که تیم فصل قبل را برای فصل جدید داشته باشم و شما دیدید که این اتفاق نیفتاد.


کاظمی: اجازه دخالت در رختکن را نمی‌دهم 

از اعتراض به داوری تا حمایت از داورانفرهاد کاظمی بعد از تساوی یک بر یک تیمش مقابل سپاهان در هفته هشتم لیگ برتر گفت: 25 دقیقه آخر سپاهان خوب بازی کرد در این بین شانس هم آوردیم اگر به این شکل بازی کنیم به مشکل می‌خوریم باید از لحاظ تاکتیکی در تیم تغییراتی بدهیم تا شرایط بهتر شود. می‌خواستم امروز بگویم که شناسنامه نمی‌تواند تعیین کند کدام بازیکن خوب است. رضا عنایتی نشان داد شناسنامه تاثیری ندارد و بازیکن خوبی است اگر او چنین عملکردی داشته باشد چند سال دیگر می‌تواند بازی کند. امروز فقط تلاش کردیم و از لحاظ تاکتیکی زیر صفر بودیم.

وی در مورد اینکه آیا قول بقا داده است، افزود: قولی برای ماندن ندادم اصلا نیازی به این قول نیست اگر من هم نبودم این تیم پتانسیل یک رقمی شدن را دارد تنها مشکل این است که به وحدت تاکتیکی نرسیدیم. افرادی مثل خطییبی و رمضانی برای این تیم زحمت کشیدند باید خودمان را از لحاظ تاکتیکی بالا بیاوریم و به خود باوری برسیم.

کاظمی در مورد اینکه آیا قصد جذب بازیکن دارد، تأکید کرد: از لحاظ بازیکن مشکلی نداریم بازیکنان خوبی داریم و فقط شاید در برخی پست‌ها کمبود داشته باشیم. امید سینک، فرزاد، سالار افراسیابی و ... این نفرات بازیکنان خوبی هستند.

وی در مورد جدایی از راه آهن، گفت: آدمی نیستم که قبول کنم زیر سیستم ناباورانه برخی باشگاه‌ها کار کنم همه جای دنیا حرف اول را در مستطیل سبز مربی می‌زند حتی نحوه سفر هم با مربی است. مربی می‌گوید فلان بازیکن را می‌خواهم دیگر جذب بازیکن آوردن پول و تهیه امکانات با باشگاه است. بعد از 25 سال مربیگری چارت کاری را می‌دانم و اجازه نمی‌دهم کسی در رختکن صحبت کند و کدام بازیکن به تیم بیاید یا نه. من نمی‌توانم با این افراد کار کنم آنها هم نمی‌توانند با ما کار کنند چرا که  جاه طلب هستند.

سرمربی سیاه‌جامگان در مورد اینکه گفته می‌شود کارت مربیگری‌ او در اختیار حجت‌الاسلام علیپور است، عنوان کرد: دیروز صحبتم را کردم دیگر در این مورد حرف نمی‌زنم. فقط در مورد سیاه‌جامگان صحبت می‌کنم رسانه‌های ما هر روز تماس می‌گیرند و می‌گویند چه خبر؟ معلوم است ما در حال تمرین هستیم.

وی در مورد اینکه آیا حرف‌هایش به ضرر سیاه‌جامگان است، خاطرنشان کرد: شما می‌گویید به سیاه‌جامگان ضربه میخورد؟ اگر این به ضرر ما بود امروز نتیجه نمی‌گرفتیم.



سایپا 0 - ذوب آهن 1

جلالی: از ورزشگاه اصفهان متنفرم

از اعتراض به داوری تا حمایت از داورانمجید جلالی پس از شکست 1 بر 0 سایپا مقابل ذوب‌آهن اظهار داشت: من از بازیکنانم تشکر می‌کنم، چون هر چه از دستان‌شان برمی‌آمد، انجام دادند. تیم حریف فوق‌العاده دفاع کرد و به گونه‌ای بازی کرد که نتوانستیم دفاع‌شان را بشکافیم. از تلاش بچه‌ها راضی هستم. آنها با همه وجودشان بازی کردند. ما باید در بخش حمله خودمان را تقویت کنیم.

وی در مورد اینکه با حضور همزمان جواد نکونام و ابراهیم صادقی روند تیم کند شده بود، تصریح کرد: تیم ما بد نبود. تیم حریف در دفاع کردن اصلاً اشتباه نکرد و اگر آنها یک اشتباه داشتند، شرایط بازی فرق می‌کرد.

سرمربی تیم فوتبال سایپا در خصوص شعار هواداران ذوب‌آهن علیه او گفت: در فوتبال باید خوب ناسزا بگویی یا خوب فحش بخوری! ما به هر شهری که می‌رویم ناسزا می‌شنویم و امروز هم در زمین خودمان این اتفاق افتاد. ما ناسزا گفتن را بلد نیستیم و کاری هم از دست‌مان برنمی‌آید. جالب است که بیانیه هم می‌دهند و هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

جلالی در مورد اینکه یحی گل‌محمدی گفته که شعاری نشنیده است، نصریح کرد: شما (اشاره به خبرنگاران) که شنیدید چه شعارهایی دادند. در اصفهان فحش شنیدیم، ولی علیه ما بیانیه دادند. در فوتبال ایران دو چیز را باید بلد باشی. یا ناسزا بگویی یا ناسزا بشنوی.

وی درباره اعتراض به صحنه‌ای که اعتقاد داشت داور باید بازیکن حریف را اخراج می‌کرد، گفت: اگر 10 صحنه دیگر اتفاق می‌افتاد، داور پنالتی نمی‌گرفت. واقعاً نمی‌دانم چرا داور این کار را کرد. از شما خواهش می‌کنم که در مورد داوری سوال نپرسید، چرا که پس از بازی تحت‌تأثیر بازی هستیم و می‌دانیم که داور هم اشتباه می‌کند. ما خودمان را قانع کرده‌ایم که در مورد داوری صحبت نکنم، اما چون شما سؤال می‌پرسید باعث می‌شود تلنگری به من بخورد و به نقطه انفجار برسم.

سرمربی تیم فوتبال سایپا ادامه داد: متأسفانه تمام مشکلاتی که در داوری وجود دارد، به خاطر عدم اعتماد است. هر چقدر رفع و رجوع کنند، این بی‌اعتمادی بیشتر می‌شود. خودم را کنترل می‌کنم که چیزی نگویم، ولی همه می‌دانند که این راهش نیست. آنها که متولی داوری هستند، باید بی‌طرف بنشینند و اشتباهات داوری را بررسی کنند.

«اصلاً دلم نمی‌خواست در مورد داوری صحبت کنم، ولی امروز خیلی اذیت شدم»، جلالی خاطرنشان کرد: به من فشار زیادی وارد می‌شود. 36 سال است که در این فوتبال زحمت می‌کشم و با آبرو بازی کرده‌ام، اما به چه دلیل باید فحش بخورم. از هر گونه زد و بند دور بودم، ولی چرا باید ناسزا بشنوم؟ آیا به تماشاگر و خبرنگاری بی‌احترامی کردم؟ وفتی فحش می‌دهند برای خودشان بیانیه می‌دهند. متأسفانه ما فحش‌خور خوبی هستیم. اگر من مربی‌ای بودم که بلد بودم ناسزا بدهم، اکنون موفق‌تر بودم، اما ظاهراً من فحش‌خور خوبی هستم.

و عنوان کرد: برای من منفورترین جایی که بازی می‌کنم، ورزشگاه اصفهان است و حاضرم آنجا نروم. تأکید می‌کنم منفورترین مکان و جایی که اذیت می‌شوم اصفهان است. متأسفانه مجبورم دو بار آنجا بروم. اگر مجبور نبودم اصلاً نمی‌رفتم.

سرمربی تیم فوتبال سایپا در مورد وضعیت میلاد میداودی تصریح کرد: در خصوص میداودی از باشگاه سوال بپرسید.

جلالی با اشاره به تعطیلات لیگ عنوان کرد: تعطیلی‌ها از قبل اعلام شده ولی در روند همه تیم‌ها اخلال ایجاد می‌کند و کیفیت بازی‌ها مختل می‌شود. با این حال مجبور هستیم با شرایط همسازی کنیم.

گل‌محمدی: سایپا یک موقعیت هم نداشت

از اعتراض به داوری تا حمایت از داورانیحیی گل‌محمدی پس از برتری یک بر صفر ذوب‌آهن مقابل سایپا اظهار داشت: آنالیز خوبی از این تیم داشتیم و همین شناخت کمک زیادی به ما کرد. در فاز دفاعی و حمله بسیار خوب کار کردیم نقاط قوت آنها را به خوبی کنترل کردیم و جلوی تحرکات فردی بازیکنان این تیم را که می‌توانست هر دفاعی را به مشکل بیندازد مهار کردیم حتی یک موقعیت گل هم به آنها ندادیم و به همین دلیل از بازیکنانم تشکر می‌کنم. بازی با تمرکزی را انجام دادند.

وی افزود: حتی می‌ توانستیم گل‌های بیشتری به حریف بزنیم. نبود بازیکنان ملی‌پوش ما که 8 نفر هستند ما را دچار مشکل کرد اما با این حال بچه‌های دیگر خوب کار کردند و به آنها خسته‌نباشد می‌گویم. از هواداران هم تشکر می‌کنم که آمدند و حمایت کردند. امیدوارم همین روند را ادامه دهیم.

گل‌محمدی در مورد اینکه چرا هر چند دقیقه یکبار با کمک‌تان در کنار خط جابه‌جا می‌شدید، گفت: ایستادن کنار خط انرژی زیادی می‌گیرد و به همین خاطر چند دقیقه‌ای را استراحت می‌کردیم و برمی‌گشتیم.

وی در مورد اعتراض هواداران این تیم به مجید جلالی سرمربی سایپا گفت: شعاری به آن صورت نشنیدم البته این موضوع را که هر تماشاگری بخواهد در ورزشگاه به کسی بی‌احترامی کند را نمی‌پذیریم.

وی در مورد تعطیلات طولانی‌مدت لیگ عنوان کرد: قطعاً این موضوع نه تنها به ما بلکه به همه تیم‌ها لطمه می‌زند. دوست داشتیم برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم من پس از پایان فصل گذشته نیز گفتم حالا که فرصت داریم برنامه‌ریزی بهتری کنیم که هم باشگاه استفاده کند و هم تیم ملی. تعطیلی به ضرر باشگاه‌ها است و هزینه‌های آنها را بالا می‌برد. بازیکنان هم فرسوده می‌شوند.

سرمربی ذوب‌آهن ادامه داد: با این حال طرف دیگر بحث تیم ملی است همه دوست داریم این تیم بهترین نتیجه را بگیرد امیدوارم با هم فکری و تعامل این مسئله را حل کنیم. ثمره لیگ خوب آمادگی بالای بازیکنان است که این اتفاق سودش به تیم ملی هم می‌رسد. ما دوست داریم هر دو طرف سود ببرند.

وی در پاسخ به این سؤال که تعامل خوب از نظر شما چیست، عنوان کرد: چیزی که می‌دانم در اروپا مربی تیم ملی با مربیان لیگ تعامل دارند و در مورد بازیکنان و برنامه‌ریزی لیگ با یکدیگر هم‌فکری می‌کنند. اگر در تیم ملی خواسته مربی به باشگاه‌ها گفته شود آنها هم کمک خواهند کرد. اگر کی‌روش هم با ما صحبت کند و بدانیم چه می‌خواهد این مشکلات برطرف می‌شود اما متأسفانه تعامل وجود ندارد. مربی تیم ملی هم حق دارد و می‌خواهد بازیکنان با تفکرات او آشنا شوند. نبود هم فکری بین دو طرف باعث ایجاد این بی‌نظمی در لیگ می‌شود.

گل‌محمدی در مورد اینکه رضا شکاری که جزو پنجاه بازیکن برتر با استعداد قرار گرفته است و چه برنامه‌ای روی او دارید، گفت: روی او حساب ویژه‌ای باز کردیم شکاری بازیکن آینده‌داری است. در سطح بین‌المللی هم می‌تواند خودش را نشان دهد البته این روند باید آرام آرام باشد. در نیم فصل دوم جوان‌ها کمک زیادی به ما خواهند کرد و از آنها بیشتر استفاده می‌کنیم.



گسترش فولاد 1 - نفت تهران 1

کمالوند: این لیگ هیچ سود برای فوتبال ندارد

از اعتراض به داوری تا حمایت از داورانفراز کمالوند پس از تساوی 1 - 1 تیمش برابر نفت تهران در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: به دلیل وقفه‌ای که در لیگ برتر ایجاد شد دو تیم در این دیدار از شرایط آرمانی دور بودند و تیم ما با توجه به اینکه بازیکنانش در شرایط مسابقه قرار نداشتند، نتوانست فوتبال خوبی را ارائه دهد.

وی افزود: کارلوس کی‌روش فوتبال ما را تحت‌تأثیر قرار داده و ما هر چقدر فریاد می‌کشیم به جایی نمی‌رسد. مصدومیت‌های طولانی که در حال حاضر داریم مطمئناً در هفته‌های آینده بیشتر از این هم می‌شود، چون تیم‌ها به فاصله 15 روز چهار بازی سنگین را برگزار می‌کنند.

سرمربی تیم گسترش فولاد خاطرنشان کرد: نه از کیفیت این دیدار و نه از نتیجه به دست آمده رضایت دارم و معتقدم تعطیلات لیگ برتر کیفیت تیم‌ها را از بین برده است و این لیگ هیچ سود و منفعتی برای فوتبال ما نخواهد داشت.

کمالوند درباره کیفیت فنی این دیدار گفت: این ضعیف‌ترین بازی ما در طول لیگ برتر بود که مسئله‌ای طبیعی محسوب می‌شود. با این حال من از سرمربی تیم ملی تقاضا دارم دو ماه لیگ را تعطیل کند تا ما هم بتوانیم با خانواده به مسافرت برویم، شاید تیم ملی هم پیشرفت کند.

وی تصریح کرد: ما کارلوس کی‌روش را از لحاظ فنی قبول داریم، اما این تعطیلات به همه تیم‌ها آسیب می‌رساند. تمام بازی‌های این هفته تحت‌الشعاع تعطیلات لیگ برتر بود.

سرمربی تیم گسترش فولاد تصریح کرد: این دیدار اصلاً نکته فنی نداشت که بخواهم درباره آن صحبت کنم. دو تیم نفت و گشترش فولاد فقط می‌خواستند که به تیم حریف موقعیت ندهند.

کمالوند گفت: این راه به ترکستان می‌رود و برای این مسئله باید یک فکر اساسی بکنیم.

منصوریان: باید تفکر داوری تغییر کند

از اعتراض به داوری تا حمایت از داورانعلیرضا منصوریان پس از تساوی یک بر یک مقابل گسترش فولاد تبریز گفت: از نتیجه راضی نیستم چرا که می‌توانستیم برنده این مسابقه باشیم و به راحتی به 3 امتیاز برسیم تا وضعیتمان را در جدول لیگ بهتر کنیم.

وی ادامه داد: گسترش تیم قابل احترامی است اما در این دیدار موقعیت‌های آنچنانی نداشت و تنها روی اشتباه مدافع تیم ما یک موقعیت به دست آورد که به گل رسید. با وجود اینکه می‌توانستیم به راحتی 3 امتیاز را کسب کنیم از نتیجه راضی نیستم اما به بازیکنانم خسته نباشید می‌گویم بازی دلاورانه‌‌ای را به نمایش گذاشتند.

سرمربی نفت تهران با انتقاد از قضاوت داور در این دیدار گفت: باید تفکر داوری در بازی‌های لیگ تغییر پیدا کند چون در صحنه‌ای توپ به دست کاپیتان گسترش فولاد خورد که داور می‌توانست پنالتی بگیرد اما ادامه بازی داد البته بهتر است کارشناسان داوری در این زمینه اظهار نظر کنند.



فولاد خوزستان 1 - تراکتورسازی 2

اسکوچیچ: هیچ بازیکنی حاضر نیست به فولاد بیاید

از اعتراض به داوری تا حمایت از داوراندراگان اسکوچیچ پس از شکست دو بر یک تیمش برابر تراکتورسازی تبریز در هفته هشتم لیگ برتر اظهار داشت: به اعتقاد من امروز خوب بازی کردیم، اما امتیاز نگرفتیم و این برای فولاد بد است که در بازی خانگی هم دست خالی زمین را ترک کند.

وی با اشاره به اخراج شریفات خاطرنشان کرد: شریفات حرکت غیرحرفه‌ای انجام داد و لطمه بزرگی به ما زد و درواقع ما امروز تراکتورسازی را احیا کردیم. باخت‌های ما هم حکایت خاصی دارد، چون در اطراف تیم انرژی منفی وجود دارد و باید برای آن چاره ای بیندیشیم.

سرمربی تیم فولاد خوزستان با بیان اینکه این انرژی منفی مربوط به مسائل فنی نیست، گفت: من مربی هستم و کاری به بحث‌های مدیریتی ندارم. نمی‌خواهم این شکست را توجیه کنم، اما قهرمانی، داور بازی در گرفتن پنالتی برای تراکتورسازی کمی عجولانه عمل کرد.

اسکوچیچ ادامه داد: شکست بدی خوردیم. تراکتور خوب نبود و ما هم بد بازی کردیم که همین موضوع باعث شد آنها برنده باشند. من اعتقادی به سقوط فولاد ندارم و معتقدم باید برای بهتر شدن تلاش کنیم، اما این بهتر شدن به وضعیت باشگاه مربوط می‌شود و من هیچ تضمینی درمورد آن نمی‌دهم.

وی خاطرنشان کرد: بازی امروز تراکتور و فولاد در حقیقت بازی فولاد مقابل فولاد بود، چون اکثر بازیکنان تأثیرگذار من در تیم مقابل بازی می‌کردند. ما گل‌زن خوب نداریم و هیچ بازیکنی هم حاضر نیست به فولاد بیاید.

اولیویرا: هرگز در مورد داوری حرف نمی‌زنم

از اعتراض به داوری تا حمایت از داورانتونی اولیویرا پس از پیروزی دو بر یک تیمش مقابل فولاد خوزستان اظهار داشت: 15 دقیقه اول خوب نبودیم و حریف عملکرد بهتری داشت. آنها حملات خوبی داشتند، اما ما در کنترل بازی و حریف شرایط بهتری داشتیم.

وی ادامه داد: در نیمه دوم بعد از اخراج بازیکن ما یک شوک به تیم وارد شد و این شوک ما را به گل رساند. بعد از اینکه به گل رسیدیم، فولاد هم می‌توانست به گل برسد، اما با هوشیاری کامل موفق شدیم به نتیجه دلخواه خود برسیم. این یک موفقیت خوب برای من و تراکتور بود.

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز درمورد علت اخراج بازیکنش تصریح کرد: این موضوع را پیگیری می‌کنم، دقیقاً نمی‌دانم چه شد، اما احتمال می‌دهم بازیکنم فحاشی کرده باشد.

اولیویرا درمورد پنالتی که در دقیقه 90 برای تیمش گرفته شد، گفت: در برنامه 90 عادل فردوسی پور بهتر این موضوع را توضیح می‌دهد، من هرگز درمورد داوری حرف نمی‌زنم.



پرسپولیس 1 - صبای قم 1

برانکو: از حرف‌های دایی غافلگیر شدم

از حمله دوباره دایی به داوران تا تنفر جلالی از ورزشگاه اصفهانبرانکو ایوانکوویچ پس از تساوی یک - یک پرسپولیس مقابل صبای قم اظهار داشت: در این فضایی که پر از احساس بود امروز بازی سختی را انجام دادیم. ما می‌دانستیم که بازی سختی در انتظارمان است.

وی افزود: همان‌طور که در کنفرانس قبل از بازی اعلام کردم این دیدار می‌توانست کلیدی‌ترین بازی امسال ما باشد و با قلب‌مان به دنبال پیروزی بودیم، اما متأسفم که نتوانستیم با پیروزی هواداران را خوشحال کرده و برد را تقدیم کاپیتان فقیدمان کنیم. با این حال هیچ ایرادی از بازیکنانم نمی‌توانم بگیرم، چون همه نیروی خود را در زمین گذاشتند و تا آخرین ثانیه اعتقاد به برد داشتند، اما شانس کافی هم نداشتیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تأکید کرد: باز هم فرصت‌های متعددی را از دست دادیم و عملاً بازی روی یک دروازه می‌چرخید اما تمرکز و شانس با ما نبود تا بتوانیم موقعیت‌های‌مان را به گل تبدیل کنیم. می‌دانستیم بازی سختی در پیش داریم، چون بدون پنج بازیکن اصلی‌مان بازی کردیم.

وی در واکنش به این مسئله که علی دایی در کنفرانس خبری اعلام کرده امروز بازی را برای پرسپولیس درآوردند چون نمی‌خواستند هواداران این تیم غم دیگری را تجربه کنند، گفت: من باید اعتراف کنم که از این صحبت غافلگیر شدم. واقعاً اگر داور قصد کمک کردن به تیم ما را داشته باید در نیمه اول بلافاصله روی مهدی طارمی پنالتی اعلام می‌کرد. شاید مثلا داور در این بازی یک اوت را نگرفته باشد اما واقعاً نمی‌دانم باید چه چیزی بگویم.

دایی: می خواستند بازی را برای پرسپولیس درآورند

از حمله دوباره دایی به داوران تا تنفر جلالی از ورزشگاه اصفهانعلی دایی پس از تساوی یک بر یک مقابل پرسپولیس در نشست خبری گفت: ایام محرم و شهادت سردار همدانی را تسلیت می‌گویم. به نظرم بازی خوبی بود و هر دو تیم برای برد آمده بودند ولی متاسفانه ما در دقایق پایانی برد را از دست دادیم. با این جو و هیاهویی که قبل از بازی شروع شده بود و سطح ضعیفی داوری که در این بازی دیدیم با اینکه توپ بیشتر در دست پرسپولیس بود اما اگر دقت می‌کردیم می‌توانستیم بیشتر گل بزنیم. اسلامی یک موقعیت خوب گلزنی را از دست داد و بعد از آن بازی برگشت و گل مساوی را خوردیم.

علی دایی در مورد اینکه خطاهای زیاد بازیکنان شما توصیه شما بود یا شرایط بازی اینگونه ایجاد می‌کرد، گفت: به نظرم در بازی این اتفاق‌ها می‌افتد اما اگر داور خطای روی بازیکنان ما را می‌گرفت آن موقع این سوال را باید از برانکو می‌پرسیدید.

دایی تصریح کرد: موقعیت‌های 30 به 70 را به سود پرسپولیس می‌گرفت چه کاری از دست بازیکنان ما برمی آمد. یک برنامه تلویزیونی فقط خطاهای داخل محوطه را می پردازد و خطاهایی که بیرون محوطه رخ می‌دهد نمی‌پردازد. فکر می‌کنم به گونه‌ای بود که هواداران پرسپولیس غم دیگری را نداشته باشند و می‌خواستند به هر صورتی که هست بازی را برای پرسپولیس دربیاورند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • akbar ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    آرزو به دلمون موند که دایی یک بار هم که شده داور بدبخت رو مقصر ندونه. از ثانیه اول شروع کرده اعتراض به داوری.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس