کد خبر 480423
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۲۰ میلیون مسافر در محورهای استان مازندران تردد می‌کنند، گفت: قطعه یک آزادراه تهران - شمال تا پایان سال آینده افتتاح می‌شود.

به گزارش مشرق ،  عباس آخوندی در جریان سفر هیات دولت به استان مازندران در بازدید از عملیات احداث و اجرای تقاطع غیر هم سطح غدیر واقع در قائم شهر، گفت: مازندران منطقه‌ای فوق‌العاده در کشور است که از لحاظ امنیت، غذا، محیط زیست، تامین هوای سالم و گردشگری برای کشور اهمیت زیادی دارد و باید به طرح‌های عمرانی این استان دید ملی داشت.

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه مازندران در کریدور شمال به جنوب قرار دارد، گفت: سالانه بیش از ۲۰ میلیون مسافر در محورهای استان مازندران تردد می‌کنند و نیازهای این استان یک خواسته ملی است که بنده پیش از سفر به مازندران این موضوع را خدمت رئیس جمهور عرض کردم و ایشان نیز امروز طی سخنانی تمام مباحث ذکر شده پیش از سفر را تکرار و تاکید کرد.

وی با اشاره به احداث بزرگراه فیروزکوه، گفت: ۱۲ کیلومتر پیچیده و سخت برای اتمام این پروژه باقی مانده است که در این ۱۲ کیلومتر دو پل و یک تونل واقع شده است. امیدواریم با تخصیص مناسب اعتبارات، این پروژه تا پایان سال به بهره برداری برسد و مردم بتوانند از تهران تا قائم شهر را در بزرگراه سفر کنند.

آخوندی افزود: امروز بازدیدی از جاده پر ترافیک در عین حال زیبا و تاریخی هراز داشتم که خوشبختانه از منطقه آبشار تا آمل کارگاه‌های ساخت‌و‌ساز فعال بودند در این مسیر نیز ۱۵ کیلومتر تونل و ۳ کیلومتر پل واقع شده است که امیدواریم تا پایان سال آینده این پروژه که یکی از آرزوهای مردم است نهایی و افتتاح شود.

عضو کابینه دولت تدبیر امید، آزادراه تهران - شمال را سومین مسیر شریانی مهم منتهی به استان مازندران بر شمرد و ادامه داد: در این مسیر از کن تا چالوس کارگاه‌های فنی ساخت و ساز مشغول کار هستند و چنانچه تامین اعتبار برای این پروژه صورت گیرد قطعه اول این پروژه به طول ۳۲ کیلومتر تا پایان سال آینده به بهره برداری می‌رسد. این قطعه ۳۲ کیلومتری، سبب کاهش ۶۰ کیلومتری کل مسیر فعلی که ۹۲ کیلومتر است می‌شود. در این قطعه نیز ۲۸ کیلومتر تونل وجود دارد و همین امر سختی کار را در این پروژه دوچندان کرد. در قطعه دوم آزادراه تهران شمال نیز بزرگترین تونل آزادراهی کشور در حال احداث است که ۶۴۵۰ متر طول آن است و در حال حاضر مهندسان ایرانی ۳۵۰۰ متر آن را حفاری و اجرایی کرده‌اند.

وی یادآور شد: این سه مسیر شریانی شرقی‌ترین و غربی‌ترین نقاط تهران را به استان مازندران متصل می‌کنند و مسئله‌ای که در این استان اهمیت دارد ساماندهی گره‌های ترافیکی در ورودی‌های استان مازندران است. بنده با تفکیک حمل و نقل درون شهری و برون شهری به شدت مخالفم و این تقسیم‌بندی‌ها را با معنی نمی‌دانم.

آخوندی با تاکید بر اینکه در وزارت راه و شهرسازی این گونه تقسیم‌بندی‌ها کنار گذاشته شده است، افزود: به تمامی همکاران و مسئولان وزارت خانه متذکر شده‌ام که به مسائل حمل و نقلی با چنین رویکردی نگاه نکنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    کاهش 60کیلومتر در فاز یک جاده چالوس یعنی: - میلیون‌ها لیتر صرفه جویی در مصرف سوخت!، - هزاران ساعت صرفه‌جویی در وقت خلق‌الله - میلیون‌ها دلار صرفه‌جویی در استهلاک لوازم خودروها - آسایش و راحتی چندصدهزار نفر از اهالی استان البرز بخاطر روان شدن ترافیک منطقه - رونق گرشگری و... چنانچه تامین اعتبار بشه...! که امیدواریم زودتر بشه چون اولین نفعش مال خود دولت هست و بعد ملت
  • حمید ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    خداوند خیر دنیا و آخرت بهتون بده تسریع کنید مُردیم از ترافیک و ...
  • داود ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    چند نکته: اولاً یکی از دوستان میگه استان البرز یه کم راحت و آسوده میشه، از طرفی رونق هم میشه! دوست عزیز رونق تو شلوغیه یعنی باید مسافر باشه تا رونق هم باشه برای کاسبای اونجا! اگه منظورتون رونق تو جاده جدیده هم که یعنی رونق از یه جا به جای دیگه منتقل میشه!! دوم اینکه این همه سرمایه گذاری شده تو جاده های شمال، جاده های هراز، فیروز کوه، رشت، چالوس، قطار شمال، دو تا بزرگ راه هم که داره اضافه میشه، یه خط آهن هم که داره برای رشت و انزلی احداث میشه،... باز هم همون آشه و همون کاسه، ترافیک هیچ فرقی نمیکنه، البته تو روزهای تعطیل، و الا خود مردم این دوتا استان مگه چقدر تو این مسیر ها میرن و میان، بیکار که نیستن، یه کم فکر کنید...این همه سرمایه گذاری نجومی فقط برای تعطیلات آخر هفته از ما بهترون ما تهرانی ها! و یه فرهنگ غلط که بینشون جا افتاده که از هر تعطیلی باید استفاده کرد و به هر ترتیب شده رفت شمال! البته داخل پرانتز شاید دلیل جامه شناختی داره و این ها هم گناهی ندارن، خیلی ها از طبقه متوسط هم سعی میکنن برن، چرا؟ شاید فقط بخاطر اینکه خونه هامون دیگه آپارتمانه، حیاط نداره، نسل خونه های بزرگ قدیمی که حیاطی داشت و صفائی، و میشد یه تختی گذاشت، کبابی زد ، دور همی ترتیب داد، ... دیگه منقرض شده!! پس همه پناه میارن به ویلاهای شمال!! اما خارج از پرانتز شلوغی جاده رو داشتم میگفتم؛ این جاده ها وسط هفته ها اصلا شلوغ نیست، یعنی این همه ظرفیت و سرمایه گذاری، زیاد هم میاد!! عاطل هم میمونه، پس مشکل کجاست؟ خیلی ساده!! وقتی طبق قانون کار یه روز تعطیل بیفته بین مرخصی شما، از مرخصی سالانتون کسر میشه و حضرات کارمند هم که کسر مرخصی به جونشون بنده!! از هر فرصتی استفاده میکنن که هم مسافرتشونو برن هم مرخصیشون بیخودی کسر نشه، اگه بتونن که یکی دو روز هم استعلاجیو! غیره! و در هر صورت هر طور شده بپیچونن!!! پس یعنی هیچ کدوم از عاقلاشون! نمیان مثل آدم یکی دو هفته مرخصی بگیرن، وسط هفته تو خلوتی جاده برن و سط هفته هم برگردن!!! ... نتیجه اخلاقی اینکه یه کم تفکر استراتژیک هم خوب چیزیه که معلوم نیست مسئولین ما چقدر دارن!! کافیه این قانون وزارت کار رو اصلاح کنن (یعنی میکردن چون دیگه این سرمایه گذاری بر نمی گرده!) و مرخصی های تقویمی که وسط مرخصی استحقاقی میفته از باقی مونده مرخصی سالانه کسر نشه! به همین راحتی!! هزاران هزار میلیارد سرمایه هم زیر این جاده ها نمیخابید!!! اگه فکر میکنین که اون چند روز مرخصی هم به ضرر دولت میشد، سخت در اشتباهین چون اولا رقمش قابل قیاس نیست، ثانیا همین مسئله باعث پیچوندنو و کار نکردنو جایگزین سوری همکارو و لنگ موندن کارها و زیان مضاعف میشه. . . .میگن یکی رفت لیوان بخره؛ لیوان ها رو پشت و رو گذاشته بودن، یکی رو برداشت و با تعجب گفت: ا این لیوان ها چرا سرش بستس، ا زیرش هم که سوراخه!! .... ولی فقط کافی بود لیوان رو پشت و رو کنه!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس