کد خبر 479692
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲

جمشید پژویان معتقد است، نامه 4 وزیر به رییس جمهور نشان می دهد رویکرد فکری اعضای اقتصادی کابینه یکسان نیست.نباید انتظارات عجیبی داشته باشیم. زیرا همچنان از مشکلات ساختار نظام اقتصادی رنج می بریم و بایستی به این نقاط ضعف نگاه بازبینانه ای صورت بگیرد.

 به گزارش مشرق، جمشید پژویان رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات کاربردی علوم بانکی و اقتصاد شهری، گفت: تصور می کنم  قرار نبوده این نامه افشا شود ولی در هر صورت، این موضوع نشانگر اختلاف نگاه‌هایی میان اقتصاددانان، وزرا و مشاوران اقتصادی رییس جمهور است. اصلاً چرا این صحبت ها درون جلسات مطرح نمی شود؟ وزیر اقتصاد اولین شخصی است که این نامه را نوشته و خودش هم باید پاسخگو باشد.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات کاربردی علوم بانکی و اقتصاد شهری در بیان علت این پاسخگویی تصریح کرد: وزیر اقتصاد مسئول است و او کسی است که باید سیاست های اصلاحی را مورد استفاده قرار دهد یا در راه بهبود اوضاع قدم بگذارد.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا سیاست های اقتصادی دولتی بیش از اندازه به برجام وابسته نیست؟»، گفت: ماه ها و سال هاست که از اولین جلسه مذاکره تشکیل شده برای رفع مشکلات ناشی از تحریم می گذرد. حداقل چیزی که می توانم بگویم این است که غرب، این تحریم ها را تشدید نکرده است. قرار بود هر ماه از سوی اتحادیه اروپا تحریم هایی صورت بگیرد، اما مدتی است که تحریمی صورت نگرفته و این به این معنا است که مذاکرات توانسته اثر خودش را بگذارد.

استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی افزود: اگر بعد از مذاکرات هسته ای انتظار داشته باشیم که تحریم ها به طور کامل و سریع برداشته شود یا اینکه اقتصاد کشور به صورت چشم گیری در جهت پیشرفت حرکت کند، اساسا این انتظار، بیهوده و اشتباه خواهد بود. زمان عنصر مهمی است که نباید به آن بی توجه بود.

پژویان در تشریح وضعیت اقتصادی کشور بعد از لغو تحریم ها اذعان داشت که اگر بعد از مذاکرات تحریم ها برداشته شود اقتصاد کشور به وضعیت قبل از تحریم ها برمیگردد و نباید انتظارات عجیبی داشته باشیم. زیرا همچنان از مشکلات ساختار نظام اقتصادی رنج می بریم و بایستی به این نقاط ضعف نگاه بازبینانه ای صورت بگیرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس