دیدار دو تیم ایران و ژاپن جنبه ای کاملا دوستانه دارد اما در عمل جنگ قدرتی است میان تیم نخست آسیا در رنکینگ فیفا، با ژاپنی که 11 لژیونر در قاره اروپا دارد اما روی پله سوم قاره کهن ایستاده، هرچند کی‌روش معتقد است حق ژاپن ایستادن روی سکوی نخست است.

تقابل ستارگان بوندسلیگا و سری A با شاگردان کی‌روش +جدول عملکرد
گروه ورزشی مشرق - ژاپن فردا با تمام ستارگان فوتبالش میهمان سربازان کارلوس کی‌روش پرتغالی است. تیمی تحت هدایت وحید هلیلودزیچ (به زبان بوسنیایی و کروات‌ها: خلیلهوژیچ) که با سابقه سرمربیگری در تیمهای مطرح باشگاهی فرانسه و نیز دو تیم ملی آفریقایی خوب می داند از مردان نامدارش چطور بازی بگیرد.

ایران و ژاپن در شرایطی برای هفدمین بار در تاریخ فوتبالشان – در دیداری دوستانه – به مصاف یکدیگر خواهند رفت که شانس های اصلی صعود از گروه های D  و E رقابت‌های مقدماتی انتخابی جام جهانی 2018 روسیه در قاره آسیا هستند.

ژاپنی‌ها در دیدار برابر تیم ملی ایران چشم به لژیونرهایی دارند که این این روزها در فوتبال اروپا جایگاه مناسبی برای خود دست و پا کرده اند. در واقع سرمربی اسبق ساحل عاج و الجزایر قصد دارد با بهره گرفتن از تجربه سامورایی های شاغل در قاره سبز برابر مردان کی روش به نتیجه ای قابل قبول دست پیدا کند.

این درست که دیدار دو تیم جنبه ای کاملا دوستانه دارد اما در عمل جنگ قدرتی است میان ایران تیم نخست آسیا در رنکینگ فدراسیون جهانی فوتبال، با ژاپنی که تیم ملی اش 11 لژیونر در قاره اروپا دارد اما روی پله سوم قاره کهن ایستاده، هرچند کی‌روش معتقد است حق ژاپن ایستادن روی سکوی نخست است.

بررسی عملکرد  لژیونرهای ملی پوش ژاپنی در فصل جاری رقابت‌های اروپایی، نشان می دهد که برخی از آنها مانند کاپیتان سرشناسشان "هاسه‌به" در اینتراخت فرانکفورت یا یوشینوری در لیگ برتر اتریش بهترین شرایط خود را پشت سر می گذارند. همانطور که اوکازاکی در هر 8 بازی این فصل لسترسیتی در لیگ برتر جزیره به میدان آمده است.

* یوشیدا سرآمد مدافعان بین المللی سامورایی‌ها
به گزارش مشرق، تیم ملی ژاپن فعلا سه لژیونر در خط دفاعی اش دارد. سه مدافعی که در کالچو ایتالیا، بوندسلیگای آلمان و لیگ برتر جزیره توپ می زنند.

1- مایا یوشیدا: مدافع 27 ساله ساوتهمپتون انگلستان این فصل در 7 بازی از 8 دیدار تیمش وارد زمین شده است. مایا از ابتدای فصل 13-2012 تاکنون برای ساتهمپتون 69 بازی انجام داده است. این مدافع فصل قبل یک گل به اورتون زد.

تقابل ستارگان بوندسلیگا و سری A با شاگردان کی‌روش +جدول عملکرد

2- گوتوکو ساکایی: 24 ساله است و در فصل جدید بوندسلیگا تنها 44 دقیقه شانس بازی داشته است. این مدافع متولد نیویورک آمریکا از سال 2011 به اشتوتگارت در بوندس لیگا پیوست. گوتوکو طی 4 فصل برای اشتوتگارت 87 بازی انجام داد تا ابتدای فصل جدید پیراهن هامبورگ را بر تن کند. ساکایی پیش از هامبورگی شدن برای اشتوتگارت 7 هزارو 435 دقیقه در بوندسلیگا توپ زد تا امروز یکی از باتجربه های ژاپن در خط دفاعی باشد.

تقابل ستارگان بوندسلیگا و سری A با شاگردان کی‌روش +جدول عملکرد

3- یوتو ناگاتومو: اولین بار در فصل 11-2010 لیگ ایتالیا (کالچو) به اینترمیلان پیوست تا 13 مرتبه وارد زمین شود و طی 913 دقیقه 2 گل هم به ثمر برساند. اوج درخشش ناگوتومو فصل 14-2013 بود که در 34 بازی فصل برای اینتر به میدان آمد و 5 گل هم زد. این مدافع از سال 2010 تاکنون برای اینتر میلان در کالچو 122 بازی انجام داده و 9 گل به ثمر رسانده است که در نوع خود برای یک مدافع آمار جالب توجهی است.
یوتو تجربه 9 هزارو 426 دقیقه بازی در کالچو را طی 5-6سال اخیر به ثبت رسانده است.

تقابل ستارگان بوندسلیگا و سری A با شاگردان کی‌روش +جدول عملکرد

* چهار هافبک بوندسلیگایی با جایگاه ثابت
به گزارش مشرق، هر چهار هافبک لژیونر ژاپن در بوندسلیگای آلمان توپ می زنند و این نکته جالب توجهی است. جالب تر اینکه هر چهار بازیکن مد نظر در تیم هایشان جایگاهی ثابت دارند و همواره وارد ترکیب اصلی می شوند.

1- شینجی کاگاوا: هافبک 26 ساله بروسیا دورتموند در 8 بازی این فصل تیمش وارد ترکیب اصلی شده است. این هافبک سرشناس با سابقه انجام 20 بازی برای منچستر یونایتد در لیگ 13-2012 انگلستان در فصل جاری 2 گل هم به اینگولشتاد و بایرلورکوزن زده است.

تقابل ستارگان بوندسلیگا و سری A با شاگردان کی‌روش +جدول عملکرد
کاگاوا ازسال 2010 تا کنون (به جز یک فصل حضورش در منچستر) برای دورتموند در بوندسلیگا 103 بازی انجام داده تا طی 7 هزار و 507 دقیقه تلاش 28 گل بوندسلیگایی هم زده باشد. شینجی که برای منچستر هم 6 گل زده بود در فصل 12-2011 بوندس لیگا 13 گل زد تا رکوردی جالب توجه را - در میان بازیکنان آسیایی شاغل در فوتبال آلمان-  به ثبت برساند. البته رکورد گلهای آسیایی بوندس لیگا در دست هم تیمی شینجی در ژاپن "اوکازاکی" است که در فصل 14-2013 برای ماینتس 15 گل زد.

2- گنکی هاراگوچی: فصل قبل به هرتابرلین پیوست تا 21 بازی برای این تیم انجام دهد. هاراگوچی 24 ساله 14 مرتبه هم وارد ترکیب اصلی هرتا شد و یک گل به شالکه زد. این هافبک پرجنب و جوش در فصل جاری بوندس لیگا 8 دیدار را تجربه کرد در شرایطی که 7 بار وارد ترکیب اصلی برلینی‌ها شد و یگ گل هم به اشتوتگارت زد.

تقابل ستارگان بوندسلیگا و سری A با شاگردان کی‌روش +جدول عملکرد

3- ماکوتو هاسه‌به: 31 ساله است و کاپیتان تیم ملی ژاپن. از سال 2007 با عقد قراردادی بلند مدت به وولفسبورگ پیوست تا با این تیم 6 فصل و نیم بوندس لیگایی باشد. این هافبک در فصول یاد شده به طی سالهای 2007 تا 2013 برای ولفسبورگ 135 انجام داد و 9 هزارو 194 دقیقه پیراهن این تیم را پوشید و 4 گل هم به ثمر رساند.
هاسه‌به از ابتدای فصل 15-2014 به اینتراخت فرانکفورت پیوست و برای این تیم 33 بازی انجام داد در حالی که هر 33 دیدار یاد شده را به عنوان بازیکن اصلی به انجام رساند.

تقابل ستارگان بوندسلیگا و سری A با شاگردان کی‌روش +جدول عملکرد

4- هیروشی کیوتاکه: این هافبک 25 ساله طی سالهای 2012 تا 2014 برای نورنبرگ در بوندس لیگا آلمان 64 بازی انجام داد و 7 گل زد. هیروشی فصل پیش به هانوفر منتقل شد تا 32 بازی هم برای این تیم انجام دهد. کیوتاکه در فصل جاری رقابت‌ها 5 مرتبه وارد ترکیب اصلی هانوفر شده و 1 گل به تیم سابقش وولفسبورگ زده است.

تقابل ستارگان بوندسلیگا و سری A با شاگردان کی‌روش +جدول عملکرد

* چهار فشنگ اروپایی سامورایی برای شلیک

1- کیسوکه هوندا: سرشناس ترین مهاجم ژاپنی هاست. کی سو که 29 ساله طی سالهای 2007 تا 2010 در لیگ برتر هلند حضور داشت و بعد سه فصل برای زسکا مسکو دذر لیگ برتر روسیه توپ زد. هوندا از ابتدای فصل 14-2013 به آث میلان در ایتالیا پیوست تا برای این تیم طی 14 دیدار و 983 دقیقه تلاش یک گل بزند. هوندا فصل پیش برای میلان 29 بازی انجام داد و 6 گل زد تا نشان دهد کارش را بلد است. این مهاجم در 4 دیدار فصل جاری سری A ایتالیا وارد ترکیب اصلی میلان شده است.

تقابل ستارگان بوندسلیگا و سری A با شاگردان کی‌روش +جدول عملکرد

2- یوشینوری موتو: مهاجم 23 ساله ژاپنی در فصل جدید بوندسلیگا به ماینتس پیوسته است. موتو خیلی زود خودش را به کادر فنی تیم آلمانی تحمیل کرد تا در هر 8 بازی فصل به میدان برود. این مهاجم در دیدار با هانوفر 2 گل هم زد تا عامل اصلی پیروزی 3-0 تیمش در بازی مذکور لقب بگیرد.

تقابل ستارگان بوندسلیگا و سری A با شاگردان کی‌روش +جدول عملکرد

3- شینجی اوکازاکی: ابتدای فصل جدید لیگ برتر جزیره به لسترسیتی پیوست تا در 7 بازی از 8 بازی فصل وارد ترکیب اصلی این تیم شود. شینجی یک گل هم به وستهام یونایتد زد. این ژاپنی با تجربه قبل از این سه فصل برای اشتوتگارت(13-2010) و دو فصل برای ماینس(15-2013) توپ زده بود. اوکازاکی برای ماینس 55 بازی انجام داد و 27 گل زد که در نوع خود رکوردی جالب توجه محسوب می شود.

تقابل ستارگان بوندسلیگا و سری A با شاگردان کی‌روش +عکس و جدول عملکرد

4- تاکومی مینامینو: این استعداد سامورایی را باید پیشرفته ترین جوان این روزهای فوتبال ژاپن نامید. جوانی رو به رشد که لیگ برتر فوتبال اتریش را در دومین فصل حضورش تحت تاثیر خود قرار داده است. مینامینو فصل قبل برای سالزبورگ 14 بازی انجام داد تا طی 799 دقیقه 3 گل بوندس لیگایی به نام خود سند بزند.

تقابل ستارگان بوندسلیگا و سری A با شاگردان کی‌روش +جدول عملکرد
این مهاجم 20 ساله در فصل جاری لیگ برتر اتریش موسوم به بوندس لیگا 7 بار وارد ترکیب اصلی تیم سالزبورگ شد و 6 گل زد تا بعد از گورگون اتریشی که برای آستراوین 7 گل زده، دومین گلزن برتر لیگ باشد.

جدول عملکرد 11 لژیونر ژاپن در فصل جاری

بازیکن

پست

سن

تیم

لیگ

تعداد بازی

حضوردرترکیب اصلی

مجموع دقایق بازی

گل زده

یوتو ناگاتومو

مدافع

29

اینترمیلان

سریA ایتالیا

1

-

10

-

گوتوکو ساکایی

مدافع

24

هامبورگ

بوندس لیگا آلمان

1

-

44

-

مایا یوشیدا

مدافع

27

ساتهمپتون

لیگ برتر انگلیس

7

5

465

-

گنکی هاراگوچی

هافبک

24

هرتابرلین

بوندس لیگا آلمان

8

7

642

1

شینجی کاگاوا

هافبک

26

بورسیادورتمند

بوندس لیگا آلمان

8

8

674

2

هیروشی کیوتاکه

هافبک

25

هانوفر96

بوندسلیگا آلمان

5

5

404

1

ماکوتو هاسه‌به

هافبک

31

اینتراخت فرانکفورت

بوندس لیگا آلمان

8

8

665

-

کیسوکه هوندا

مهاجم

29

آث میلان

سری A ایتالیا

4

4

263

-

یوشینوری موتو

مهاجم

23

ماینز 05

بوندس لیگا آلمان

8

7

609

2

تاکومی مینامینو

مهاجم

20

سالزبورگ

بوندسلیگا اتریش

10

7

711

6

شینجی اوکازاکی

مهاجم

29

لستر سیتی

لیگ برتر انگلیس

8

7

512

1


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    0 1
    سطح فوتبال ژاپن قابل مقایسه با ایران نیست
  • مجید ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    0 0
    بازی های ما با ژاپن میشه جذاب بوده انشا الله بچه ها خوب بازی کنند و برنده بشن
  • ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    0 0
    فقط ناکازاکی
  • ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    0 0
    سن بازیکنان خیلی جالبه جوانگرایی
  • علیرضا ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    3 1
    الکی نبود که کی روش گفت 24 سال از ژاپن عقبیم! فکر کنید اگه بخوایم با این فوتبال مریض و مدیریت ضعیف و بازیکنانی که به فکر همه چی هستن جز غیرت فوتبال به تعداد ژاپنی ها لژیونر داشته باشیم اگه همین الان این مشکلات رو حل کنیم تازه 24 سال دیگه میشیم الان ژاپن!
  • آتیلا ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    1 0
    ما چند بازیکن اروپایی داریم؟! سال 98 خداداد ، دایی ، باقری و ...که در آلمان بازی میکردن ژاپنیها چند لژیونر داشتند معلومه که فوتبال ما بغیر از ارقام پولیش پیشرفت چندانی نکرده و لیگ ما اسماً حرفه ای شده انشالله بتونیم از ژاپن مساوی بگیریم تا شقل القمر کرده باشیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس