کد خبر 480430
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: حذف، اصلاح و یا الحاقیه از جمله راهکارهای مجلس در طرح برجام است.

راهکارهای مجلس برای طرح برجام زبان کوثریبه گزارش مشرق، اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی درباره بررسی جزئیات طرح برجام در صحن علنی مجلس، گفت: کلیات برجام به تصویب صحن رسید، اما ما در جزئیات موارد بسیاری را درباره اصلاح برجام ارائه داده‌ایم.

وی ادامه داد: من شخصا 10 مورد پیشنهاد دادم که در حال بررسی است. قطعا روی این مسائل پیشنهادات مختلفی وجود دارد که انشاءالله در مجلس مطرح خواهد شد. نگرانی‌های بسیاری از جانب مردم وجود دارد، اما به دلیل آنکه تمامی برجام در قالب یک ماده واحده با 9 بند و 2 تبصره ارائه شده، می‌تواند در زمان کوتاهی مورد بررسی قرار گیرد.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس تصریح کرد: حذف، اصلاح و یا الحاقیه از جمله راهکارهای مجلس در طرح برجام است، لذا امیدواریم بتوانیم در این مورد اقدامات سازنده‌ای انجام دهیم. یکی از مسائل بحث تحریم‌ها و لغو آنهاست که باید به شکل مجزایی در برجام اشاره شود.

کوثری با بیان اینکه پیشنهادات طرح برجام همه سطوح را شامل می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از پیشنهادات حذف کامل کلیات است، به عبارتی کل ماده واحده حذف شود. از طرفی در بند 8 یک نکته بسیار مهم وجود دارد و آن این است که در برجام تمامی اختیارات به شورای عالی امنیت ملی سپرده شده و جایگاه مجلس نادیده گرفته شده و لذا این مسئله می‌تواند با واکنش‌های مختلفی در مجلس روبرو شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس