کد خبر 479284
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶

حکم خروج کارخانه آلاینده روغن نباتی قو از پایتخت صادر شده؛ اما همچنان پرونده این خروج، در راهروهای سازمان‌های متولی، در حال رد و بدل شدن است.

 به گزارش مشرق، مهم ترین علت ممانعت مسئولان امر برای خروج این کارخانه موضوع اشتغال و احتمال بیکار شدن کارگران بود و حالا رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران می‌گوید در صورت موافقت معاونت حقوقی ریاست جمهوری برای ساماندهی وضعیت کارگران این کارخانه قطعا روند خروج این کارخانه تسهیل می‌شود.

رحمت الله حافظی در مورد آخرین جزئیات تعطیلی کارخانه روغن قو با اشاره به جلسه‌ای که حدوده ده روز پیش با حضور نمایندگان فرمانداری ومدیریت کارخانه برگزارشد، گفت: در این جلسه موضوع استفاده از ظرفیت قانون نوسازی مشاغل برای 320تن از پرسنل این کارخانه مورد توجه قرار گرفت.

وی با اشاره به مکالمه تلفنی‌اش با معاون فنی سازمان تأمین اجتماعی برای حل این موضوع گفت: در بررسی‌ها مشخص شد که قانون در این زمینه مسکوت است و قرار شد که استعلام لازم از معاونت حقوقی ریاست جمهوری انجام شود.

حافظی با بیان اینکه برخی از کارکنان کارخانه قو با 25 سال سابقه به دلیل شغل سخت و زیان آور داشتن بازنشسته شده‌اند گفت: 320 کارگر این کارخانه فعالیتشان جزو مشاغل سخت محسوب نمی‌شود اما سازمان تامین اجتماعی آمادگی دارد در صورت موافقت معاونت حقوقی مشکل این کارگران را نیز حل کند.

حافظی با بیان اینکه در حال مکاتبه با معاونت حقوقی ریاست جمهوری هستیم، گفت: کارگران کارخانه پارس قو تمایلی به حضور در شرکت‌های پیمانکاری شهرداری ندارند چراکه معتقدند در شهرداری ممکن است وظیفه نظافت برعهده آنان قرار گیرد؛ اما در کارخانه قو کار تخصصی دارند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس