کد خبر 482562
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: داوران فوتبال زحمت می‌کشند و از نوجوانی بر روی داوری کار کردند و تخصص دارند و مثل من که یک روزه رئیس فدراسیون فوتبال شدم آنها یک شبه داور نشدند.

به گزارش مشرق، علی کفاشیان در همایش آسیب‌شناسی داوری گفت: چند وقت پیش چنین همایشی در خصوص دلالی و فساد در فوتبال برگزار شد که بسیار آموزنده بود و امیدوارم این همایش نیز آموزنده و مفید باشد. شما مطمئن باشید که داوری از خانواده فوتبال جدا نیست شاید در یک خانواده دیدگاه‌ها تفاوت داشته باشد اما در اصل همه یک خانواده هستیم و اگر هم مشکلی باشد باید آن را در خانواده حل کرد.

وی ادامه داد: شاید یکسری بخواهند مسائل را گردن یکدیگر بیندازند اما ما باید الگو داشته باشیم و طبق الگو رفتار کرده و عمل کنیم که یکی از این الگوها می‌تواند مسابقات بین‌المللی و رقابت‌های جام جهانی و المپیک باشد.

کفاشیان با اشاره به زحماتی که داوران متقبل می‌شوند گفت: داوران بین‌المللی مثل من که یک روزه رئیس فدراسیون فوتبال شدم آنها هم یک شبه داور نشده اند. داوران از نوجوانی کار خود را آغاز کرده و امروز به عنوان نخبگان در این امر انتخاب شدند. اگر هم داوری داریم به شکل یک خبره و متخصص به او نگاه کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: حالا هم اگر این مسائل پیش می‌آید باید یک کارشناسی کرد و نباید اینطور باشد که تیم بازنده شکست خود را گردن داور بیندازد. باید آسیب‌شناسی کرد که چرا چنین اتفاقی می‌افتد.

وی گفت: با صراحت اعلام می‌کنم که در این 8 سال اصلا ندیدم و یا خیلی کم دیدم که یک داور بخواهد حیثیت 20 ساله‌اش را زیر سوال ببرد که به نفع یک تیمی قضاوت کند.

کفاشیان افزود: فوتبال مثل کشتی و والیبال نیست که در صورت مشکل داوری، صحنه را بازبینی کرده و نتیجه را تغییر دهند. شاید زیبایی فوتبال همین باشد که اگر اشتباهی می‌شود کار ادامه پیدا کرده و دیگر توقفی در کار نیست. اگرچه در صورتی که اشتباهی هم صورت می گیرد باید پس از اثبات آن به صحبت پرداخت و نباید به خودمان اجازه دهیم که از پیش قضاوت کنیم چون اشتباه هم جزئی از داوری است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس