کد خبر 480783
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲

محمود اسلامیان گفت: اگر به تیم ملی کمک نمی‌کنید حداقل چوب لای چرخ آن نگذارید.

به گزارش مشرق، هر روز که می‌گذرد بحث کارلوس کی‌روش و گرفتن 100 هزار دلار بابت پوشیدن پیراهن آل‌اشپورت شکل جدی‌تری به خود می‌گیرد. اولین بار کمیته اخلاق بود که اعلام کرد کی‌روش پولی از شرکت آل‌اشپورت گرفته است که حقش نبوده است و این موضوع پرونده کی‌روش را وارد فاز تازه ای کرد. همچنین اعضای کمیته اخلاق اخیرا در اظهار نظرهایی ادعا کرده‌اند کی‌روش پیش از جام جهانی بازیکنان تیم ملی را مجبور به مصاحبه کرده که از پیراهن‌های تیم ملی انتقاد کنند تا او بتواند بابت پوشیدن پیراهن‌های این تیم  از شرکت آل‌آشپورت پول دریافت کند.

اینها ادعاهایی است که در روزهای گذشته اعضای مستعفی کمیته اخلاق کرده‌اند و باید دید چقدر این مساله صحت دارد. حالا قرار است مدیران حراست وزارت ورزش و جونان هم به این پرونده ورود کنند تا مشخص شود آیا این ادعا صحت دارد یا نه. اینها مسائلی است کی‌روش بعد از بازی با ژاپن باید در مورد آن پاسخ بدهد و قرار است با وکیلش در جلسات وزارت ورزش شرکت کند و از خود دفاع کند. البته باید دید این بار چطور می خواهد خودش را از این ماجرا تبرئه کند.

با وجود تمام حرف و حدیث‌هایی که وجود دارد محمود اسلامیان نایب رئیس فدراسیون فوتبال ادعا می کند چنین مسائلی هرگز درست نیست: من نمی‌دانم این مسائل از کجا مطرح می شود اما با اطمینان می‌گویم چنین حرف‌هایی اصلا درست نیست. این موضوع مرسوم است که مربی اسپانسری جدا برای پیراهن خود در نظر بگیرند. اینها اتفاقاتی نیست که بخواهیم در مورد آن چندان نظر خاصی بدهیم. کی‌روش یک مربی حرفه‌ای است و هرگز کاری جدا از اصول و قانون انجام نمی‌دهد. این را در همه سال‌هایی که در فوتبال ایران بوده به همه ثابت کرده و این را همه کسانی که در از نزدیک با او آشنا هستند شهادت می‌دهند.

اما ماجرای به همین جا ختم نمی‌شود. قرار است به زودی اعضای سابق کمیته اخلاق تشکیل جلسه بدهند و در مورد این مساله بحث کنند که در مورد حمله‌های کی‌روش چه واکنشی انجام بدهند. اسلامیان در مورد این موضوع هم می‌گوید: من فقط یک جمله می‌گویم و آن هم این است که بعضی‌ها از عمد و با برنامه‌ریزی قبلی برای تیم ملی حاشیه درست می‌کنند. شما ببینید کشورهای دیگر برای صعود به جام جهانی چه برنامه‌ریزی ویژه‌ای می‌کنند و چه هزینه‌های سرسام آوری برای رسیدن به این هدف انجام می‌دهند. حرف من این است که وقتی ما امکان پرداخت چنین هزینه‌هایی را نداریم بهتر است حداقل چوب لای چرخ تیم ملی نگذاریم. من فکر نمی‌کنم این درخواست بزرگی باشد چراکه هدف همه ما باید صعود به جام جهانی باشد و نباید به موضوع دیگری فکر کنیم.

اما بحثی که در 4 سال حضور کی‌روش در فوتبال ایران همیشه مطرح شده است این است که او خودش را فردی برتر فوتبال این کشور می‌داند و همواره قوانینی برای تیم ملی می‌گذارد که در دنیای فوتبال متداول نیست. اینها اتفاقاتی است که خیلی از مربیان لیگ برتری را دلخور کرده است. با وجود تمام این حرف و حدیث‌ها نایب رئیس فدراسیون فوتبال این موضوع را قبول ندارد: من این صحبت‌ها را قبول ندارم. کی‌روش از نظر فنی مربی بسیار با کیفیت و البته با انضباطی هستند و هرگز پایش را از اصول حرفه‌ای فراتر نمی‌گذارد. ایشان قطعا قوانین حرفه‌ای فوتبال را بهتر از هرکسی می‌داند و بازهم می‌گویم باید شرایط را برای آرامش سرمربی تیم ملی فراهم کنیم.
 

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس