کد خبر 482931
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸

نماینده دائم روسیه در مقر سازمان ملل متحد در وین می‌گوید نخستین نشست کمیسیون مشترک ایران و گروه ۱+۵، با هدف بررسی روند پیاده‌سازی توافق هسته‌ای، روز دوشنبه در پایتخت اتریش برگزار می شود.

 به گزارش مشرق، اینترفکس نوشت: «ولادیمیر ورونکوف» نماینده دائم روسیه در مقر سازمان ملل عنوان داشت که این نشست همچنین به «ارزیابی کلی پیشرفت نقشه راه همکاری ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی» خواهد پرداخت.

این دیپمات ارشد روسیه همچنین گفته است که نشست روز دوشنبه، به همگام‌سازی مسائل مرتبط با برنامه جامع اقدام مشترک که همچنان مراحل اجرای خود را طی می‌کند، معطوف خواهد بود.

کمیسیون مشترک ایران و گروه پنج به علاوه یک، وظیفه دارد در چارچوب توافق هسته‌ای ایران که تیرماه امسال در وین به امضا رسید، بر نحوه اجرای آن نظارت کند.

سند توافق هسته‌ای ایران موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک، در یک بازه ۹۰ روزه از زمان اعلام آن در تیرماه امسال، در کشورهای طرف توافق روال قانونی خود را طی کرد، و در ایران پس از آن که هفته گذشته مجلس شورای اسلامی، با تصویب طرحی چارچوب‌های خود را برای اجرای آن به دولت اعلام کرد، شکل اجرایی به خود گرفت.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس