نایب رییس اول فدراسیون فوتبال می‌گوید سرمربی تیم ملی می‌تواند در کنار زمین کت و شلوار بپوشد یا با یک اسپانسر قرارداد ببندد، بنابراین اینکه برخی قصد دارند آبروی کسی را ببرند برایشان تحقیق قضایی به همراه خواهد داشت.

به گزارش مشرق، محمود اسلامیان در ارتباط با چالش ایجاد شده میان اعضای مستعفی کمیته اخلاق و سرمربی تیم ملی در ارتباط با پرونده‌ای که از آن تحت عنوان دریافت 100 هزار دلاری کی‌روش از آل‌آشپورت نام برده می‌شود، جلسه‌اش با روسای فدراسیون فوتبال ژاپن و سوریه و نیز وزیر ورزش عمان، دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل عمان در مسقط و عدم رضایت سرمربی تیم ملی و مردم از بازی انجام شده و نیز دیدار دوستانه مقابل ژاپن در تهران صحبت کرد که در ادامه آن را می‌خوانید.

* باز هم سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درگیر حاشیه‌ای جدید شده است. اعضای کمیته اخلاق تهدید به افشاگری پس از دیدار مقابل عمان کردند. علاوه بر این سرمربی تیم ملی نیز روز گذشته به صراحت اعلام کرد که بعد از دیدار مقابل ژاپن صحبت‌هایی را مطرح خواهد کرد. کی‌روش عنوان کرده است که می‌داند چه کسی درون فدراسیون فوتبال پرونده مربوط به او در کمیته اخلاق را به راه انداخته و امضا جمع کرده است.


من یک سوال اساسی دارم. اینکه چرا سایر کشورها مدام در حال رشد و توسعه در فوتبال هستند اما فوتبال ایران همچنان مبتلا به شرایط قبلی است. همه جمع شده‌اند و می‌گویند چرا برای کی‌روش و آل اشپورت چنین شرایطی پیش آمده؟ کی‌روش می‌تواند کنار زمین کت و شلوار بپوشد یا اینکه با یک اسپانسر قرارداد امضا کند. این مسئله‌ای است که باید مد نظر قرار گیرد. وقتی روحیه سرمربی تیم را به هم می‌ریزند، قطعا این مسئله روی فعالیت کادر فنی و بازیکنان تیم ملی نیز تاثیرگذار است. تمام مسئله فوتبال ما به قرارداد کی‌روش و آل‌اشپورت تبدیل شده است. کفاشیان به عنوان ریاست فدراسیون فوتبال عنوان کرده که این مسئله قانونی بوده است و مشکلی وجود ندارد. همه مسائل را رها کردند و تنها به این موضوع چسبیده‌اند.

اگر کی‌روش عنوان کرده که می‌خواهد پس از بازی با ژاپن در این خصوص صحبت کند، پس باید منتظر ماند و صحبت‌هایش را شنید. من به شخصه اعتقاد دارم باید یک واکاوی علمی و فنی در فوتبال ایران صورت گیرد. بالاترین سرمایه یک کشور در فوتبال علاقه هواداران و مردم به این رشته ورزشی است. چرا فوتبال در آمریکا رشد نمی‌کند؟ قطعا یکی از دلایل آن عدم توجه مردم به این رشته است اما ما عشق و علاقه میان مردم را به فوتبال داریم ولی چرخه اقتصادی فوتبال ما نمی‌چرخد. تا زمانی که مسئله حق پخش مد نظر قرار نگیرد اقتصاد فوتبال ایران راه نخواهد افتاد و ما در یک بلاتکلیفی به سر خواهیم برد. چند باشگاه داشته‌ایم که در سالیان اخیر فوتبالیست تولید کرده‌اند. بازیکنانی همچون علی کریمی‌ها را دیگر چه زمانی‌ در فوتبال ایران مجددا تجربه خواهیم کرد. اصول فوتبال را فراموش کرده‌اند و دغدغه حل کردن مسائل اساسی را از یاد برده‌اند و تنها به مسائلی اینچنینی می‌چسبند.

* رییس کمیته اخلاق پس از استعفا مجددا چند روز قبل به صراحت عنوان کرد که قصد صحبت درخصوص این پرونده را دارد و می‌خواهد حقایقی را روشن کند. اینکه سرمربی تیم ملی باید از ملت ایران عذرخواهی کند. اعضای کمیته اخلاق پس از استعفای دسته جمعی کماکان به دنبال این پرونده و صحبت کردن در ارتباط با آن هستند.

فقط می‌توانم بگویم که بسیار متاسفم. متاسف از اینکه ریاست فدراسیون فوتبال این مسئله را قانونی عنوان کرده اما همچنان مسائلی در این خصوص مطرح می‌شود. این حاشیه‌ها به فوتبال ایران لطمه خواهد زد. واقعا باید ببینیم به دنبال چه هستند؟

اصلا شما دیگر مسئول نیستید. وقتی کسی که مسئولیتی ندارد حق و اجازه ندارد با آبروی آدم‌ها بازی کند ما اجازه نداریم آبروی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران را ببریم. قطعا بردن آبروی کسی تحقیق قضایی را به دنبال دارد و من همچنان بابت اتفاقات رخ داده متاسفم و تنها می‌توانم ناراحتی خود را این گونه اعلام کنم.

* علاوه بر این یکی از مسائلی که همچنان ناراحتی بازیکنان تیم ملی را به همراه دارد این است که گویا کماکان مشکلات مالی در تیم ملی وجود دارد و هنوز هم در بحث لباس‌ها با کمبود مواجهیم. گویا قرار است بازیکنان تیم ملی با همان لباس‌هایی که در مسقط مقابل عمان به میدان رفتند در تهران نیز مقابل ژاپن به میدان بروند و این مسئله برای تیم ملی اصلا خوب نیست.

ما همچنان در خصوص لباس تیم ملی مشکل داریم. امیدوارم که کمیته مسئول در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام دهد تا مشکل موجود حل شود هرچند توانسته‌ایم پاداش‌ها را با یک فاصله زمانی پرداخت کنیم اما در مورد لباس‌ها این مشکل کماکان پابرجاست. تا زمانی که قانون کپی‌رایت را رعایت نکنیم، این مشکل پابرجاست. قطعا شرکت‌هایی که قصد دارند به عنوان اسپانسر اقدام کنند پا پیش نخواهند گذاشت چرا که این یک مسئله زیان‌آور برای آن‌ها تلقی می‌شود.

* در حاشیه سفر یک روزه به عمان دیداری با وزیر ورزش عمان، روسای فدراسیون فوتبال ژاپن و سوریه داشتید. در این جلسه چه مطالبی عنوان شد و حاصل آن چه بود؟

ما رابطه تاریخی خوبی با کشور عمان داریم. برخوردها در این بازی مقابل تیم ملی بسیار خوب بود. در این جلسه وزیر ورزش عمان، روسای فدراسیون فوتبال ژاپن و سوریه نیز حضور داشتند. علاوه بر این یکی از اعضای کمیته اجرایی فیفا نیز که ژاپنی است در این جلسه حضور داشت. درباره مسائل مختلفی گزارشاتی داده شد. ژاپنی‌ها در 20 سال گذشته روی توسعه باشگاه‌هایشان فعالیت بسیار زیادی انجام دادند و مجموع فعالیت آن‌ها بر روی حرفه‌ای شدن قرار گرفته است. آن‌ها 235 میلیون دلار مربوط به حق پخش تلویزیونی فوتبال دریافت می‌کنند. اسپانسرهای خیلی بزرگی دارند و مجموعه این اقدام‌ها باعث شده که چرخه اقتصادی باشگاه‌های آن‌ها به خوبی بچرخد. ما تا زمانی که به این حقیقت پی نبریم که تیم ملی برآیند شرایط مطلوب یا نامطلوب باشگاه‌هاست باید با وضعیت موجود دست و پنجه نرم کنیم. در ایران چنین شرایطی مهیا نیست. حتی دو باشگاه اصلی فوتبال کشور نیز در شرایط بسیار نامناسبی به سر می‌برند.

علاوه بر این در مورد مشکل ویزای ژاپنی‌ها به ایران مطالبی عنوان شد که با مساعدت سفیر ایران این مسئله حل و ژاپنی‌ها می‌توانند بدون مشکل برای دیدار مقابل تیم ملی در تاریخ 21 مهر به تهران بیایند.

* درباره دیدار تیم ملی فوتبال ایران با عمان در چارچوب رقابت‌های انتخابی مرحله گروهی جام جهانی 2018 روسیه بگویید. ما 14 سال است که در مسقط نتوانسته‌ایم در مقابل عمان پیروز شویم و نتایج خوبی را به دست بیاوریم. علت این مسئله به چه بازمی‌گردد؟


این نتیجه می‌تواند تلنگری برای تیم ملی فوتبال ایران باشد، سرمربی تیم ملی در این خصوص به صورت مفصل صحبت کرده و توضیح داد. در دیدار مقابل عمان روز خوب فوتبال ما نبود. علاوه بر هوای گرم 36 درجه‌ای همان گونه که کی‌روش نیز اشاره کرد ما فوتبال خوبی را به نمایش نگذاشتیم. در هر حال خدا را شکر می‌کنیم که علی‌رغم مشکلات یک مساوی در مسقط به دست آوردیم.

عمان قوی‌ترین تیم گروه ماست. آن‌ها در شرایط اقلیمی برابر ما به میدان آمده بودند که بازیکنان ما چندان به آن آشنایی نداشتند. هرچند کی‌روش نیز از عملکرد بازیکنان راضی نبود اما به هر حال همین که توانستیم یک امتیاز خوب را به دست آوریم امیدوار کننده است.

* به زودی مقابل تیم ملی فوتبال ژاپن به عنوان یکی از بهترین تیم‌های فوتبال آسیا به میدان خواهیم رفت. آن‌ها بازیکنانی دارند که در بهترین لیگ‌های اروپایی از جمله انگلیس، ایتالیا و آلمان به میدان می‌روند. تا چه حد برگزاری چنین دیدارهایی در بهبود شرایط تیم ملی موثر است؟


پس از شرایطی که کشور پیدا کرده و توافقات هسته‌ای که صورت گرفته است،‌ بسیاری از کشورها علاقه‌مند هستند تا برای رویارویی با تیم ملی فوتبال ایران اقدام کنند. این بازی برای ما یک بازی تدارکاتی خوب خواهد بود. فکر نمی‌کنم خیلی نتیجه این بازی برای تیم ملی مهم باشد. هرچند در این رابطه باید سرمربی تیم اظهار نظر کند اما ما از یک سری بازیکنان جوان برخورداریم که می‌توانند در این بازی محک جدی‌ای بخورند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    0 0
    آدم حسابی نمیتونه تو این کشور کارکنه
  • ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    0 0
    کی روش انسان با شخصیته........ مشکل از خود ما ایرانی هاست....................

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس