کد خبر 482942
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴

نخستین همایش آسیب شناسی داوری فوتبال در غیاب دبیرکل فدراسیون برگزار شد.

به گزارش مشرق، نخستین همایش آسیب‌شناسی علم داوری فوتبال در ایران از صبح روز گذشته به میزبانی هیأت فوتبال استان تهران در دانشگاه شهید رجایی و با حضور علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال، فریدون اصفهانیان و مسعود عنایت رئیس کمیته و دپارتمان داوری فدراسیون، حبیب‌الله شیرازی رئیس هیأت فوتبال تهران، توحید سیف رئیس کمیته پزشکی، ذوالفقارنسب و کارشناسان داوری مانند هوشنگ نصیرزاده، علی خسروی، علی میرزابیگی، رسول فروغی و غیره برگزار شد.

این همایش با هدف آسیب‌شناسی مشکلات داوری در رقابت‌های فوتبال باشگاهی برگزار شد و نکته قابل توجه اینکه مشکلات و مسائل مربوط به داوری در این همایش به صورت علمی برگزار شد.

همچنین ضمن بررسی این مشکلات توسط کارشناسان داوری برخی از روانشناسان علم ورزش از جمله دکتر نمازی‌زاده پدر علوم ورزشی ایران در این مورد به صحبت پرداخته و راهکارهای لازم برای حل اساسی مشکلات داوری را عنوان کردند.

این همایش در حالی برگزار شد که به نظر می‌رسید تنها فردی که می‌توانست حضور مفید و مثمرثمری در جلسه داشته باشد علیرضا اسدی، دبیرکل فدراسیون فوتبال به عنوان فردی باشد که در فدراسیون ارتباط مستقیمی با داوران دارد.

در جلسه دیروز با وجود پیش رفتن برنامه‌ها و انجام سخنرانی‌های مفید و تأثیرگذار از سوی افرادی مانند دکتر نمازی‌زاده، هوشنگ نصیرزاده، علی خسروی، رسول فروغی و سایر مسئولان فوتبالی و علم روانشناسی، نکته‌ای که بیش از هر چیزی به چشم می‌آمد، درد و دل‌های داورانی بود که احساس می‌کردند کسی در فدراسیون فوتبال حامی آنها نیست و هیچ توجهی به آنها نمی‌شود.

با این احوال در این همایش جای دکتر اسدی که ارتباط مستقیمی با دپارتمان داوری دارد، ابلاغ های داوری را امضا و سایر مسائل داوری به وی مربوط می‌شود، می‌توانست با حضور در این همایش علاوه بر شنیدن مشکلات داوران از زبان آنها، راهکارهای لازم در جهت کاهش اشتباهات داوری را بیان کند.

اینکه چرا اسدی در این همایش شرکت نکرد، دست آخر دلیلش مشخص نشد. شاید هم دبیرکل فکر می‌کرد که حضور نصفه و نیمه کفاشیان برای حل مشکلات داوران و شنیدن درد و دل‌های آنها کافی بوده و دیگر نیازی به حضور وی نیست. هرچند که کفاشیان هم پس از پایان صحبت‌هایش به بهانه حضور در جلسه‌ای مهم خیلی شتابزده جلسه را ترک کرد.

با این حال حضور اسدی به عنوان شخص اول اجرایی فدراسیون فوتبال در همایش دیروز می‌توانست به داوران این نوید را بدهد که حداقل کسی در فدراسیون فوتبال هست که به صحبت‌ها و مشکلات آنها گوش داده و در جهت رفع آنها گام بردارد که این امر هرگز محقق نشد تا داوران بمانند و حوضشان!
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس