کد خبر 480159
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران گفت:‌ با توجه به افزایش قابل توجه فضاهای مسقف به مصلای تهران،‌ این مکان به احتمال بسیار گزینه نهایی برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در سال 95 خواهد بود.

 به گزارش مشرق، علی‌اکبر اشعری، سخنگوی شورای سیاست‌گذاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از قطعی شدن زمان برگزاری نمایشگاه کتاب در اردیبهشت 94 خبر داد و گفت:‌ بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 15 تا 25 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مکان نمایشگاه نیز قطعی شده است،‌ یا خیر؟ گفت:‌ تاکنون بررسی‌هایی روی سه مکان پیشنهادی انجام شده است‌ و در حال بررسی‌های نهایی برای تصمیم‌گیری هستیم. مکان پیشنهادی شهردار تهران برای نمایشگاه کتاب تهران نیز به لحاظ احداث زمان‌بر است. اگر هم بخواهد اجرا شود،‌ برای سال 95 آماده نمی‌شود،‌ به نظر می‌رسد باید تا زمانی که محل دائمی قطعی نشده همان مصلی بمانیم.

اشعری تصریح کرد:‌ طبق شنیده‌ها در اردیبهشت 95 رواق‌های شرقی و غربی مصلی تکمیل شده و به صورت کامل می‌توان از آن‌ بهره گرفت،‌ اگر چنین باشد،‌ ما دیگر نیازی به چادرهای بیرون نخواهیم داشت و امکانات بهتری در اختیارمان قرار می‌گیرد. بنابراین احتمالا برای سال 95 همان مصلی باشیم.

وی با اشاره به تغییراتی که برای این دوره نمایشگاه مدنظر شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه است،‌ اشاره کرد و افزود: تلاش بر این است که در این دوره بعد نمایشگاهی را تقویت کنیم‌ و نمایشگاه از حالت صرفا‌ً نمایشگاهی که سال‌های گذشته داشت،‌ خارج شود،‌ هم‌چنین تقویت رویکردهای علمی و اطلاع‌رسانی نمایشگاه از دیگر برنامه‌‌هاست.

اشعری با بیان این مطلب که در بیست و نهمین دوره فرصت بیشتری برای طرح مسائل نشر ایجاد خواهد شد،‌ گفت:‌ کمیته‌های مختلف نمایشگاه اندک اندک در حال شکل‌گیری است،‌ هم‌چنین در نظر داریم تا از حضور مردم در نمایشگاه سوای خریدی که از ناشران انجام می‌دهند، از جنبه‌های دیگر هم بهره بگیریم. مجموع این‌ها کمک می‌کند به اینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یک گام دیگر به سمت استاندارد شدن حرکت کند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس