کد خبر 479680
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰

پس از تساوی با عمان، تیم ملی سه‌شنبه میزبان یکی از بهترین تیم‌های آسیاست. ژاپن اگر بهترین تیم آسیا نباشد، بی‌تردید منسجم‌ترین و بابرنامه‌ترین تیم قاره است، حتی اگر در رنکینگ فیفا رتبه پایین‌تری از ما داشته باشد.

به گزارش مشرق، فدراسیون فوتبال ژاپن از سال‌ها قبل هدف بلندمدتش را قهرمانی جهان در سال 2050 اعلام کرده و پیشرفت مستمر این تیم در سال‌های گذشته قابل کتمان نیست. با وجود این تیم ژاپن هم شکست‌ناپذیر نیست و کی‌روش قطعا سه‌شنبه تیمش را با هدف پیروزی به زمین می‌فرستد.

ژاپن با استفاده از مربیان خوشنام فوتبال جهان در این سال‌ها توانسته سبک فوتبالش را متحول کند و در تورنمنت‌های آسیایی و بین‌المللی بازی‌های چشم‌نوازی را به نمایش گذاشته است. شاید تنها تکه گمشده این تیم با فوتبال شناورش مهاجمی تمام‌کننده است که فرصت‌ها را به نتیجه برساند. این ضعف گلزنی مشکلی است که حتی بازیکنان این تیم بعد از پیروزی هفته گذشته مقابل سوریه در مسقط هم به آن اعتراف کردند.

مرور بازی‌های ژاپن در بازی‌های مهم سال‌های اخیر هم نشان می‌دهد که این تیم با وجود برتری نسبی معمولا نتوانسته برنده شود و به آنچه استحقاقش را دارد برسد. ژاپن در جام‌جهانی 2014 در رتبه آخر گروه C قرار گرفت و تورنمنت را با تنها 2 گل زده ترک کرد. شاگردان زاکرونی در بازی اول مقابل ساحل‌عاج در یک بازی نزدیک 2 - یک مغلوب ساحل‌عاج شدند. نماینده آسیا برابر یونان با وجود مالکیت 68 درصدی، رد و بدل کردن 570 پاس و 16 موقعیت گلزنی به تساوی بدون گل رسید. این تیم در بازی آخر هم 4 - یک مغلوب کلمبیای قدرتمند شد تا با وجود شایستگی نتواند صعود کند.

ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا 2015 هم در یک بازی عجیب که موقعیت‌های زیادی را از دست داد، مغلوب امارات شد. امارات در آن بازی خیلی زود به یک گل رسید و ژاپن مدعی، فرصت‌های زیادی را از دست داد و در نهایت بازی را به زحمت به تساوی کشاند تا در ضربات پنالتی تسلیم شود. نتیجه این شکست برکناری آگیره بود.

ژاپن حالا با هدایت هلیلودزیچ برای صعود به جام‌جهانی تلاش می‌کند، ولی این مربی هم ظاهرا هنوز نتوانسته مشکل گلزنی این تیم را حل کند. ژاپن در شروع بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی در خانه مقابل تیم ضعیف سنگاپور به تساوی بدون گل رسید و ماه گذشته هم مقابل کامبوج در خانه فقط توانست 3 گل بزند. این تیم پنج‌شنبه هفته گذشته مقابل سوریه هم مشکل گلزنی را احساس کرد و فقط 3 تا از فرصت‌هایش تبدیل به گل شد.

کیسوکه هوندا، ستاره ژاپن بعد از بازی به این ضعف اشاره کرد و گفت: «در خط حمله هنوز به شرایط مطلوب نرسیده‌ایم. با توجه به روند بازی باید گل‌های بیشتری می‌زدیم. ما فرصت‌های زیادی داشتیم. مشکل ما کبود دقت و قدرت بود.» هاسبه، کاپیتان تیم هم گفت: «ما در بین دو نیمه مجبور شدیم تغییراتی بدهیم و نمی‌توانیم از عملکرد تیم‌مان راضی باشیم.»
منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس