وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در حوزه روابط دوجانبه سیاسی همکاری مناسبی با اندونزی داشته‌ایم.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف در نشست خبری مشترک با خانم «رتنو مرسودی» وزیر خارجه اندونزی ضمن ابراز خرسندی از اینکه وزیر امور خارجه اندونزی امروز میهمان جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: ایران و اندونزی همواره روابط خوب سیاسی و بین‌المللی داشته‌اند.

وی افزود: دیدگاه‌های ما به عنوان دو کشور اسلامی، غیرمتعهد و عضو مجموعه‌های مشترک، نزدیک است.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه همکاری‌های خوبی با مجموعه کشورهای آ.سه.‌آن داریم، ادامه داد: در حوزه روابط دوجانبه سیاسی، همکاری‌های مناسبی را در زمینه‌های مختلف داشته‌ایم. هر دو کشور همکاری جدی در مساله تروریسم دارند.

ظریف با بیان اینکه دو کشور ایران و اندونزی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، همکاری‌های جدی دارند خاطرنشان کرد: کمیسیون مشترک اقتصادی را با حضور مسئولین هر دو کشور را برگزار کرده‌ایم.

وی با اشاره به ملاقات روحانی با رئیس‌جمهور اندونزی در سفر اخیر به جاکارتا، تصریح کرد: ملاقات تعیین‌کننده‌ای بود و نشان‌دهنده عزم رهبران دو کشور برای افزایش روابط اقتصادی است.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: ایران و اندونزی همکاری‌های خوبی را شروع کرده‌اند و به ویژه در حوزه‌ تولید فعال هستند.

ظریف با بیان اینکه توافق کرده‌ایم در همه زمینه‌ها دو کشور همکاری کنند، خاطرنشان کرد: بخش خصوصی دو کشور فعال است و در حوزه همکاری‌های بانکی و پولی فعالیت می‌کند.

وزیر امور خارجه افزود: ایران و اندونزی دو کشور مهم در جهان اسلام هستند که دیدگاه هایی مشترک دارند.

وی درخصوص فاجعه منا نیز گفت: با وزیر خارجه اندونزی در مورد فاجعه منا صحبت کردیم و روش هایی که برای جلوگیری از تکرار حوادث باید وجود داشته باشد را بررسی کردیم. متاسفانه اندونزی نیز متجاوز از ۱۱۳ قربانی در این فاجعه بسیار بزرگ داشته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم اندونزی نیز از این فاجعه خسارت دیده و نیاز است تعامل برای جلوگیری از تکرار این حوادث ادامه پیدا کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس