گروه سیاسی مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

** کیهان

نا امیدی از عملکرد اوباما در آمریکا رو به افزایش است


نتایج یک نظرسنجی در آمریکا از ناامیدی اکثریت شهروندان این کشور نسبت به عملکرد اوباما حکایت می‌کند.
نتایج نظرسنجی نشریه آمریکایی «آتلانتیک» نشان می‌دهد آمریکایی‌ها نسبت به شرایط اقتصاد و عملکرد باراک اوباما مأیوس هستند.
به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما، نتیجه آن نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد دیدگاه‌های شهروندان آمریکایی در ارتباط با مسائل اقتصادی در مقایسه با چند سال گذشته بهتر نشده است. برخی نیز رئیس جمهور آمریکا را عامل مشکلات می‌دانند. افکار عمومی آمریکا همچنین براین باورند که عملکرد باراک اوباما رئیس جمهور این کشور، اقتصاد و مسیری که آمریکا به طور کلی در پیش گرفته است، مأیوس کننده است.
براساس این نظرسنجی، میزان افرادی که بر این باورند آمریکا «در مسیری درست حرکت می‌کند»، به 23 درصد کاهش یافته است که پایین‌ترین رقم از اواخر سال 2013 محسوب می‌شود. شمار افرادی که می‌گویند آمریکا «به صورتی جدی در مسیری اشتباه قرار گرفته است»، به 62 درصد افزایش یافته است که در مقایسه با نظرسنجی که در فوریه گذشته انجام شد، افزایش نشان می‌دهد. در آن نظرسنجی، 43 درصد رویکردی مثبت و 54 درصد نیز رویکردی منفی درباره مسیر آمریکا داشتند. اما در نظرسنجی ماه مه، 27 درصد رویکردی مثبت و 59 درصد دیدگاهی منفی در این باره داشتند.
میزان محبوبیت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز با کاهش مواجه شده است. در ماه مه گذشته، شمار آمریکایی‌هایی که از عملکرد شغلی اوباما رضایت داشتند 46 درصد بود. اما در نظرسنجی جدید، میزان محبوبیت اوباما به 44 درصد رسیده است.
همچنین شمار افرادی که بر این باورند اقدامات اقتصادی اوباما سبب افزایش فرصت‌هایی برای مردم می‌شود نیز کاهش یافته است و به 24 درصد رسیده است. این پایین‌ترین رقم از نوامبر سال 2013 محسوب می‌شود.
همانند همیشه، سفیدپوستان بیش از دیگران از عملکرد اوباما ناراضی هستند. تنها 16 درصد از افراد سفیدپوست اعلام کردند اقدامات اوباما سبب افزایش فرصت‌ها شده است و تنها 33 درصد اعلام کردند از عملکرد او رضایت دارند.


ایجاد انتظار از برجام اهرم فشاری که برعکس می‌شود


«با تصویب برجام، دیگر بهانه‌ای از دولت پذیرفتنی نیست.»
سایت تابناک در این زمینه نوشت: مجلس در حالی که کمتر کسی تصور آن را داشت اقدام به تصویب جزئیات طرح برجام کرد. تصویب جزئیات این طرح در مجلس البته با توجه به سابقه مطرح شدن طرح و تصویب آن در کلیات البته چندان دور از انتظار نبود؛ اما آنچه بسیاری را شگفت زده کرد، تصویب جزئیات تنها در کمتر از یک ساعت بود؛ چیزی که نه مخالفان و نه حتی خوشبین‌ترین موافقان طرح انتظار آن را نداشتند. اما موضوع دیگر تصویب برجام در مجلس نیست. آنچه اکنون باید بسیار مورد توجه قرار بگیرد، وضعیت روحانی و دولت بعد از تصویب این طرح و اجرایی شدن برجام است.
تابناک می‌افزاید: بخش مهمی از چرایی تبدیل شدن عرصه اقتصادی به آوردگاه بعدی را باید در مدیریت ضعیف این حوزه از سوی کابینه دولت دنبال کرد. علیرغم انتقادات شدیدی که روحانی و تیم وی به نحوه مدیریت دولت قبل در حوزه اقتصاد داشتند، گویا مجموعه تلاش‌های آنها در این حوزه چندان تفاوتی در ماهیت با دولت قبل نداشته است. شاید مهمترین نقطه قوت دولت در حوزه اقتصاد را باید در مهار تورم و رساندن آن به حدود 15 درصد دانست. اما نگاهی به همین مورد نیز حاکی از آن است که این اقدام دولت در پی تلاش‌های عمیق برای اصلاح ساختاری در اقتصاد نبوده و ناشی از تلاش‌های سطحی همچون کنترل بازار با سیاست‌های پولی و مالی بوده است. پیش‌بینی‌ها از افزایش نرخ تورم با برخود به هسته سخت نیز چیزی جز این را بیان نمی‌کند که تلاش‌های دولت در این موضوع سطحی و عجولانه بوده است؛ ضمن آنکه نباید آفت این سیاست‌ها برای عمیق‌تر شدن رکود اقتصادی را نیز از نظر دور داشت.
تابناک خاطرنشان کرد: دقیقاً مشابه اشتباهی که روحانی در زمان انتخابات مرتکب شد و انتظارات عمومی را از بهبود اوضاع اقتصادی در کوتاه مدت به شدت افزایش داد، طی ماه‌های گذشته حامیان دولت و برخی مسئولان دولتی مرتکب شده‌اند. داستان این افزایش انتظارات را باید در یکسری از اظهار نظرهای به نظر غیرکارشناسی و بدون آمار و جزئیات دقیق از ضرر و زیان‌های عدم اجرای برجام جستجو کرد. طی یک ماه گذشته، بارها شاهد اینگونه اظهار نظرات بوده‌ایم که عدم اجرای برجام به شکل روزانه ضررهای میلیونی و میلیارد دلاری برای اقتصاد ایران خواهد داشت.
اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور در اولین اظهارنظر در این مورد هزینه هر روز عدم اجرای برجام را معادل 100 میلیون دلار برآوردکرد. دیگرانی نیز در این میان لب به سخن گشودند و از زیان‌های کلان عدم اجرای برجام اعداد و ارقام متفاوتی ارائه دادند. سیروس ناصری این هزینه را روزانه 100 تا 150 میلیون دلار برآوردکرد و صادق زیباکلام، هزینه عدم لغو تحریم‌ها را روزانه 3 میلیارد دلار ارزیابی کرده است.(!)
این موضوع جدی‌تر از آن است که با نگاهی طنزآلود و تمسخرگونه به آن نگریسته شود. اکنون دولت و حامیان دولت باید پاسخ دهند با اجرای برجام هزینه‌های برداشته شده از دوش دولت و اقتصاد ایران به کجا می‌رود و چه نتایجی دارد! به عبارت دیگر، هزینه‌های اعلام شده از تأخیرهای روزانه در اجرای برجام به معنی آن است که پس از اجرا، معادل ارقام اعلام شده باید سرمایه- به شکل ارز یا کالا- به اقتصاد ایران تزریق شود؛ این موضوعی است که چندی پیش در موردجریان پول‌های بلوکه شده نیز شاهد آن بودیم. به عبارتی مسئولان دولتی اکنون با تکرار اشتباه گذشته، انتظارات عمومی را از دوره اجرایی شدن برجام افزایش داده‌اند؛ هرچند به نظر می‌آید، این اعداد و ارقام اعلامی از سوی موافقان برجام و دولت، بدون هیچ محاسبه دقیق و مشخصی بیان شده، اما اکنون باید در این مورد پاسخگو باشند.
اعلام این ارقام شاید بیش از همه برای افزایش فشار بر مخالفان و تسهیل تصویب برجام در مجلس بوده است. روحانی به خوبی می‌داند که آنچه امروز گریبان دولت را گرفته، اقتصاد است و نه مسئله هسته‌ای؛ موضوعی که اگر روحانی و دولت زودتر فکری به حال آن نکنند، حتی قدرت این را دارد که تمامی دستاوردهای توافق هسته‌ای را نزدافکار عمومی زیر سؤال ببرد.


با قسم جلاله نمی‌شود برای برجام دستاورد درست کرد


متن برجام هیچ تضمینی برای لغو تحریم‌ها و حفظ دستاوردهای کشور ندارد و انکار این واقعیت با قسم جلاله ممکن نیست.
روزنامه رسالت در یادداشتی نوشت: کمیسیون ویژه بررسی برجام پس از 40 روز بررسی و دعوت از کارشناسان خبره و موافقان و مخالفان برجام و مداقه در ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، فنی و... گزارشی را به صحن علنی مجلس تقدیم کرد اما بلافاصله پس از این گزارش، طرح دو فوریتی تقدیم مجلس شد تحت عنوان «طرح قانونی اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام». این طرح هیچ نسبتی یا تأثری از گزارش کمیسیون ویژه نداشت.
محمدکاظم انبارلویی در این یادداشت می‌افزاید: کار بزرگ طرح مذکور، لغو چهار قانون کلیدی مجلس طی 10 سال گذشته است که همگی متضمن استقلال کشور در حوزه امنیتی و فنی بود. این قوانین متضمن حفظ دستاوردهای هسته‌ای و خون پنج تن از شهدای هسته‌ای است که هم پای آن ریخته شده بود.
اکنون ما هستیم و یک متن که هیچ تضمینی در آن برای لغو تحریم‌ها وجود ندارد. ما هستیم و یک متن که هیچ تضمینی در آن برای حفظ دستاوردها و استقلال علمی کشور آن‌طور که در چارچوب‌های مقرر در بیانات رهبری بوده، رعایت نشده است.
متأسفانه منطق موافقان و به ویژه نماینده دولت در این‌باره سست بود. آقای صالحی سه بار قسم جلاله خورد که؛ «در مسئله هسته‌ای کندی و توقف در کار نیست.» این سوگند با متن برجام و اسناد ضمیمه نمی‌خواند. موافقان برجام باید در این‌باره استدلال و سند بیاورند نه قسم جلاله! اشکالات برجام و امتیازات نقد داده شده تردید نمی‌آورد که این یک فتح‌الفتوح نیست، اما آقای صالحی نماینده دولت آن را تاج افتخار و سند افتخار اعلام کرد. سندی که دولت حاضر نیست نام عهدنامه، مقاوله‌نامه، قرارداد و موافقت‌نامه بر آن بنهد. منطق دولت و موافقان برجام در مجلس بر اعتماد به آمریکا استوار است. در حالی که هیچ دلیل حقوقی و عقلی نه در سند برجام و نه در سابقه مناسبات آمریکا با ایران بر این اعتماد وجود دارد. آنچه در جریان رسیدگی به طرح برجام در مجلس به طور برجسته رخ داد حاشیه‌سازی بود. ما در برابر یک متن قرار داریم که یک سوی آن ایران مقتدر و ملت مسلمان قرار دارد و طرف دیگر دشمن یا دشمنان شماره یک اسلام و ایران!
رسالت تأکید کرد: موافقان و مخالفان برجام در مجلس باید منتظر روزی باشند که ثابت شود اعتماد مجدد به آمریکا عاقلانه بوده است یا توصیه پرهیز از پیمان‌شکنان و بریدن از دشمن و فارغ شدن از اهرمنان!


رویکردهای اقتصادی دولت به سمت افزایش تورم پیش می‌رود


براساس آخرین تحولات اقتصادی پیش‌بینی می‌شود به زودی مهمترین دستاورد اقتصادی دولت یعنی کاهش تورم، در معرض یک تهدید جدی قرار خواهد گرفت.
به گزارش نسیم مقامات بانک مرکزی در دو سال اخیر به کمک برخی از سیاست‌های انقباضی دولت یازدهم (که منجر به یک رکود بی‌سابقه در کشور شد) موفق به مهار تورم شدند، اما دو وعده نخستی که درخصوص مهار رشد نقدینگی و مهار رشد پایه پولی به مردم و فعالان اقتصادی داده بودند به هیچ وجه تحقق پیدا نکرد. نقدینگی در عرض 750 روز با حدود 80 درصد رشد به 850 هزار میلیارد تومان رسید و جدیدترین گزارش بانک مرکزی هم نشان می‌دهد رقم کل پایه پولی هم تا میزان 136 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.
بررسی میزان رشد پایه پولی در ماههای اخیر نشان می‌دهد که روند افزایش پایه پولی در ماههای اخیر شتاب زیاد به خود گرفته است، زیرا در پایان اسفند 93 میزان رشد پایه پولی 10/6 درصد بود، اما ناگهان در خردادماه به 16/6  درصد و در پایان مرداد ماه با یک افزایش 8/4 درصدی به 19 درصد رسید. این در حالی است که میزان افزایش پایه پولی در پایان سال 92، 21/4 درصد بود و دولت در سال 93 تا حدی از میزان آن کاسته بود اما به نظر می‌رسد پایه پولی بار دیگر روی دور افزایش افتاده و تا پایان سال 94 رکورد افزایش پایه پولی در سال 92 را هم خواهد شکست.
به عقیده اقتصاددانان افزایش پایه پولی همواره تاثیر مستقیمی بر افزایش تورم دارد، ولی این تاثیر معمولا شش ماه بعد اثر خود را نشان می‌دهد. این یعنی تورم 15/1 درصدی برهه فعلی ناشی از میزان رشد پایه پولی در اسفندماه 93 است و برای تاثیرگذاری افزایش 8/4 درصدی پایه پولی بر میزان تورم باید تا شش ماه آینده صبر کنیم.
به باور کارشناسان افزایش پایه پولی در دو سال اخیر ناشی از افزایش بدهی بانکها به بانک مرکزی بوده، اما در سال 94 دولت یازدهم با برداشت از بانک مرکزی ( به عنوان تنخواه) تاثیر بسیار زیادی در شتاب گرفتن افزایش پایه پولی گذاشته، به طوری که سهم برداشت دولت از حساب بانک مرکزی در افزایش پایه پولی به 6/1 درصد رسیده است.
به گزارش نسیم اما در کنار رشد پایه پولی یک بلای اقتصادی دیگر هم در کمین دولت نشسته و هر لحظه ممکن است تاثیر خود را روی تورم و افزایش قیمت‌ها بگذارد. نقدینگی که در طول 750 روز اخیر چیزی در حدود 80 درصد رشد کرده و به 850  هزار میلیارد تومان رسیده بود، ناگهان از اسفندماه با شتاب بیشتری رشد کرد چرا که از اسفند 93 تاکنون میزان رشد نقدینگی در کشور به 8/7 درصد رسیده که این مقدار در مقایسه با مرداد سال گذشته 23/1 درصد افزایش یافته است. چرا که هفته گذشته اکبر کمیجانی مرد پشت پرده بانک مرکزی ناچار شد تا در گفت‌وگویی با هفته‌نامه تجارت فردا به زمینه‌چینی برای افزایش تورم، رشد نقدینگی و پایه پولی بپردازد. کمیجانی در این مصاحبه موضوع روابط تجاری بیشتر کشور بعد از اجرای برجام را پیش کشید و گفت که با تقویت روابط اقتصادی و تجاری کشور با شرکای جدید باید منتظر تشدید تقاضای کل در اقتصاد کشور و احتمال بازگشت روند افزایشی تورم باشیم. این اظهارات کمیجانی در کنار بسته اقتصادی که احتمالا دولتمردان در هفته جاری برای خروج از رکود آن را رونمایی می‌کنند (که به وسیله آن نشان دهند تا تمرکز دولت از کنترل تورم، به خروج کشور از رکود تغییر جهت داده است) شرایطی را فراهم می‌کند تا همه‌چیز برای افزایش تورم فراهم باشد و دولتمردان هم بتوانند با استدلال کافی از افزایش قیمت‌ها طی ماههای آتی دفاع کنند.
اما در این شرایط دانستن این مسئله که افزایش پایه پولی چه تبعاتی برای اقتصاد ایران دارد، بسیار حائز اهمیت باشد. در این خصوص هیئت علمی دانشگاه الزهرا(س)  گفت: افزایش پایه پولی تاثیر مستقیمی روی افزایش نقدینگی خواهد گذاشت و این مسئله در نهایت به افزایش تورم و گران شدن کالاها منجر خواهد شد.
محمد جهرمی عضو سابق شورای پول و اعتبار هم در گفت‌وگو با «نسیم» با تاکید بر تاثیر افزایش پایه پولی بر کاهش ارزش پول ملی بخش‌های مولد را هدف اصلی این رخداد اقتصادی دانست و تاکید کرد: با رکود موجود، افزایش پایه پولی می‌تواند عرصه را بر تولیدکنندگان سخت‌تر از حالا کند.

** خراسان

ابلاغ ويژه دولت براي حمايت از صادرکنندگان فعال در عراق

بر اساس ابلاغيه روزهاي اخير يک مسئول ارشد اجرايي به وزير صنعت و رييس کل بانک مرکزي، اعلام شده است که به استناد بند "ج" ماده 5 قانون چگونگي اداره صندوق ضمانت صادرات، تسهيلات ارزي معادل مبلغ 200 ميليون دلار به منظور حمايت از صادرکنندگان خدمات فني و مهندسي ايران به کشور عراق در قالب اعتبار فروشنده تحت ضمانت صندوق ضمانت صادرات ايران، به اين افراد اعطا مي شود و دوره بازپرداخت تسهيلات موضوع اين ابلاغيه نيز يک سال خواهد بود.

پيشنهاد يک مسئول براي توزيع رايگان سيب زميني و پياز

بر اساس درخواست رسمي يکي از مسئولان اقتصادي دولت به تعدادي از مديران ارشد نهاد رياست جمهوري، پيشنهاد شده است نسبت به توزيع رايگان مازاد سيب‌ زميني و پياز موجود در انبارها بين اقشاري چون مددجويان کميته امداد امام خميني (ره) و سازمان بهزيستي کشور به دلايلي چون عدم امکان فروش در بازار و در راستاي جلوگيري از امحاء، اقدام شود که موافقت مقدماتي با آن بر اساس بند ۶ اصل ۴۳ قانون اساسي مبني بر ضرورت منع اسراف و تبذير در همه شئون مربوط به اقتصاد، اخذ شده است.

** وطن امروز

اطلاعیه‌ای درباره اقدام غیراخلاقی صالحی

در پی اقدام غیراخلاقی و غیرشرعی علی‌اکبر صالحی در روز یکشنبه در صحن علنی مجلس، روح‌الله حسینیان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد. به گزارش «وطن‌امروز» متن این بیانیه به این شرح است:
بسمه تعالی
بنده تصمیم نداشتم درباره آنچه بین من، آقای ظریف و آقای دکتر صالحی گفت‌وگو شد سخنی بگویم. چون به نظر می‌رسد رسانه‌های ضدانقلاب و طرفدار دولت به جای پرداخت به اصل نظریات موافقین و مخالفین در مجلس شورای اسلامی به دنبال حاشیه‌سازی هستند تا اصل منطق مخالفین برجام تحت‌الشعاع قرار گیرد زیرا اگر رسانه‌ها منطق مخالفین این معاهده رقت‌انگیز را نقل می‌کردند منطق موافقین و طراحان تحمیل قرارداد به مجلس شورای اسلامی روشن می‌شد. به این جهت برای روشن شدن موضوع برای دوستان تمام آنچه را به آقای ظریف و آقای صالحی گفته‌ام به اطلاع مردم متدین و حزب‌اللهی شریف می‌رسانم. لازم به ذکر است که سخن من به تذکری بازمی‌گردد که در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به آقای ظریف دادم و عین صحبتم در کمیسیون ضبط شده و موجود است. من در کمیسیون امنیت پس از بیانیه لوزان گفتم: آقای ظریف! شما با نابودکردن اورانیوم غنی‌شده 20 درصد و تعطیلی آب سنگین اراک یک قدرت روانی را از جمهوری اسلامی گرفته‌اید و بزودی اسرائیل ایران را تهدید به بمباران هسته‌ای می‌کند. درست پس از یک ماه توسط وزیر سابق دفاع اسرائیل، ایران تهدید به بمباران هسته‌ای شد. در روز یکشنبه به صورت خصوصی که بعداً آقای امیرآبادی نیز حضور پیدا کردند، گفتم آقای ظریف و آقای صالحی اگر به خاطر برجام که البته دعا می‌کنم چنین خبری نشود، اسرائیل ایران را تهدید به بمب اتم کرد یا آمریکا به ایران موشک زد، مردم شما را محاکمه خواهند کرد و اگر من کاره‌ای بودم آقای صالحی را محکوم می‌کنم که سیمان‌هایی که در قلب رآکتور اراک ریخته بیرون آورد و خودش را داخل رآکتور کرده و سیمان به اطرافش تزریق کند. البته با این شرایطی که عرض کردم حتماً امت متدین و کسانی که برای ساختن رآکتور اراک زحمت کشیده‌اند و با تسامح و تساهل آقایان این قلب تپنده محکوم به پر شدن با بتن شد این مجازات را با جرم متناسب می‌دانم. من از همه دلسوزان می‌خواهم که به اصل موضوع بپردازند و به این حواشی که با نیت خاص برای تحت‌الشعاع قراردادن اصل موضوع برجام و ابهامات بی‌شمار آن شکل گرفته است، وقعی ننهند.
 
نامه آیت‌الله حائری به 5 نماینده شگفت‌انگیز

اقدام غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی 5 نماینده عضو کمیسیون برجام یعنی مسعود پزشکیان، غلامرضا تاج‌گردون، علاء‌الدین بروجردی، منصور حقیقت‌پور و عباسعلی منصوری‌آرانی صدای اعتراض آیت‌الله حائزی‌شیرازی را به همراه داشت!  به گزارش «نسیم» متن این نامه به شرح زیر است:
بسمه‌تعالی
برادران نویسنده صد‌وشصت مزیت برای برجام
ضمن تقدیر و تشکر از نیات پاک، دقت‌نظر و احساس مسؤولیت و وقت گذاشتن برای این کار حیاتی، مطلبی به نظر اینجانب می‌رسد که: وجود این حسنات و کمالات و مزایا، مطلبی است و وجود اشکال و ایراد، مطلبی دیگر که به هیچ‌وجه مانعه‌الجمع نیستند. مثالی خدمتتان عرض کنم؛ رشته زنجیری است که می‌خواهیم با آن، وزنه و باری را بالا بکشیم. بعضی می‌گویند این زنجیر، توان بالا کشیدن بار را دارد و ۱۶۰ زنجیر را امتحان می‌کند. هرکدام صدها برابر آن بار کشش دارد ولی آنها که ادعا می‌کنند نمی‌توان با این رشته زنجیر، بار را بالا کشید، به یک حلقه ایراد می‌گیرند که توان بالا کشیدن بار را ندارد. اگر زنجیر از ۱۶۰ حلقه بیشتر است، همان یک حلقه ضعیف کافی است که کار را ابتر کند. نیازی به اثبات ضعف بیش از یک حلقه نیست. چون نتیجه همیشه تابع اخس مقدمات است. شما باید از موارد اشکال دفاع کنید که حلقه‌های سستی نیست، نه اینکه حلقه‌های محکم را شمارش کنید.

** جمهوری اسلامی
برخی ها از تشییع سردار شهید همدانی هم نگذشتند

دلواپسان، حتی از تشییع پیکر سردار شهید حسین همدانی هم نگذشتند و درحالی که این مراسم می‌توانست وحدت‌آفرین و عامل همبستگی ملی در جامعه باشد،‌ تعدادی از عناصر دلواپس همدان با موج سواری بر افکار عمومی بویژه جوانان و نوجوانان سعی در مخدوش کردن اذهان در زمینه روند مذاکرات هسته‌ای و برجام برآمدند. به گزارش خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی از همدان، در مراسم وداع با پیکر سردارحاج حسین همدانی در دانشگاه بوعلی بروشورهای 4 صفحه‌ای با عنوان «حبیب خمینی» با امضاء ستاد استقبال از سردار همدانی توزیع شد که در صفحه چهار آن ضمن چاپ عکسی از دکتر ظریف و وزیر امورخارجه آمریکا مطلبی با این مضمون چاپ شده بود که «کسانی که با آمریکایی‌ها قدم می‌زنند شهدا آنان را شفاعت نمی‌کند». جمعی از شرکت کنندگان در این مراسم با گلایه‌مندی از چنین حرکت‌های ضد وحدت و تنش‌زا اینگونه اقدامات و بعضی شعارهای داده شده در مراسم تشییع سردار همدانی را برنامه‌ای زودهنگام برای حذف رقیب از صحنه انتخابات آتی مجلس ارزیابی می‌کنند.

میزان ثروت تروریست های داعش چقدر است؟

مرکز «تحلیل مسائل تروریسم» که در سال 1393 شروع به کار کرده، می‌گوید ثروت گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه در حدود 2200 میلیارد دلار است و این گروه تروریستی ظرف تنها یک سال 200 میلیارد دلار بر دارایی‌های خود افزوده است. ثروت مذکور مربوط به دارایی‌های منقول و غیر منقول، ذخایر نفت و گاز و دیگر دارایی‌هایی است که داعش توانسته بر آنها سیطره یابد. اکنون فروش نفت تنها منبع درآمد داعش نیست و مالیات‌های اجباری بر درآمد ساکنان مناطق تحت اشغال داعش نیز پول زیادی را روانه خزانه این گروه می‌کند. تنظیم کنندگان این گزارش می‌گویند که این ثروت هنگفت مربوط به کنترل روزافزون این گروه تروریستی بر مساحت‌های بیشتری از خاک سوریه است به ویژه که در شهریور ماه گذشته میدان‌های نفتی جدیدی را تصرف کرد و به این ترتیب 80 درصد از تولید نفت در سوریه و 10 درصد تولید آن در عراق را به دست گرفته است.

** آرمان

حسني بستري شد

شنیده شد که حجت‌الاسلام حسني براي چندمين بار در ماه‌هاي گذشته به‌دليل آنچه ضعف جسماني عنوان شده است، راهي بيمارستان و در بخش CCU بستري شد. انتخاب نوشت؛ اطلاعات تكميلي در اين زمينه اعلام نشده است. 
 
تجمع معلمان مقابل مجلس

شنیده شد که عده‌اي از مربيان پيش دبستاني و حق التدريسي در انتقاد به عدم استخدام دائمي خود در مقابل درب مجلس تجمع كردند. ايسنا نوشت؛ اين عده از معلمان که در مقابل مجلس متحصن شده‌ بودند، خواستار استخدام دائم بودند. آنها همچنين به اين مساله انتقاد داشتند كه چرا در قانوني كه مجلس قرار است تصويب كند به جاي در نظر گرفتن سوابق شغلي، رشته تحصيلي مرتبط درنظر گرفته شده است. 
 
كنايه ظريف به ماجراي سيمان

شنیده شد که وزير امور خارجه كشورمان پيش از ديدار همتاي ژاپني‌اش، تهديدات روز يكشنبه يكي از نمايندگان مجلس را دستمايه پاسخي كنايي به يكي از خبرنگاران قرار داد. «باشگاه خبرنگاران» نوشت؛ محمدجواد ظريف در پاسخ به اين خبرنگار كه جويای وضعيت پاي آتل‌گرفته او شده بود، گفت: همون قبلي است. دوباره برگشت. جديد نيست. آثار سيمان نيست. 
 
شهادت فرمانده اسبق تيپ صابرين

شنیده شد که سردار فرشاد حسوني‌زاده فرمانده اسبق تيپ صابرين در دفاع از حرم عقيله بني هاشم(س) و در مبارزه با تروريست‌هاي تكفيري به شهادت رسيد. انتخاب نوشت؛ اين سردار عزيز از جمله كساني بود كه به خيل مبارزان قواي اسلام پيوست و در راه جهاد في سبيل‌ا... هجرت كرد و شهيد شد. 
 
خبرهاي خوب تهران در توئيتر موگريني

شنیده شد که فدريكا موگريني نماينده عالي اتحاديه اروپا طي توئيتي خبر از اتمام بررسي برجام و نزديك شدن به تصويب نهايي آن در مجلس ایران داد. نمايندگان مجلس شوراي اسلامي‌ديروز جزئيات طرح اقدام متناسب دولت در اجراي برجام را تصويب كردند. انتخاب نوشت؛ وي در توئيتر عنوان كرد: امروز خبرهاي خوبي از تهران آمد، فرآيند بررسي توافق هسته‌اي توسط مجلس به پايان رسيد و به توافق رسمي ‌نزديك شديم. 
 
اعتمادي ايران زمين را به ظريف تقديم كرد

شنیده شد که خشايار اعتمادي درباره فعاليت‌هاي اين روزهاي خود در عرصه موسيقي توضيح داد: به تازگي كار توليد و ضبط قطعه «ايران زمين» را آغاز كرده‌ام كه مي‌خواهم آن را به اعضاي هيات دولت به ويژه آقاي ظريف تقديم كنم. انتخاب نوشت؛ وي ادامه داد: در اين قطعه مريم دلشاد ترانه سرا، بنده آهنگساز و ايمان حجت تنظيم‌كننده به عنوان عوامل اجرايي حضور داريم. من در تمامي مراحل توليد قطعه از ترانه سرايي گرفته تا تنظيم حضور داشتم كه اميدوارم دوستان گروه اجرايي از اين مشاركت راضي بوده باشند، زيرا تمام تلاش ما اين است كه بتوانيم اثر قابل توجهي را ارائه دهيم. 
 
شباهت پرستویی به سردار سلیمانی در بادیگارد

شنیده شد که پرویز پرستویی اولین تصویر از فیلم «بادیگارد» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا را‌ منتشر کرد. خبرآنلاین نوشت؛ پرستویی نوشته است: «این اولین عکس منتشرشده از فیلم سینمایی بادیگارد به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیاست. سایت «سینما ژورنال» نیز با انتشار عکسی دیگر از پرستویی با گریم جدیدش نوشت: نکته جالب درباره عکس‌های منتشرشده از «بادیگارد» شباهت گریم پرستویی در این فیلم با مختصات کلی چهره سردار قاسم سلیمانی است. البته نقشی که پرستویی در فیلم ایفا می‌کند، یعنی نقش یک بادیگارد که حفاظت از یک نخبه هسته‌ای را بر عهده می‌گیرد، ربط چندانی به کاراکتر سردار سلیمانی ندارد.
 
شكايت عراق از تخم‌مرغ ايران!

شنیده شد که رئيس هيات‌مديره اتحاديه مرغ تخم‌‌گذار استان تهران گفت: صادرات تخم‌مرغ‌هاي بي‌كيفيت ايراني، صداي عراقي‌ها را درآورده و آنها را مجبور به اعمال قوانين سخت‌گيرانه‌تري در قبال اين موضوع كرده است. مهر نوشت؛ ناصر نبي‌پور با اشاره به مختل شدن روند صادرات تخم‌مرغ به كشور عراق، اظهارداشت: برخي صادركنندگان اقدام به صادرات تخم‌مرغ‌هاي سردخانه‌اي و با كيفيت پايين به اين كشور كرده‌اند و همين مساله باعث شده است عراق قوانين سخت گيرانه‌تري را اعمال كند. وي اضافه كرد: از سوي ديگر، كشور تركيه نيز مجددا به بازار عراق ورود كرده و اين امر هم به كاهش صادرات تخم‌مرغ ايراني دامن زده است. نبي‌پور با بيان اينكه عمده صادرات تخم‌مرغ ايران به عراق است، گفت: از حدود ۷۰۰ تن تخم‌مرغ صادراتي در روز، نزديك به ۴۰۰ تن آن به كشور عراق مي‌رود. 
 
ثروت مادي آيت‌ا...‌خزعلي چقدر بود؟

شنیده شد که آيت‌ا... ابوالقاسم خزعلي عضو مجلس خبرگان رهبري 25 شهريور 1394 بر اثر كهولت سن درگذشت. میزان نوشت؛ آيت‌ا... خزعلي در وصيت نامه‌اش پيرامون دارايي‌اش مي‌نويسد:«ماترك اينجانب منحصر به آپارتمان مسكوني در محله باغ‌شاطر است و مقداري وجه در بانك ملي كه حدود 15 ميليون تومان است، در هيچ‌جاي ديگر ملك و مالي ندارم، حقوق معنوي و مادي تاليفات اعم از نوار سمعي و بصري و انتشار آنها را به‌علاوه هفت جلد تفسير قرآن كه دو جلد آن چاپ شده و مابقي در اختيار فرزند عزيزم دكتر محسن است و تجديد چاپ آنها و اجازه انتشار يا عدم انتشار كليه آثار يا در زمان حياتم به محسن آقا و دختر عزيزم دكتر كبري خزعلي واگذار كرده‌ام كه نامبردگان درآمد آنها را در مصارف خيريه و مستمندان هزينه كنند.» 
 
شوخي سر گوسفندان بهشهري توكلي!

شنیده شد که علي لاريجاني و احمد توكلي كه نسبت فاميلي با هم دارند، در اعلام موضعي در مخالفت با يكديگر، از تريبون علني مجلس با هم شوخي كردند. انتخاب نوشت؛ احمد توكلي نماينده تهران كه نسبت به عدم تبيين پيشنهادات اصلاحي عموم نمايندگان در بررسي جزئيات طرح «اقدام متناسب متقابل دولت ايران در اجراي برجام»، معترض بود، در تذكري خطاب به رئيس مجلس گفت: شما و هيات رئيسه سوگند خورده‌ايد آيين نامه را رعايت كنيد، من نمي‌دانم اگر مي‌خواستيد براي نقض اين سوگند در جلسه امروز گوسفند قرباني كنيد، چند گوسفند را بايد ذبح مي‌كرديد؟ علي لاريجاني هم كه پسرخاله توكلي است به شوخي به او گفت: تمام گوسفندهاي شما را از بهشهر مي‌آورديم و مي‌كشتيم! اين شوخي با خنده نمايندگان و شخص توكلي روبه‌رو شد. نماينده تهران با خنده گفت: من هيچ گوسفندي در بهشهر ندارم. 
 
** ایران

اشتاین مایر: میانجی ایران و عربستان می‌شویم

«فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر خارجه آلمان با بیان اینکه «برای تحقق برخی از برنامه‌های خود روی ایران حساب می‌کنیم و به بازیگران منطقه‌ای برای حل بحران سوریه نیاز داریم»گفت: «بین ایران و عربستان میانجیگری می‌کنیم.» به گزارش «ایرنا»، خبرگزاری آلمان سه شنبه گذشته خبر داده بود که «اشتاین مایر» از سفر آتی خود به ایران و عربستان سعودی برای میانجیگری بین دو قدرت منطقه‌ای استفاده خواهد کرد تا راه حلی سیاسی برای مناقشه سوریه پیدا شود.» این خبرگزاری ادامه داد: «وزیر خارجه آلمان که  در ابتدای هفته آتی به ایران و عربستان سعودی سفر خواهد کرد، بارها خواستار ایفای نقش کلیدی تهران و ریاض در حل و فصل مناقشه سوریه شده است.»
 
رهبر اقلیت دموکرات‌های «سنا»: به روحانی نامه می‌نویسم

رهبر اقلیت دموکرات‌های سنای امریکا اعلام کرد قصد دارد طی نامه‌ای به رئیس‌جمهوری ایران از او درخواست شود که در حکم مربوط به اتهامات جاسوسی خبرنگار «واشنگتن‌پست» تجدیدنظر شود. به گزارش «فارس» به نقل از روزنامه «واشنگتن‌پست»، «هری رید» با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و «1+5» افزود: «امیدوارم که با تمام تلاشی که در ایران و امریکا در دو سال گذشته صورت گرفته، حکم تجدیدنظر با آن تلاش‌ها برابری کند. من می‌خواهم در خصوص این موضوع وارد بحث شوم.»

پاسخ ظریف به «سؤال» درباره دست دادن با «اوباما»

وزیرخارجه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به سؤال یک نماینده درباره علت دست دادن با اوباما در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل پاسخ داد.  به گزارش «ایسنا»، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره جلسه   دیروزگفت: «ظریف در پاسخ به این سؤال گفت که معمولاً رؤسای جمهور پس از سخنرانی خود در سازمان ملل جلسه را ترک می‌کنند و اوباما هم پس از سخنرانی جلسه را ترک کرد اما به نظر می‌رسد اوباما نه برای دست دادن با من بلکه برای دست دادن با رئیس جمهور روحانی برنامه‌ریزی کرده بود. پس دست دادن من با رئیس جمهوری امریکا اتفاقی بود اما آنها برای روبه‌رو شدن با رئیس جمهوری ایران برنامه داشتند که البته میسر نشد.» نوذر شفیعی ادامه داد:« آقای ظریف در این جلسه گفت آنچه من انجام دادم رسم ادب اسلامی بود چرا که اوباما به طرف من آمد و دست داد و این مجموعاً یک دقیقه طول کشید. همچنین اوباما گفت که در خصوص برجام زحمت زیادی کشیده شده و باید در اجرای آن کوشا باشیم.»

بازداشت سرپرست مدارس ایران در امارات

سرپرست مدارس ایران در امارات متحده عربی صبح سه‌شنبه توسط دادستانی «العین» بازداشت شد. به گزارش «ایسنا»، در ادامه سیاست‌های غیر دوستانه مقامات اماراتی و در پی بازداشت اخیر تعدادی از معلمان ایرانی در منطقه العین امارات به بهانه نداشتن مجوز کار، صبح دیروز شهباز گودرزی، سرپرست مدارس ایران در امارات متحده عربی نیز بازداشت شد. از حدود هشت روز پیش 9 معلم مرد ایرانی و 13 معلم زن به بهانه نداشتن «بطاقه‌العمل» (کارت کسب وکار) و همچنین مجوز کاری در منطقه العین که زیر نظر ابوظبی است بازداشت شده‌اند که البته معلمان زن به قرار کفالت در حال حاضر آزاد شده‌اند. طبق آنچه مقامات اماراتی اعلام کرده‌اند مجوز کار این معلمان مربوط به «دوبی» بوده و شامل منطقه «العین» نمی‌شده است.
 

درخواست وکیل‌ «بابک زنجانی» از دادگاه

وکیل‌مدافع بابک زنجانی گفت: «تقاضای موکلم مبنی بر ارجاع پرونده به کارشناسان رسمی دادگستری ذی‌صلاح در امور بانکی بویژه امور بانکی بین‌المللی را به دادگاه ارائه دادم. »  به گزارش «ایرنا»، رسول کوهپایه‌زاده افزود: «ارائه این درخواست به این دلیل بود که موضوع توسط کارشناسان مستقل و بی‌طرف جهت احراز واقعیت بررسی شود.»

** قانون

نگراني مرد‌‌‌‌‌‌م از فرماند‌‌‌‌‌‌اران احمد‌‌‌‌‌‌ی‌نژاد‌‌‌‌‌‌ی

ايلنا           یک نمایند‌‌‌‌‌‌ه اد‌‌‌‌‌‌وار مجلس تصریح کرد‌‌‌‌‌‌: نباید‌‌‌‌‌‌ انتظاری که از استاند‌‌‌‌‌‌اران د‌‌‌‌‌‌ولت خاتمی د‌‌‌‌‌‌اشتیم را از استاند‌‌‌‌‌‌اران د‌‌‌‌‌‌ولت روحانی د‌‌‌‌‌‌اشته باشیم. محمد‌‌‌‌‌‌رضا خباز  افزود‌‌‌‌‌‌: وقتی عبد‌‌‌‌‌‌ا... نوری وزیر کشور آقای خاتمی شد‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌ر پانزد‌‌‌‌‌‌ه روز ۲۸ استاند‌‌‌‌‌‌ار را عضو کرد‌‌‌‌‌‌ و بعد‌‌‌‌‌‌ وارد‌‌‌‌‌‌ مجلس پنجم شد‌‌‌‌‌‌ و گفت حالا من را استیضاح کنید‌‌‌‌‌‌. من ماموریتم را انجام د‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌م و اگر استیضاح هم بشوم د‌‌‌‌‌‌فاع جانانه‌ای نخواهم کرد‌‌‌‌‌‌ چون وزیر بعد‌‌‌‌‌‌ی که بیاید‌‌‌‌‌‌ استاند‌‌‌‌‌‌اران قد‌‌‌‌‌‌رتمند‌‌‌‌‌‌ من را تغییر نخواهد‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌ و بعد‌‌‌‌‌‌ از آقای نوری، موسوی لاری آمد‌‌‌‌‌‌ و د‌‌‌‌‌‌ولت طولانی هم د‌‌‌‌‌‌اشت. خباز با اشاره به اینکه نباید‌‌‌‌‌‌ انتظار د‌‌‌‌‌‌اشته باشیم روحانی شبیه خاتمی باشد‌‌‌‌،‌‌ خاطرنشان کرد‌‌‌‌‌‌: اینکه رحمانی فضلی را با عبد‌‌‌‌‌‌ا... نوری مقایسه کنیم اصلا انتظار د‌‌‌‌‌‌رستی نیست. خباز با اشاره به بالا رفتن سطح انتظارات مرد‌‌‌‌‌‌م بعد‌‌‌‌‌‌ از د‌‌‌‌‌‌ولت خاتمی گفت: به‌هر حال انتظار مرد‌‌‌‌‌‌م از د‌‌‌‌‌‌ولت بالا‌تر بود‌‌‌‌‌‌ چنانچه بسیاری از همشهریان ما از تغییر نکرد‌‌‌‌‌‌ن فرماند‌‌‌‌‌‌اران گله‌مند‌‌‌‌‌‌ند‌‌‌‌‌‌ و اعتقاد‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌ارند‌‌‌‌‌‌ نباید‌‌‌‌‌‌ انتخابات را فرماند‌‌‌‌‌‌ار احمد‌‌‌‌‌‌ی‌نژاد‌‌‌‌‌‌ی برگزار کند‌‌‌‌‌‌. این هم د‌‌‌‌‌‌ر حالی بود‌‌‌‌‌‌ که من خود‌‌‌‌‌‌م د‌‌‌‌‌‌ر د‌‌‌‌‌‌ولت بود‌‌‌‌‌‌م. سطح توقعات از روحانی باید‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌ر حد‌‌‌‌‌‌ یک اصولگرا باشد‌‌‌‌‌‌ که به انتظارت اصلاح‌طلبان هم پاسخگو باشد‌‌‌‌‌‌.

تا زمانی که زند‌‌‌‌‌‌ه هستیم جنگ با آمریکا اد‌‌‌‌‌‌امه د‌‌‌‌‌‌ارد‌‌‌‌‌‌

مهر معاون فرهنگی سپاه پاسد‌‌‌‌‌‌اران گفت: نفوذ به معنای تغییر باور مرد‌‌‌‌‌‌م است و این یعنی اینکه عد‌‌‌‌‌‌ه‌ای بگویند‌‌‌‌‌‌ که ما می‌توانیم با آمریکا رابطه برقرار کنیم.سرد‌‌‌‌‌‌ار حسین نجات د‌‌‌‌‌‌ر خصوص پیام شهاد‌‌‌‌‌‌ت سرد‌‌‌‌‌‌ار همد‌‌‌‌‌‌انی برای آنهایی که به مذاکره و د‌‌‌‌‌‌وستی با آمریکا اعتقاد‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌ارند‌‌‌‌‌‌، اظهار د‌‌‌‌‌‌اشت: تا آمریکا هست، ظلم هست؛ تا آمریکا هست، کشتار هست؛ تا آمریکا هست، فساد‌‌‌‌‌‌ هست.وی افزود‌‌‌‌‌‌: ما هیچ نقطه مشترکی با آمریکا ند‌‌‌‌‌‌اریم، زیرا ما از مرد‌‌‌‌‌‌م مسلمان د‌‌‌‌‌‌نیا و مستضعفان د‌‌‌‌‌‌فاع می‌کنیم اما آمریکا از تروریست‌ها حمایت می‌کند‌‌‌‌‌‌.سرد‌‌‌‌‌‌ار نجات گفت: هیچ نقطه مشترکی ما با آمریکا ند‌‌‌‌‌‌اریم و تا زمانی که زند‌‌‌‌‌‌ه هستیم، جنگ با آمریکا اد‌‌‌‌‌‌امه د‌‌‌‌‌‌ارد‌‌‌‌‌‌ و این نهضت اد‌‌‌‌‌‌امه پید‌‌‌‌‌‌ا خواهد‌‌‌‌‌‌ کرد‌‌‌‌‌‌. تا آمریکا هست، شهاد‌‌‌‌‌‌ت اد‌‌‌‌‌‌امه خواهد‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌اشت.سرد‌‌‌‌‌‌ار نجات د‌‌‌‌‌‌ر پایان خاطرنشان کرد‌‌‌‌‌‌: اینکه عد‌‌‌‌‌‌ه‌ای می‌خواهند‌‌‌‌‌‌ بهبود‌‌‌‌‌‌ وضعیت مرد‌‌‌‌‌‌م را د‌‌‌‌‌‌ر گروی ارتباط با آمریکا نشان د‌‌‌‌‌‌هند‌‌‌‌‌‌، به معنای نفوذ است.

اعزام هیات ایرانی برای د‌‌‌‌‌‌ید‌‌‌‌‌‌ار با مقامات اتحاد‌‌‌‌‌‌یه اروپا

ایسنا هیاتی به ریاست حسین امیرعبد‌‌‌‌‌‌اللهیان برای انجام مذاکره با مقامات اتحاد‌‌‌‌‌‌یه اروپا د‌‌‌‌‌‌ر ارتباطات با مسائل منطقه از جمله موضوع سوریه عازم بروکسل مقر اتحاد‌‌‌‌‌‌یه اروپا شد‌‌‌‌‌‌. قرار است این هیات ایرانی با مقامات این اتحاد‌‌‌‌‌‌یه د‌‌‌‌‌‌ید‌‌‌‌‌‌ار و گفت‌وگو د‌‌‌‌‌‌اشته باشد‌‌‌‌‌‌.براساس این گزارش د‌‌‌‌يروز بعد‌‌‌‌‌‌ازظهر نیز فد‌‌‌‌‌‌ریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحاد‌‌‌‌‌‌یه اروپا د‌‌‌‌‌‌ر حاشیه نشست وزرای خارجه اتحاد‌‌‌‌‌‌یه اروپا گفت که هیاتی از ایران به مقر اتحاد‌‌‌‌‌‌یه اروپا خواهند‌‌‌‌‌‌ آمد‌‌‌‌‌‌ تا د‌‌‌‌‌‌ر مورد‌‌‌‌‌‌ بحران و شرایط سوریه و مسائل منطقه گفت‌وگو کنیم.موگرینی همچنین پیشنهاد‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌ه است که اتحاد‌‌‌‌‌‌یه اروپا د‌‌‌‌‌‌ر کنار سازمان ملل می تواند‌‌‌‌‌‌ مذاکرات سیاسی سوریه را به پیش ببرد‌‌‌‌‌‌.

200 شهید‌‌‌‌‌‌ گمنام تاکنون از طریق ژنتیک شناسایی شد‌‌‌‌ه‌ا‌‌ند‌‌‌‌‌‌

د‌‌‌‌‌‌فاع پرس مد‌‌‌‌‌‌یر مرکز ژنتیک نور گفت: مرکز ژنتیک نور تاکنون موفق شد‌‌‌‌‌‌ه 200 شهید‌‌‌‌‌‌ گمنام را از طریق تطبیق نمونه‌های ژنتیکی شناسایی کند‌‌‌‌‌‌.«محمود‌‌‌‌‌‌ تولایی» مد‌‌‌‌‌‌یر مرکز ژنتیک نور وابسته به د‌‌‌‌‌‌انشگاه علوم پزشکی بقیه‌ا..‌(عج) د‌‌‌‌‌‌رباره برنامه‌ها و موفقیت‌های این مرکز گفت: برنامه بلند‌‌‌‌‌‌ مد‌‌‌‌‌‌ت ما این است که د‌‌‌‌‌‌ر د‌‌‌‌‌‌وران جهاد‌‌‌‌‌‌ علمی جمهوری اسلامی ایران، مرکز ژنتیک نور به یک مرکز منطقه‌ای تبد‌‌‌‌‌‌یل شود‌‌‌‌‌‌ تا بتواند‌‌‌‌‌‌ به هر مظلومی که جفایی د‌‌‌‌‌‌ر حق آن صورت گرفته، کمک کند‌‌‌‌‌‌.وی افزود‌‌‌‌‌‌: علاوه بر این از حوزه‌های د‌‌‌‌‌‌یگری که محققان این مرکز فعالیت د‌‌‌‌‌‌ارند‌‌‌‌‌‌، می‌توان به حوزه‌هایی مانند‌‌‌‌‌‌ ژنتیک جانبازان، ژنوم د‌‌‌‌‌‌رمانی و شناسایی زود‌‌‌‌‌‌ هنگام بیماری‌های صعب العلاج و سرطانی اشاره کرد‌‌‌‌‌‌.د‌‌‌‌‌‌کتر تولایی د‌‌‌‌‌‌ر خصوص نحوه ارتباط با خانواد‌‌‌‌‌‌ه شهد‌‌‌‌‌‌ای گمنام نیز بیان د‌‌‌‌‌‌اشت: نمایند‌‌‌‌‌‌گانی د‌‌‌‌‌‌ر استان‌ها د‌‌‌‌‌‌اریم که از طریق ایثارگران و بهد‌‌‌‌‌‌اری سپاه به خانواد‌‌‌‌‌‌ه شهد‌‌‌‌‌‌ای گمنام، مراجعه می‌کنند‌‌‌‌‌‌ و نمونه گیری‌ها را انجام می‌د‌‌‌‌‌‌هند‌‌‌‌‌‌ و آنهایی هم که د‌‌‌‌‌‌ر تهران هستند‌‌‌‌‌‌ و برای خون گیری و نمونه گیری مشکل ترد‌‌‌‌‌‌د‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌ارند‌‌‌‌‌‌، تیم‌های سیار به منازل این افراد‌‌‌‌‌‌ اعزام می‌شوند‌‌‌‌‌‌ تا از آنها نمونه‌گیری صورت گیرد‌‌‌‌‌‌.

ائتلاف 1+4 ضد‌‌‌‌‌‌د‌‌‌‌‌‌اعش موفق خواهد‌‌‌‌‌‌ شد‌‌‌‌‌‌

تسنيم مشاور مقام معظم رهبری د‌‌‌‌‌‌ر امور بین‌الملل گفت: ائتلاف چهارگانه یا چهار به‌علاوه یک یعنی روسیه، ایران، عراق، سوریه و مقاومت اسلامی د‌‌‌‌‌‌ر لبنان موفق خواهند‌‌‌‌‌‌ شد‌‌‌‌‌‌ و امروز احتمال موفقیت خیلی بیشتر از گذشته است.علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری د‌‌‌‌‌‌ر امور بین الملل د‌‌‌‌‌‌ر خصوص ائتلاف ضد‌‌‌‌‌‌د‌‌‌‌‌‌اعش د‌‌‌‌‌‌ر سوریه اظهار د‌‌‌‌‌‌اشت: د‌‌‌‌‌‌ر حال حاضر قبل از اینکه روسیه وارد‌‌‌‌‌‌ صحنه عملیاتی علیه د‌‌‌‌‌‌اعش شود‌‌‌‌‌‌، جمهوری اسلامی ایران د‌‌‌‌‌‌ر حوزه‌های مختلف به سوریه کمک کرد‌‌‌‌‌‌ه و مهم‌ترین کشور کمک کنند‌‌‌‌‌‌ه به سوریه طی بیش از 4 سال مقاومت، جمهوری اسلامی ایران بود‌‌‌‌‌‌ه است.وی اد‌‌‌‌‌‌امه د‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌: سفیر سوریه د‌‌‌‌‌‌ر ملاقاتی که با بند‌‌‌‌‌‌ه د‌‌‌‌‌‌اشت، تأکید‌‌‌‌‌‌ کرد‌‌‌‌‌‌ که آقای د‌‌‌‌‌‌کتر بشار اسد‌‌‌‌‌‌ بارها و بارها بین مسئولان بلند‌‌‌‌‌‌پایه سوریه بر این تأکید‌‌‌‌‌‌ کرد‌‌‌‌‌‌ه که جمهوری اسلامی ایران مهم‌ترین کمک‌ها را به سوریه کرد‌‌‌‌‌‌ه است.

** شرق

سعيدي: امروز با ٣ اسلام بدلی روبه‌رو هستیم

ایسنا: حجت‌الاسلام علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: امروز با سه اسلام بدلی یعنی سلفی‌گری عربستان، اسلام سکولاریزه ترکیه و اسلام شیعه افراطی با دو رویکرد توهین به مقدسات اهل سنت و ترویج عزاداری خشن، غیرمتعارف و خنثی روبه‌رو هستیم. سعیدی، اشتباهات تکرارشده تاریخی بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) و حضرت امام خمینی(ره) را یادآور شد و گفت: در زمان پیامبر، خواص پشت‌سر ایشان ایستاده بودند که بعد از رحلت به سه دسته تقسیم شدند: یک دسته همراه امام بودند، دسته دیگر مقابل امام ایستادند و دسته سوم کسانی بودند که تحت عنوان میانه‌رو به میدان آمدند و خیانت آنها به مراتب از آنهایی که مستقیم جلوی ولایت ایستادند، بیشتر بود. او تأکید کرد:‌ این اشتباه بعد از فوت امام (ره) نیز تکرار شد؛ عده‌ای بر محور ولایت ایستادند، دسته‌ای مقابل رهبری ایستادند و عده‌ای راه میانه‌روی را پیشه خود کردند و اگر این میانه‌روی‌ها نبود، مخالفان ولایت هیچ غلطی نمی‌توانستند بکنند. سعیدی، اشتباه دیگر عصر علوی نسبت به عصر نبوی را تنزل جایگاه امام(ع) دانست که برخی گفتند،‌ پیامبر بنیانگذار بود، حضرت علی(ع) جوان و بی‌تجربه است و این مسائل را برای امام‌زدایی مطرح کردند. نماینده ولی‌فقیه در سپاه افزود: در زمان حال نیز این اشتباه تکرار شده و عده‌ای گفتند، امام کجا و رهبری کجا؟ به خدا قسم اگر نبود عظمت، اقتدار و صلابت، مدیریت و ابعاد وجودی مقام معظم رهبری، معلوم نبود بر سر انقلاب چه می‌آمد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • دانشجو ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 0
    مردم ایران منتظر لغو تمامی تحریمها در روز توافق هستند
  • دانشجو ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 0
    تعطیلی غنی سازی در فوردو و پر کردن قلب راکتور اراک با بتن موجب توسعه و پیشرفت کشور میشود
  • ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 0
    آیا این صنعت متوقف نشده هسته ای1 نیاز کشور را برطرف میکند؟!
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 0
    مررررررررررگ بر آمریکا
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 0
    رویکردهای اقتصادی دولت به سمت افزایش تورم پیش می‌رود من دیگه حرفی ندارم
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 0
    :| :(
  • ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 0
    تازه قراره صادرات هم داشته باشیم!!!!
  • حسین ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 0
    هی روزگار
  • ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 0
    خدا یا عاقبت همه ما رو ختم به خیر کن
  • ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 0
    :|
  • سعیدی ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 0
    من هم....
  • ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 0
    دولت سیب زمینی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خوبه؟ بده ؟ برا اونا بده؟برا ما خوبه؟ گزینه اول؟ دوم؟ هیچ کدوم؟ همه موارد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس