کد خبر 480941
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹

معاون پارلمانی وزیر امور خارجه گفت: ابتدا اعلام لغو یا توقف تحریم‌ها در کنگره آمریکا و اتحادیه اروپا صورت می‌گیرد و پس از آن اجرای متقابل تعهدات انجام می‌شود.

به گزارش مشرق، حسن قشقاوی معاون پارلمانی وزیر امور خارجه امروز سه‌شنبه پس از اتمام صحن علنی مجلس در جمع خبرنگاران، گفت: با اقدام بسیار مثبتی که امروز در مجلس انجام شد زمینه مناسبی برای اجرای برجام فراهم می‌شود که البته باید منتظر نظر شورای نگهبان هم باشیم.

وی افزود: همانطور که من از قبل پیش‌بینی می‌کردم، فرجام برجام در مجلس مثبت است و در شورای نگهبان هم فکر می‌کنم به همین صورت خواهد بود.

قشقاوی با ابراز خرسندی از اجازه به دولت جهت فراهم آوردن اجرای برجام در فرصت 90 روزه، گفت:‌ ابتدا طبعا اعلام لغو یا توقف تحریم‌ها طبق آنچه در کنگره آمریکا مصوب شده است و لغو تحریم های اتحادیه اروپا صورت می‌گیرد و پس از آن اجرای متقابل انجام می‌شود. یعنی عملیات برای تحقق تعهداتی که ما داریم و تعهداتی که طرف مقابل دارد که در نهایت همه چیز به خوبی عملی خواهد شد و آثار خیر و برکت آن در اقتصاد ملی خواهد بود.

وی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگاران اظهار داشت: بنده و آقای ظریف از جلسه شب گذشته با دبیر شورای عالی امنیت ملی خبر نداشتیم و آقای ظریف و همکاران‌شان آماده بودند که در مجلس در مقام پاسخگویی حاضر شوند ولی خوشبختانه اقدامات خوبی در صحن علنی صورت گرفت.

معاون پارلمانی وزارت امور خارجه گفت:‌ این عبارت که اعلام کردند آقای ظریف جلسه علنی را ترک کرده است درست نیست و ایشان پس از اتمام مراحل قانونی طرح جلسه را ترک کرد و به احترام مجلس به همراه 2 معاون خود آقایان عراقچی و تخت‌روانچی در مجلس حضور داشت.

وی جلسه امروز و قبلی مجلس را بسیار خوب عنوان کرد و اظهار داشت: درست است که برخی حواشی وجود داشت اما متن، مهم‌تر از حاشیه است و آن این است که مخالف و موافق در یک فضای دموکراتیک و جدی نظرات خود را مطرح کردند و این یک ارزش بالا در کار پارلمانی دارد و دنیا می‌فهمد که نمایندگان و فراکسیون‌ها نظرات خود را به صورت آزادانه مطرح می‌کنند. من فکر می‌کنم یک کار زیبای تعاملی صورت گرفت.

قشقاوی تصویب طرح اجرای برجام را تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال جاری برشمرد و گفت: یکی از جلوه‌های ارزشمند این شعار در دو جلسه اخیر مجلس و رأی خوب 64 درصدی به طرح اجرای برجام نشان داده شد.

معاون پارلمانی وزارت امور خارجه گفت:‌ مسئولیت دولت پس از تصویب طرح اجرای برجام زیاد خواهد شد چون دولت مجری برجام است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس