کد خبر 481578
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰

پیش از اینکه توافقنامه هسته ای میان ایران و کشور های پنج به اضافه یک به امضاء برسد، سازمان امنیت سوئیس برای انجام تحقیقات درباره جاسوسی کامپیوتری به هتل پرزیدنت ویلسون در ژنو رفت تا بتواند مدارکی مبنی بر جاسوسی کامپیوتری اسرائیل بدست آورد.

به گزارش مشرق، تونی پاترسون روزنامه نگار نشریه انگلیسی ایندیپندنت، می گوید: سازمان های اطلاعاتی اسرائیل  با استفاده از یک ویروس کامپیوتری به ارزش پنجاه میلیون دلار توانسته اند از مذاکرات هسته ای میان ایران و پنج به اضافه یک، در کشور های سوئیس و اتریش آگاه شوند. 

پاترسون با اشاره به افشاگری نشریه سویسی تاگزآنزیگر، می نویسد برپایه بررسی های سازمان اطلاعاتی سویس، اسرائیل پشت ماجرای جاسوسی از مذاکرات هسته ای بوده است.

اسرائیل توانسته است بابهره گیری از یک نرم افزار بسیار مدرن کامپیوتری ویروس تروجان(اسب تروا) که به احتمال زیاد ساخت کارشناسان اسرائیلی می باشد با حملات سایبری به دوربین های میکروفن دار محل اقامت مذاکره کنندگان ایرانی و خارجی دسترسی یافته و از چند و چون مذاکرات آگاه شود. 

فرامرز دادرس، کارشناس اطلاعاتی در این زمینه می نویسد: پیش از اینکه توافقنامه هسته ای میان ایران و کشور های پنج به اضافه یک به امضاء برسد، سازمان امنیت سوئیس برای انجام تحقیقات درباره جاسوسی کامپیوتری به هتل پرزیدنت ویلسون در ژنو رفت تا بتواند مدارکی مبنی بر جاسوسی کامپیوتری اسرائیل بدست آورد. سازمان امنیت سوئیس پیش از اینکه تحقیقات خود را در هتل ویلسون آغاز کند به دست داشتن اسرائیل در این ماجرا مشکوک بود. سازمان امنیت سوئیس در بهار 2015، اطلاعاتی در این مورد به دست آورده بود.

هنگامی که کاسپرسکی، شرکت معروف روسی سازنده ضد ویروس های کامپیوتری پی برد که شماری از کامپیوترهای هتل های لوکس اروپا که مجهز به سیستم های ضد ویروس شرکت کاسپرسکی بودند مورد حمله سایبری قرار گرفته اند، بی درنگ ماًمورین اطلاعاتی در یافتند که این هتل ها محل اقامت هیات ایرانی مذاکره کننده هسته ای بوده است. به گزارش پارس، دادستان کل سوئیس در تاریخ ششم ماه می 2015 بی درنگ پرونده ای در این مورد تشکیل داد و کارشناسان جرایم سایبری برای تحقیقات به هتل ویلسون روانه شدند. 

بررسی این مسئله ساده نبود به دلیل اینکه شماری از اعضای بخش امنیتی خود هتل قبلاً سابقه خدمت در سازمان های اطلاعاتی اسرائیل داشتند.

در این تحقیقات مدارک به دست آمده نشان داد یک نرم افزار جاسوسی و مراقبت بسیار پیشرفته به نام (داک-2) در سیستم های مراقبت هتل نفوذ داده شده بود. به گزارش پارس، (داک-)2 از خانواده تروجان های (استاکس نت) می باشد که قبلاً در سیستم های کامپیوتری مراکز اتمی ایران مانند بوشهر نفوذ کرده بود. ساخت این ویروس بسیار پرهزینه است و کارهکر های عادی نمی باشد و نیاز به دانش بالایی دارد.

جاسوسان همین سیستم را در هتل (Beau Rivage Palace Hôtel) در شهر لوزان یکی از محل های اقامت و مذاکره هیات ایرانی و کشور های پنج به اضافه یک کارگذاشته بودند.


منبع: پارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • حسنی ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 0
    جا سوسی کنند مگر میتوانند چه غلطی بکنند مگر وطن فروشان داخلی این همه فتنه کردندو میکنند توانسته اند غلطی بکنند که اسراییل بکند اینشاالله به حول قوه الهی برهبری ایت الله خامنه ای اسراییل وهوادارانشون ازصفحه روزگار محو خواهند شد
  • حسین ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 0
    خیلی خنده دار بود امروز آمریکا گفت آزمایش موشکی ایران رو در شورای امنیت مطرح میکنم در حالی که تیم هسته ای می گفت قطعنامه شورای امیت نمیتونه برای ما الزامی باشه ولی آمریکا با زوری که در شورای امنیت داره برای ایران چالش ایجاد میکنه
  • ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 0
    باش تا صبح دولتت بدمد كه اين هنوز از نتايج سحر است!!! خدا رحمت كند كمال تلدين اصفهاني را
  • ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    نگران نباشید مثل من خوشخیلال باشید و لبخند بزنید
  • مهدی ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    خب به سلامتی ایشالا شاید درس عبرتی بشه واسه ما ایرانیهای ساده که به هر کشوری و هر چیزی اعتماد میکنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس